Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Voorjaar 2007: Offroad rijden Noord Frankrijk  (gelezen 46839 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: Voorjaar 2007: Offroad rijden Noord Frankrijk
« Reactie #585 Gepost op: 13-09-2007, 10:34 »
Zo, zit weer op 't werk...gisteravond om 0:30 thuis aangekomen, alles uit de auto gegooid en motor weer in de garage.

Dat waren 3 hele vette motor dagen, heerlijk gereden, mooi weer, lekker gegeten en leuk gezelschap.

Maandag was de inkomdag, veel lange en snelle gravel paden...man wat gaat die Appie hard daarover, die hou je niet zomaar bij. Respect.

Dinsdag was D-day volgens appie, wat technischer werk en wat meer blubber en gladde stenen door de bossen. Enkele hill climb waar je start vanuit de blubber dus moelijk gang krijgen maar zeker een uitdaging. Nét voor de lunch ging Willem met zijn DRZ400E de baan af en lande in het prikkeldraad. Er waren zoals gewoonlijk 2 sporen en in het midden een gras bermpje...wat je echter niet kun zien is dat in dit midden bermpje ook een geul zat. Toen willem naar een zijspoor wisselde bleef zijn achterwiel hangen en verloor hij de macht over het stuur wat resulteerde in een stuk of 3 buitelingen, motor omstekop in het prikkeldraad maar wonder boven wonder weinig schade. Willem bleek uiteindelijk gelukkig alleen wat spieren verrekt te hebben en kon langzaam nog terugrijden op de motor.

Woensdag was de afbouw dag waar je een kruising tussen de afgelopen 2 dagen doet met ook hele mooie stukken (asfalt ertussen maar af en toe ook een technisch stuk en ook snelle gravel wegen). Aan het einde een water oversteek gedaan welke niet zo diep was...waardoor je hem steeds harder neemt om het jezelf wat moeilijker te maken, vervolgens kreeg de motor een slok water binnen en moest die even proesten, zie video. Willem had deze dag niet meegereden en was smiddags al vertrokken. Kortom, super 3 dagen.

We waren met 5 man:
Appie op zijn XR 400 (tt ligt thuis met een kapot blok, appie had nog geen tijd om daar naar te kijken).
Marcel op een TTR 400/600? Hij heeft al een stuk of 10 keer met appie gereden en was de achterrijder van ons groepje met de meeste ervaring op appie na.
Dabit op de KLX 600
Willem op een DRZ 400E
Ik op de DR big 750

Lekker gereden Dabit, ondanks je pootje kwam je overal nog erg goed doorheen. Hier neemt  hij de water passage:
http://www.youtube.com/watch?v=fKQcZPCH2Jo

En hier neem ik (iets te hard) de water passage:
http://www.youtube.com/watch?v=_A2kWXmgzn4

Camping plek met Appie's hide out en onze tenten


Lekker camperen met 5 graden snachts  :o goede slaapzak noodzakelijk!


De KLX van DaBit en Appie's place op de achtergrond.


Mooie scenery, dit soort uitzichting zijn er vollop! Appie met zijn old-scool helm en boots in volle glory!


Panorama foto van de omgeving


En de laatste foto vanuit een andere hoek:


Offline member

  • *****
  • Berichten: 750
Re: Voorjaar 2007: Offroad rijden Noord Frankrijk
« Reactie #586 Gepost op: 14-09-2007, 15:59 »
Shifty, het lijkt erop alsof jij (of een vorige eigenaar) een goeie klant is geweest bij Stefan Hessler, het lijkt wel een echte rally replica  ;)
J-P

Honda VFR1200X DCT crosstourer

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: Voorjaar 2007: Offroad rijden Noord Frankrijk
« Reactie #587 Gepost op: 14-09-2007, 16:46 »
Als je vind dat de motor goed oogt zou je de rijder eens moeten zien  :o


 ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Voorjaar 2007: Offroad rijden Noord Frankrijk
« Reactie #588 Gepost op: 14-09-2007, 17:03 »
Ik heb ze allebei gezien, en ik vind de motor een stuk mooier...  ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Voorjaar 2007: Offroad rijden Noord Frankrijk
« Reactie #589 Gepost op: 16-09-2007, 09:51 »
ZO ZO
einde , helaas

Geen regen alleen stof en stof.

Woensdag middag vertrek


En als je ergens zin in hebt is 4 uur rijden nog best lang.

Aangekomen op de camping Stonden de eerste mensen er al, bolski en mototrael en een zekere Appie W.

De tenten worden tegenwoordig steeds groter ::)


Bolski en Appie



Appie en de de huiskamer


Mototravel en de tent van Ktm640


Waar is mijn tent?????



Ondanks dat ik de meeste woorden per minuut verbaal kan afvuren heb ik het kleinste en bescheidenste tentje

Nou dan beginnen met rijden de volgende dag.
Heerlijk weer, helaas geen actie foto's of rijdende foto's maar ff een pauze plaatje


Diepte interview met Bolskie en Appie W
http://video.google.com/googleplayer.swf?docId=8263518834590010351

de omgeving


de paadjes\


Pauze met sterke verhalen


Een verdwaalde "local" die eens een dagje mee wilde met ons, na lang overleg werd unaniem besloten dat ie mee mog maar dan moest ie de boel niet ophouden :-X


Eenzame hoogte (de berijder dan, er werd zelf een meetlat gehaalt bij chef philipe om te kijken hoe lang ie was.


Bolski heeft zijn TTR geruilt voor de lc8
trotse eigenaar


Onze prive stalker, die reed altijd achter ons aan.


Ktm640 die op en stoel wel stil kan zitten maar op de motor niet :P


De echte eigenaar van het oranje monster, de man die de noppen van zijn baja trekt en stept met zijn knieen.


en het zit er weer op.


Heren het was gezellig.

Mototravel, heb helaas geen foto van je dus je moet nog een keer mee. bedankt voor de woonkamer tent en gasstel koelkast ende gezelligheid.
Peter, Laat je niet gek maken van al die KTM grapjes ben benieuwd hoe de trans walonie rit was vandaag.
Bolski, de man die stabiel zit op zijn motor, en altijd een een scherpe opmerking heeft en de bolski BBQ is ook goed!
Ktm640, bedankt voor de aanhanger en rit, toch balen da je Appie ff kwijt was :-X
Marcel, de achterijder en altijd goede zin man
Appie, succes over 3 weken!!!, tot een volgende keer.



Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Voorjaar 2007: Offroad rijden Noord Frankrijk
« Reactie #590 Gepost op: 16-09-2007, 10:27 »
Ik zit (zoals gezegd) nu op het werk. Het was een kort nachie want ik was laat thuis, en on 04:30 uur weer eruit

Mijn auto startte dus niet, KTM640 heeft me wat stroom geleend. (Ik denk overigens dat ik weet in welke richting ik het moet zoeken. Dit is al de 2e keer dat dit gebeurt, en beide keren met aangekoppelde ahw + stekker!!). Bij het wegrijden zat er geen kracht meer in de auto. Er begon een lampje te knipperen, die meldde dat het motormanagement was overgeschakeld op het noodbedrijf, en ik had nog maar iets van 40 pk ipv de gebruikelijke 150. Dit hield in dat ik niet harder ging dan 50 als het licht glooide. Op de vlakke weg kon ik na heel veel geduld op de 100 komen, maar niet boven de 3000 toeren. Maar als ik dan eindelijk een oud omaatje die 90 reed, had ingehaald, haalde zij mij weer in als het lichtjes begon te klimmen. Over de zwaardere hellingen begin ik maar niet eens. Beltegoed was op, ik kon ook het thuisfront niet informeren. Ik zal jullie de details besparen, maar het was geen pretje onderweg. Eigenlijk kan je de boordcomputer resetten door de accu even los te koppelen, maar dat durfde ik niet. Vlak voor de Belgisch-Franse grens heb ik op een helling even de motor uit gezet, om te kijken of ik al zelf kon starten. Als dat zou lukken, durfde ik ook wel de accu even los te halen. Hij startte dus niet. Naar beneden laten rollen en even in zijn 2 de koppeling op laten komen. Je wilt niet weten hoe blij ik was toen ie gelukkig aansloeg. Ik heb mijn licht zo laat mogelijk aangezet. Eerst stadslicht, maar toen het echt donker werd toch ook maar dimlicht. Vanmiddag maar even naar kijken.

Ik zal als ik thuis ben wel een paar plaatjes neerzetten hier. Jammer dat er geen geluid bij de foto's zit, want wat kan die Brommer ouwehoeren zeg! Maar ook lekker koken!

Ik heb een paar gezellige dagen gehad. En diep RESECPT voor die Appie, want een kanjer is dat. Rob KTM640 hield hem goed bij (die kan er ook wat van!), maar af en toe kreeg Rob even een lesje van de oude meester. Als we dan na een paar minuten weer "bij" waren, dan sprak Appie droog: Ja, ik doe een beetje voorzichtig, want ik ga hierna 2 weken in Spanje rijden.

Ik vond dat ik in aangenaam gezelschap verkeerde, we hebben heel wat (uit)gelachen.

Het volgende is ook nog ter sprake geweest:
-Hoewel het al eerder gezegd is, noppen zijn echt keihard noodzakelijk. Niet leuke stoere allroadbandjes. NEE. Echte goede noppen. Je bent anders hulpeloos in de bagger.
-Het is zeer gewenst als de rijcapaciteiten ongeveer op gelijk niveau liggen. Via het forum is dit heel moeilijk om te beoordelen. Rob had hier wel een leuk idee over, wanneer iemand mee wil doen, maar zijn rij-kwaliteiten zijn niet bekend.
-Wij hebben Appie aangeraden om zijn tarief te verhogen. Je krijgt beslist waar voor je geld. Hij doet zichzelf er tekort mee.
-400 cc is meer dan genoeg. Een te zware motor is zelf ongewenst. Toch presteerde Peter het (ondanks een dringend advies van Appie om het niet te doen) om de moeilijkste kruip-door-sluip-door paadjes probleemloos te volbrengen. Knap hoor.
-KTM is trouwens best wel een goed merk.  :-X



Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Voorjaar 2007: Offroad rijden Noord Frankrijk
« Reactie #591 Gepost op: 16-09-2007, 11:12 »
Tja, wat kan ik daar dan nog aan toevoegen???


-bij algemene ledenvergadering is besloten dat het tarief om achter Appie aan te mogen rijden volgend jaar €150,- zal zijn.

-idee om groepen van gelijke snelheden te krijgen is om de snelste rondetijden op ARM circuitdagen te noteren op dit forum (bv Heerde 2006: 2 min 15  sec, Valkenswaard 2007: 1 min 3 sec). Als je daar dan zelf niet hebt gereden ken ja altijd wel iemand die daar wel heeft gereden en waarvan je weet of die sneller/langzamer is. Zo kun je een groep samenstellen die bij grove benadering gelijke snelheid heeft.
Hoewel Oossie het daar niet mee eens is :-X, is het namelijk toch wel leuker (en veiliger) om gelijke snelheid te hebben. Ik denk dat achterblijvers toch meer risico nemen als ze weten dat er mensen staan te wachten, zelfs al vinden die het helemaal niet erg om te wachten...

-crossbanen in Frankrijk zijn rare dingen: de klimmen zijn gaaf, maar de afdalingen met knippen, regengeulen, stenen en andere oneffenheden zijn om in je broek te doen. Helaas mochten we maar 1 rondje proberen en moesten we na dit verkenningsrondje weer weg >:(

-Enne het feit dat ik Appie één keer niet bij kon houden was waarschijnlijk omdat hij verder halfgas heeft gereden om heel naar Spanje af te kunnen reizen ;)

-medereizigers: bedankt voor de gezelligheid en het ge-OH ;D



@Bolski, we moeten jou dan voorbijgereden zijn want wij waren om 20.00 uur in Zoetermeer? Had je mijn accu kunnen lenen, want de passat blijft volgens mij gewoon lopen met een slechte accu.

@Brommer: gave foto's :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Voorjaar 2007: Offroad rijden Noord Frankrijk
« Reactie #592 Gepost op: 16-09-2007, 11:37 »
JA die crossbanen zijn anders dan die van Bleiswijk of Gouda ::).

Op de helft van de crossbaan ben ik afgestoken en weer over het gras terug gereden, steil, hard sporen gaten keien, bizar.

Appie en Ktm640 zijn ook nog ff de krijt helling opgereden en weer af, leek mij geen goed plan dus ik ben maar beneden blijven wachten.



Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Voorjaar 2007: Offroad rijden Noord Frankrijk
« Reactie #593 Gepost op: 16-09-2007, 11:48 »

@Bolski, we moeten jou dan voorbijgereden zijn want wij waren om 20.00 uur in Zoetermeer? Had je mijn accu kunnen lenen, want de passat blijft volgens mij gewoon lopen met een slechte accu.


Ik ben Brussel-Antwerpen-Breda-Utrecht gegaan, en ik neem aan dat jullie via Dordrecht-Rotterdam gingen?
Volgens mij is het trouwens niet de accu. Maar als mijn 13polige stekker erin zit, springt er meteen een zwaar relais bij, voor de dikke constante 12V op de trekhaak (dit is voor de sleurhut). Ik denk zomaar dat dit de boosdoener is. En dat hele middagen/avonden de deur openstaat met daarbij 3 binnenverlichtingen en de kentekenplaatverlichting. Het draagt er zeker toe bij. Maar vanmiddag even de accu checken. En anders naar de dealer, want de oto is net 2 jaar oud.

Vanmorgen op het fietsie voelde ik wel wat spierpijntjes in de bovenbeentjes.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Voorjaar 2007: Offroad rijden Noord Frankrijk
« Reactie #594 Gepost op: 16-09-2007, 11:49 »
Hoewel Oossie het daar niet mee eens is :-X, ....

 ???

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Voorjaar 2007: Offroad rijden Noord Frankrijk
« Reactie #595 Gepost op: 16-09-2007, 12:11 »
Bloski: maar dat is pas op het laatst, de rest van de rit is toch hetzelfde?

Heeft iemand al wat van Mototravel gehoort?

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Voorjaar 2007: Offroad rijden Noord Frankrijk
« Reactie #596 Gepost op: 16-09-2007, 22:27 »
De beloofde plaatjes..........
Rob laat het zich goed smaken:


Een ruim kaasplankje:


Maar we aten ook nog gezonde dingen... De volgende dag wilde iedereen vooraan rijden .....:


Bolski geeft zelf het goede voorbeeld:


Brommer was onder het eten in slaap gevallen. Vond niemand erg. Wat kan die knaap kletsen!


Appie denkt, zo lang hij eet, praat ie niet:


Rob lust altijd wel wat:


En dat was echt geen lucky shot:


Peter moet ook zorgen dat ie op lengte blijft:


Eric heeft een beetje gekliederd .......:


Het resultaat van schransen in combinatie met constant aan het woord zijn:


En wat aten we dan? Kip Brommer:


Splinternieuwe Baja, mishandeld door een KTM LC8:





Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Voorjaar 2007: Offroad rijden Noord Frankrijk
« Reactie #597 Gepost op: 16-09-2007, 22:37 »
HAHAHAHAHAHA

We hebben helemaal niet gereden maar alleen de innerlijke mens verzorgt ::)
Toen er niks meer was zijn we begonnen aan de BAJA!

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Voorjaar 2007: Offroad rijden Noord Frankrijk
« Reactie #598 Gepost op: 16-09-2007, 22:39 »
HAHAHAHAHAHA

We hebben helemaal niet gereden maar alleen de innerlijke mens verzorgt ::)
Toen er niks meer was zijn we begonnen aan de BAJA!

;)
Alleen eetfoto's. Toch hebben we 480 km gereden!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Voorjaar 2007: Offroad rijden Noord Frankrijk
« Reactie #599 Gepost op: 16-09-2007, 22:43 »
PS  in het vervolg alleen foto's van mij met helm op, want dit ziet er niet uit :o