Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Handkappen gezocht!  (gelezen 5450 keer)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Handkappen gezocht!
« Gepost op: 25-01-2005, 16:58 »
Hoi,

Na mijn onvrijwillige duikpartij is het een en ander aan mijn handkappen gesneuveld. Ik had van die mooie Acerbis rally Pro:



Maar dan in de transparante uitvoering. Deze zijn helaas niet meer als vervangingsset te koop, alleen maar inclusief mountingset en die kost € 40,-- extra :'(

Nu ben ik dus op zoek naar een ander setje, wat er netjes uit ziet, en met een spoilertje ook nog eens wat bescherming geeft tegen de rijwind.... Het liefst iets speciaal wat verder niemand heeft :P(nee geen opengeknipt boterbakje....)

Zijn er nog meer van die producenten die zoiets in elkaar bakken??

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Handkappen gezocht!
« Reactie #1 Gepost op: 25-01-2005, 17:14 »
Progrip, via Hein gericke leverbaar voor 20E ook incl mountingset.
Spoilertjes waren geloof ik 5E.

Die heb ik op de XT, dus wilde ik ze ook voor m'n GS.
Alleen is HG zijn voorraad naar engeland aan het verhuizen, waardoor ze niet op korte termijn leverbaar waren.
Aangezien ik nu géén handkappen op de GS heb, ben ik toch voor acerbis (51E!!) gezwicht.
Maar misschien als jij iets meer geduld hebt, kan je even navragen op welke termijn die progrips wel weer leverbaar zijn.

Als je iets wil, wat niemand anders heeft.....
Dan heb ik nog m'n bmw handkappen voor je..... :P
Niemand heeft bmwkappen op een AT denk ik ;D
Ik vind die kappen alleen te slap, alhoewel ze zelfs met mijn glijertje op straat, prima dienst hebben gedaan.
Ik had nu juist die mountingset nodig, waardoor ik maar voor een compleet nieuwe set ben gegaan.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Handkappen gezocht!
« Reactie #2 Gepost op: 25-01-2005, 18:52 »
Gekra in Dieren heeft regenmatig overjarige partijtjes acerbis spullen liggen, voor zeer aantrekkenlijke prijzen.
Helaas kom ik er niet vaak, dus of er nu handkapjes bij zijn weet ik niet. je zou hem kunnen bellen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 212
Re: Handkappen gezocht!
« Reactie #3 Gepost op: 26-01-2005, 08:36 »
Ik heb de handkappen van KTM op mijn Honda ::) ::)

Deze zijn breed genoeg zodat je na montage ook nog met je dikke handschoenen kunt blijven rijden (is probleem bij transalp, volgens mij ook bij de @ wanneer je de trillingsdemper niet hebt gemonteerd/verwijderd).

Ik heb ze wel in de kleur zwart genomen :P :P

zie ktm site http://www.ktm.nl/EN/hard_7695.asp?id_seiten=7695

Groet Maarten

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Handkappen gezocht!
« Reactie #4 Gepost op: 26-01-2005, 08:51 »
Bij motorzoom zijn imitatie acerbis kappen te koop voor een lagere prijs dan origineel. Zijn verder exact het zelfde

http://www.motozoom.nl/product/index.cfm?categorie=5423&alleenAanbiedingen=0&CFID=5662991&CFTOKEN=3566966

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Handkappen gezocht!
« Reactie #5 Gepost op: 26-01-2005, 11:45 »
Toen ik mijn setje kocht lagen ze ook in de KTM-vitrine  :P

Alleen dan dus in de transparante uitvoering.

Die kappen van motozoom zijn anders dan de Rally-pro kappen van Acerbis, ze zijn vergelijkbaar met de Rally Brush handguards.....

Toch maar eens naar Gekra op zoek..


BTW.... Harold, wat waren dat voor saladeschalen die jij aan je stuur van je @ hebt hangen?? ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
Re: Handkappen gezocht!
« Reactie #6 Gepost op: 26-01-2005, 17:52 »
mocht je ze bij Gekra kopen, kunnen Harold en ik ze wel voor je ophalen en naar het volgende samenkomen meenemen. Laat maar weten mocht het nodig zijn.

Wij bestellen eigenlijk alles bij Goetz in Duitsland, word met de post gestuurd, is er binnen een paar dagen en niet duur.
www.goetz-motorsport.de
Ze hebben ook zo´n lekker dik boek voor op de pot.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Handkappen gezocht!
« Reactie #7 Gepost op: 26-01-2005, 19:00 »
Kijk ook eens ff naar de beschermers van Polisport

http://www.driftshop.de/Webshop/index.htm
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Handkappen gezocht!
« Reactie #8 Gepost op: 26-01-2005, 21:17 »
probleem met veel van die handkappen is dat de bevestiging op het stuur niet al te stevig is (plastic klem ipv Alu). Hierdoor draait de kap weg als je valt en doet ie dus niks.
De kappen van ktm op mijn lc8 hebben dit ook, en vind ik ook minder goed dat de Acerbis kappen.
Die Acerbis keppen (ook de versie zonder dikke Alu strip erin) zijn erg stevig!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 212
Re: Handkappen gezocht!
« Reactie #9 Gepost op: 26-01-2005, 21:33 »
Onder het plastic rubber monteren en goed aandraaien, zit dan wel stevig.

Groet Maarten