Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: reparatie lekke tank.  (gelezen 5223 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4278
reparatie lekke tank.
« Gepost op: 17-11-2006, 15:19 »
Nou, die mooie 27 liter tank van Ebay die ik hab gekocht.. (IMS)
Die begon dus na 2 dagen lekkage te vertonen  :-[

Het probleem is dat het gaatje erg klein is en achter een ophangpunt, een M6 bout-gaatje dus zit. Zou dit zijn te repareren en zoja waar? of heb ik gewoon weer 200pleuro weggegooid...

Bij E-bay heb je geen enkele rechten zeker als koper toch, want per Email kom ik er met de verkoper niet uit.

Offline member

  • DR-Z 400s '06
  • *****
  • Berichten: 1000
Re: reparatie lekke tank.
« Reactie #1 Gepost op: 17-11-2006, 15:28 »
Nou kzou zeggen dat je bij internet kopen over het algemeen weinig rechten heb, maar juist Ebay is daar sterk in! Ik zou even contact opnemen met Ebay hierover.
Waar geen weg is, is een wil.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: reparatie lekke tank.
« Reactie #2 Gepost op: 17-11-2006, 15:34 »
Als ie na 2 dagen pas is gaan lekken kan het ook zijn dat je em onder spanning gemonteerd hebt. Zeker omdat ie lekt bij een montagepunt.
Of heeft er geen benzine in gezeten de 1e 2 dagen?

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: reparatie lekke tank.
« Reactie #3 Gepost op: 17-11-2006, 15:41 »
D'r zijn mensen die plastic kunnen lassen. Ik heb dat in Afrika gezien, dus dan zal het hier in NL ook wel ergens kunnen. Iemand een adres?

Anders misschien ff melen met IMS, misschien weten die wat...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: reparatie lekke tank.
« Reactie #4 Gepost op: 17-11-2006, 15:49 »
Ebay kan hier zelf niks tegen doen. Het enige wat je kan doen is de verkoper een slechte beoordeling geven. Ik kijk daar altijd naar voor ik ergens op ga bieden, of de verkoper al slechte beoordelingen heeft.

Maar zoals Erwin zegt, weet je zeker dat de tank al lek was toen je 'm kocht.
In mijn IMS tank zat ook een productiefoutje, ook in een hoekje, maar dan waar die over de rubbers werd geschoven.
Hij scheurde pas open toen ie op spanning kwam te staan (pas na 2 weken), dus daar kon de verkoper in eerste instantie niks van weten, alleen had ik hem met garantie gekocht en kreeg dus een nieuwe van IMS (rechtstreeks van IMS, niet van de zaak waar ik hem gekocht had)

Als de verkoper hem ongebruikt of maar een paar keer gebruikt heeft, is de kans dus aanwezig dat hij er niks van heeft geweten.
Je zou het dan eerder bij de producent (IMS) aan kunnen kaarten.

Dit was het probleem bij mijn tank:


Een vriend van mij heeft deze tank trouwens overgenomen en naar een kunststof lasser gebracht, die heeft zowel dat minieme scheurtje gelast, als de wang er terug opgelast:

Tot zover lijkt het succesvol

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4278
Re: reparatie lekke tank.
« Reactie #5 Gepost op: 17-11-2006, 16:21 »
bij mij lekt hij dus in dat punt waar jouwe naast lekte, heb hem niet onder spanning gemonteerd maar juist prima uitgemeten. hij zecht er niet mee te hebben gereden maar de 4 extra gaten met brandstof aansluiting die er op zitten die heeft hij ook niet gemeld en wist hi naar ijgen ieggen ook niets van af... of hij dacht dat het origineel was... Al met al geen beste verkoper dus. :(

Offline member

  • DR-Z 400s '06
  • *****
  • Berichten: 1000
Re: reparatie lekke tank.
« Reactie #6 Gepost op: 17-11-2006, 16:24 »
Ehm mis ik wat als ik niks heb gemonteerd in die goudkleurige montagepunten zoals omcirkelt? Ik zou niet weten wat erin moet...
Waar geen weg is, is een wil.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: reparatie lekke tank.
« Reactie #7 Gepost op: 17-11-2006, 16:33 »
Dat is voor de E geert. Die hebben die rollen op het frame niet, maar iets anders (wat precies weet ik ook niet)

Misschien kan je vanavond een fotootje schieten Steven, dat van die brandstofgaten snap ik nog niet helemaal. Maar verder als jouw lekkage een beetje op die van mij lijkt, zou het dus kunnen dar de verkoper de waarheid zegt. En in dat geval zou je die verkoper om een aankoopbewijs oid kunnen vragen, zodat je verhaal kan halen bij IMS. Die zijn echt de beroerdste niet om iets onder garantie te vervangen, maar dan moet je wel een of ander aankoopbewijs kunnen overleggen....

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: reparatie lekke tank.
« Reactie #8 Gepost op: 17-11-2006, 16:56 »
Roos, die kunstoflasser van die vriend van jou kan dat toch ook repareren?
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: reparatie lekke tank.
« Reactie #9 Gepost op: 17-11-2006, 17:49 »
Dat denk ik wel, anders had ik mijn voorbeeld er niet bij gehaald.

Moet alleen weer eens vragen hoe die ook alweer heette.
Had ik die naam niet een keer aan jou doorgegeven, of was dat aan Gerben?

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: reparatie lekke tank.
« Reactie #10 Gepost op: 17-11-2006, 20:28 »
Kweetut in ieder geval niet meer, maar ik wist nog wel dat er ook een keer iets over een plastic lasaap geroepen was op dit forum...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: reparatie lekke tank.
« Reactie #11 Gepost op: 17-11-2006, 21:13 »
Wat voor materiaal is deze tank? Ik heb kunststof lasdraad liggen voor ABS plastic. Ik heb zelf wel eens een Tenere-kuipje gerepareerd ermee.
'k Wil best wel een stukkie opsturen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: reparatie lekke tank.
« Reactie #12 Gepost op: 17-11-2006, 22:44 »
Kunststof is vaak te lassen, maar probleem is gereedschap en soort. Je moet het juiste lasmateriaal hebben, en daar heb ik geen idee van. En het juiste gereedschap, dat is een nauwkeurig geregelde elektrische fohn, die je goed kan instellen.

Ik heb zelf weleens kunststof leren lassen namelijk. Echter geen gereedschap er voor.

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: reparatie lekke tank.
« Reactie #13 Gepost op: 17-11-2006, 23:33 »
Echter geen gereedschap er voor.
Ook dat heb ik, toen gelijk gekocht met dat lasdraad.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: reparatie lekke tank.
« Reactie #14 Gepost op: 17-11-2006, 23:35 »
Als je dat apparaatje kwijt wilt, moet je maar een gil geven