Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Aprilia testrit  (gelezen 3219 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
Aprilia testrit
« Gepost op: 18-11-2006, 16:38 »
Vandaag was het dan eindelijk zover. We mochten proefrijden op de Aprilia. Kees van Startwin en Jos, de Aprilia coureur, zouden ene demo 550 ophalen bij de importeur, dit bleek een supermotar, dus naar Hoofddorp en daar een enduro 450 opgehaaald en naar Doetinchem voor de testrit.
Gerben en Harold stonden al te kwijlen toen de motor uit de bus kwam en Gerben had als eerste de eer om deze nieuwe (0km) motor te testen. Dat beviel goed, al was het even wennen op zo'n lichte als je zo'n zware gewend bent.
Daarna mocht ik, wat een gafe fiets! Enorm veel power en wat je ook doet, hij kwispelt niet, zoekt niet. Ook in lage toeren is ie geweldig.
Harold was daarna de eer, die had ook al een bigsmile en vroeg waarom er slechts een chocoladeletter in zijn crosslaars zat ipv een Aprilia.
Allemaal nog diverse rondjes gereden. Gerben heeft even de achterkant eraf gereden op een heuveltje en m aan het spatbord in de boom gehangen. Harold heeft de spiegel eraf gevallen en Kees de rechterzijkap gemold. Oftewel de demo is denk wel met korting te koop ;)
Kortom dit is echt een hele gafe motor, 2 cilinder 128 kg klaar, 60 pk! Goede allroad dus. Aprilia is druk bezig grote tank enzo te maken. Met de enduros is de motor ook probleemloos, al 170 uur. Wil jem eens van dichtbij zien of een proefrit maken, kom dan eens langs biuj Startwin in Loenen (gld). Ik weet al 2 mannen met een verlanglijstje, gelukkig is Harold net jarig geweest.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Aprilia testrit
« Reactie #1 Gepost op: 18-11-2006, 16:48 »
Ik zou nog even afwachten, blok is zeker nog niet probleemloos..

Wel een heel mooi concept!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 437
Re: Aprilia testrit
« Reactie #2 Gepost op: 18-11-2006, 17:08 »
 :stupid:

Die gedachte heb ik ook. Maar wat istie mooi.
- Of ze asfalteren het of ze verbieden het.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Aprilia testrit
« Reactie #3 Gepost op: 18-11-2006, 18:26 »
jep, 't was mooi!

't blok is wat ik er van verwachtte: mooie brede powerband, en trekt heel ver door. Doordat de fiets natuurlijk een stuk lichter is dan de LC8 waar ik op rij, geeft het redelijk hetzelfde gveoel van altijd en eindeloos power.
het lampjeswerk e.d. oogte wat fragiel, en duidelijk last minute toegevoegd om aan de keuringseisen te voldoen; maar je 't is er natuurlijk ook zo af (demonteren kan natuurlijk ook... oeps  :-X). Maar der is al een enduro-set, waar dat allemaal een stuk beter is. verder is o.a. een radiatorbeugel is ook geen overbodige luxe.
Vering, stapostie etc is natuurlijk altijd iets om aan te passen aan je eigen wensen, en met mijn 190 dus standaard te klein.

Hij was goed stabiel, iets nerveus in het zand bij aanremmen, maar de vering was ook wat slap... juiste setup en je bent het kwijt denk ik.

een 550 dan maar?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Aprilia testrit
« Reactie #4 Gepost op: 19-11-2006, 12:19 »
Wat ook erg fijn is aan deze fiets is als je weer een op een onmogelijke plaats gevalen bent  :( , kun je makkelijk de motorfiets verrschuiven dank zij de vele "handgrepen" aan de motor.

De motor vond ik erg erg stabiel, ondanks de niet goed afgestelde vering.l (kwam in de buurt van mijn KTM)
Het bochtengedrag erg goed, de remmen erg fijn. En het blok..... werkelijk geweldig!!
Ook kun je erg gemakkelijk Wheelies maken! 8) Maar ook kun je het blok goed afknijpen zonder dat deze afslaat.
Wel moest ik erg wennen aan het vele vermogen.
Verder viel mij op dat ik soms vergat tre schakelen naar een hogere versnelling. ( in elk toerengebied voldoende power.)
Voor mij dè iedeale Allroad/ rally fiets!! ik ben verkocht!
Oh Sinterklaas: Ik ben heeeeelll braaf geweest. ;)

Hier wat foto's

Wat is die mooi hè.

Oh wat hed Gerben een plezier!




Margrieta ook. (is toch wat anders als een DRZ)


Rijdt ook goed met een Orange jas. ;)





Ook had Kees een plezier. (achter tandwiel zat los)


Resultaat na de ritten




Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Aprilia testrit
« Reactie #5 Gepost op: 19-11-2006, 13:28 »
ja.. das zeker iets wat gezegd mag worden: Vergeleken met deze aprillia remmen, remt een KTM gewoon niet!


Offline member

  • *****
  • Berichten: 167
Re: Aprilia testrit
« Reactie #6 Gepost op: 19-11-2006, 17:49 »
..., gelukkig is Harold net jarig geweest.

Gelukkig is Gerben nog lang niet jarig! :-*

Maar dat beide mannen genoten van de proefrit was wel duidelijk. Ze waren erbij niet van af te trekken en Kees wilde ook even rijden, want deze motor had hij ook nog niet onder zich gehad.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Aprilia testrit
« Reactie #7 Gepost op: 19-11-2006, 21:45 »
Getver wat een geil kontje!!  :-*

Koop er allebei snel een, kan ik 'm ook een keer proberen  ;)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Aprilia testrit
« Reactie #8 Gepost op: 20-11-2006, 08:45 »
Ik vindt het wel een gruwelijk afschuwelijk verschrikkelijk mooi motorfietsje!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 120
Re: Aprilia testrit
« Reactie #9 Gepost op: 20-11-2006, 09:05 »
Slopers :-X

Maar wel een gaaf fietsie, goeie mengelmoes van een AT en een XR. Hmm, dat wordt diep nadenken ::)
Get on, Sit down, Shut up en Hang on!

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Aprilia testrit
« Reactie #10 Gepost op: 20-11-2006, 19:21 »
Citaat
goeie mengelmoes van een AT en een XR

 ??? ??? ???
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 914
Re: Aprilia testrit
« Reactie #11 Gepost op: 20-11-2006, 19:55 »
Ik vind de plaats van de uitlaat erg mooi. 8)
Als je nooit valt, ga je niet hard genoeg!’

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Aprilia testrit
« Reactie #12 Gepost op: 20-11-2006, 21:19 »
Maar wel een gaaf fietsie, goeie mengelmoes van een AT en een XR. Hmm, dat wordt diep nadenken ::)

Tuurlijk....elk excuus om zo'n ding te kopen is goed   :-X
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: Aprilia testrit
« Reactie #13 Gepost op: 20-11-2006, 21:47 »
O, in dat geval: lekkuuurrr ding!!!!


GJ :D
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Aprilia testrit
« Reactie #14 Gepost op: 20-11-2006, 21:57 »
Motorport Wateringen heeft er eentje in de showroom staan, toen ik daar laatst was
"Ik durf het bijna niet te vragen maar eh.... :)" Nope, kon niet >:(

Maar kon wel op de SM versie die ze ook hadden staan, dus misschien dat ik dit weekend even... 8)
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...