Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Voorjaar 2007: Offroad rijden Noord Frankrijk  (gelezen 46862 keer)

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Voorjaar 2007: Offroad rijden Noord Frankrijk
« Reactie #495 Gepost op: 05-09-2007, 09:00 »
Hoe doen jullie dat op de laatste dag?

Ik heb begrepen dat er van 9 tot 16 uur wordt gereden op een dag, de laatste dag ben je dus aardig kapot en is naar huis rijden op woensdag avond (in mijn geval) wellicht wat zwaar (auto + aanhanger).
Blijven veel van jullie nog overnachten na de laatste dag en vertrekken jullie de ochtend daarop  ???
Ik ga ook terug op de laatste dag (zaterdag). Moet ook wel, want de volgende morgen gaat het wekkertje weer om 4:45 uur  :(

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Voorjaar 2007: Offroad rijden Noord Frankrijk
« Reactie #496 Gepost op: 05-09-2007, 20:42 »
Vorige keer ook op zaterdag naar huis gereden met motor op aanhanger: geen probleem. De ritten zijn niet zo heel erg vermoeiend.
Appie is ook (al heel erg lang) geen 30 meer....
Dus het is maar goed dat ie een fabrieksmotor heeft  ;)

Offline member

  • Africa Twin
  • Member
  • *
  • Berichten: 29
Re: Voorjaar 2007: Offroad rijden Noord Frankrijk
« Reactie #497 Gepost op: 05-09-2007, 20:44 »
Wat zijn jullie een onzettend stelletje bofkonten. 3 dagen lekker offroad rijden in noord Frankrijk.
Ik wou dat ik mee kon gaan (zoals gepland), maar helaas is mijn motor kapot (elektrische storing) en aankomende week nog op transport terug vanuit Frankrijk.

Dus voor de geluksvogel die nog mee wil op 10 - 12 september: ER IS 1 PLAATSJE VRIJ.
Als je er nog over denkt, stoppen met denken en gewoon DOEN.

Voor meer info, stuur even een pb-tje naar Max Rotax (zie eerste bericht van dit draadje).
Helemaal in mijn nopjes op mijn noppen.

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Voorjaar 2007: Offroad rijden Noord Frankrijk
« Reactie #498 Gepost op: 05-09-2007, 20:54 »
Wat zijn jullie een onzettend stelletje bofkonten. 3 dagen lekker offroad rijden in noord Frankrijk.
Ik wou dat ik mee kon gaan (zoals gepland), maar helaas is mijn motor kapot (elektrische storing) en aankomende week nog op transport terug vanuit Frankrijk.

Dus voor de geluksvogel die nog mee wil op 10 - 12 september: ER IS 1 PLAATSJE VRIJ.
Als je er nog over denkt, stoppen met denken en gewoon DOEN.

Voor meer info, stuur even een pb-tje naar Max Rotax (zie eerste bericht van dit draadje).
Elektrische storing? En dat moet zo lang duren? Is er een uiterst zeldzaam onderdeel kapot of zo?

Offline member

  • Africa Twin
  • Member
  • *
  • Berichten: 29
Re: Voorjaar 2007: Offroad rijden Noord Frankrijk
« Reactie #499 Gepost op: 05-09-2007, 21:02 »
Elektrische storing? En dat moet zo lang duren? Is er een uiterst zeldzaam onderdeel kapot of zo?

Geen ontsteking en de startmotor reageert niet, dus het lijkt meer op een defecte schakelaar, draadbreuk of kortsluiting in een van de beveiligingscircuits of de kill-switch.
De motor heeft bij 2 reparateurs (door ANWB geregeld, dus ik weet niet wat voor bedrijven) in Frankrijk gestaan en geen van beiden was in staat om de storing te vinden en te repareren. Het enige dat ik via de ANWB te weten ben gekomen is dat het een draadbreuk zou zijn. Een andere belangrijke reden dat het zolang gaat duren is dat mijn motor pas eind volgende week weer terug in Nederland is en ik kan pas zelf verder de oorzaak zoeken als ik de motor in mijn handen heb.
Helemaal in mijn nopjes op mijn noppen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Voorjaar 2007: Offroad rijden Noord Frankrijk
« Reactie #500 Gepost op: 05-09-2007, 21:08 »
olie: check
luchtfilter check(is nog schoon, en een verse gaat mee)
ketting: schoongemaakt op spanning en ingevet
achterasvulbussen vervangen door rvs(de origelen waren ingevreten)
beetje poetsen
he mijn carbon frame beschermer rechts is weg???? die zal wel in de buurt van het pannenkoeken huisje liggen >:(
orginele rempot beschermer  had ik nog dus nog ff twee boutjes scoren en riggetjes (en danmet wat locktide vastzetten)

maandag nog een rondje en alle moertjes en boutjes checken. dan tanken.

(ook nog de orginele carb gevonden, (wat draait die soepel ivm de tm die veer is idd erg strak, ga ik na Appie eens naar kijken)
Nu nog hopen dan mijn snelheids opnemer nog voor dinsdag binnen is dan heb ik ook weer een snelheids meter en tripdinges.

Misschien toch maar ff nog nieuwe gaskabels bestellen, dan heb ik alles reserve bij me.

ja volgens mij is alles ok.

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Voorjaar 2007: Offroad rijden Noord Frankrijk
« Reactie #501 Gepost op: 06-09-2007, 10:48 »
Liefhebbers, door omstandigheden is er volgende week een plekje vrij gekomen.

10-12 september. Aanstaande zondag vertrekken en woensdagavond weer naar huis.

Voor info, pm of mail me even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Voorjaar 2007: Offroad rijden Noord Frankrijk
« Reactie #502 Gepost op: 06-09-2007, 11:10 »
hhmmm een hele week rijden :-X
helaas ga ik dat niet redden ??? :(

maar zeker een aanrader voor wie wil, het weer is mooi en de ritten zijn leuk

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Voorjaar 2007: Offroad rijden Noord Frankrijk
« Reactie #503 Gepost op: 06-09-2007, 12:05 »
Oooohhh, wat verleidelijk. Dat zou een ideale gelegenheid zijn om de kop eens helemaal leeg te maken, wat met recente ontwikkelingen in de privesfeer bepaald geen overbodige luxe is.

Stel nou he, ik ga mee. Die kans is overigens niet zo heel groot; het is behoorlijk kort dag, en de zondag zit eigenlijk al volgepland.

- Kom ik dan in een beschaafd groepje waarbij ik met 'offroad touren' niet de rest mateloos irriteer? Als ik 3 dagen moet rijden, dan moet ik het pootje een beetje sparen.
- Is het een beetje te rijden met MT-21's?

Zou er iemand:
- Een plekje vrij hebben in een tent (tent heb ik niet, en krijg ik voor die tijd ook niet meer geritseld. Slaapzak en matje heb ik wel)?
- Een plekje op een aanhanger vrij hebben (die olieboot van me zuipt teveel om ermee naar Fr. te rijden)? Plekje voor alleen de brommer is ook goed; mezelf kan ik ook nog op de GS vervoeren.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: Voorjaar 2007: Offroad rijden Noord Frankrijk
« Reactie #504 Gepost op: 06-09-2007, 12:14 »
Ik neem een 3 persoons tent mee dus daar is wel ruimte voor je.

Ik neem mijn big mee op de aanhanger, maar deze is niet geschikt om 2 zware motoren op te vervoeren.
Tevens ga ik zaterdag eerst travelmaniacs weekend en zondag vanuit daar door naar frankrijk.

Wel heb ik nog plek zat in een station wagon waar ik in me eentje inzit.

Als er een 2 persoons aanhanger geregeld kan worden welke jouw kawa en mijn 200kg zware big kan vervoeren.

Niveau zou ik me niet zorgen over maken, ik rij met een Big sinds paar maanden dus ben verre van een ervaren rijder.

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Voorjaar 2007: Offroad rijden Noord Frankrijk
« Reactie #505 Gepost op: 06-09-2007, 12:25 »
Oooohhh, wat verleidelijk. Dat zou een ideale gelegenheid zijn om de kop eens helemaal leeg te maken, wat met recente ontwikkelingen in de privesfeer bepaald geen overbodige luxe is.

Stel nou he, ik ga mee. Die kans is overigens niet zo heel groot; het is behoorlijk kort dag, en de zondag zit eigenlijk al volgepland.

- Kom ik dan in een beschaafd groepje waarbij ik met 'offroad touren' niet de rest mateloos irriteer? Als ik 3 dagen moet rijden, dan moet ik het pootje een beetje sparen.
- Is het een beetje te rijden met MT-21's?

Zou er iemand:
- Een plekje vrij hebben in een tent (tent heb ik niet, en krijg ik voor die tijd ook niet meer geritseld. Slaapzak en matje heb ik wel)?
- Een plekje op een aanhanger vrij hebben (die olieboot van me zuipt teveel om ermee naar Fr. te rijden)? Plekje voor alleen de brommer is ook goed; mezelf kan ik ook nog op de GS vervoeren.

Ga jij leuk vinden, en dat trek jij makkelijk Dabit. Dit is geen raceclubje. MT-21 moet lukken, zeker met de weersvooruitzichten (droog). prima bandje.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Voorjaar 2007: Offroad rijden Noord Frankrijk
« Reactie #506 Gepost op: 06-09-2007, 12:33 »
De Kawa weegt zo'n 140kg, en is best smal als ik het stuur even los zou schroeven en in de lengterichting op de motor vast ducttape.
Een andere motortrailer kan ik niet ritselen, helaas.

@Max: dat ik dat leuk ga vinden denk ik ook wel. Pootje lukt ook wel, als ik maar gewoon m'n ding kan doen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: Voorjaar 2007: Offroad rijden Noord Frankrijk
« Reactie #507 Gepost op: 06-09-2007, 15:49 »
Ik heb er wel eens een Yamaha dt van 108kg samen met de big erop gehad maar dan moeten ze op hun standaard staan en beide naar binnen leunend, echter vind ik het risico een beetje te groot om zo'n afstand met nog meer gewicht te gaan rijden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Voorjaar 2007: Offroad rijden Noord Frankrijk
« Reactie #508 Gepost op: 06-09-2007, 16:01 »
Dan houd 't gewoon op wat betreft jouw aanhanger, simpel zat. Als je je niet lekker voelt bij 2 motoren op de aanhanger moet je het ook gewoon niet doen.

Snarf ging ook mee 10-12 he? 'k zal 'm eens een mailtje sturen of-ie plek heeft voor een motor extra.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Voorjaar 2007: Offroad rijden Noord Frankrijk
« Reactie #509 Gepost op: 06-09-2007, 16:33 »
JA Dabit, gaaf
gezellie ook al rijden we niet samen, wellicht zien we elkaar op die woensdag nog?