Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Aprilia testrit  (gelezen 3221 keer)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Aprilia testrit
« Reactie #15 Gepost op: 20-11-2006, 22:01 »
Motorport Wateringen heeft er eentje in de showroom staan, toen ik daar laatst was
"Ik durf het bijna niet te vragen maar eh.... :)" Nope, kon niet >:(

Losers...willen ze er geen verkopen? Zou daar uit principe niet meer naar toe gaan  :-X
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Aprilia testrit
« Reactie #16 Gepost op: 20-11-2006, 22:06 »
motoport verkoopt alles!, na verkoop moet je wel ergens anders heen gaan als je ook maar iets wil.... en daar zijn de anderen dan weer niet echt blij mee (en gewlijk hebben ze)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Aprilia testrit
« Reactie #17 Gepost op: 20-11-2006, 22:12 »
Hmm, dat wordt diep nadenken ::)

Nee, afwachten.

Tot ie een beetje uitgerijpt is. IMHO nog veel te veel problemen mee, of ik zie/lees er te veel.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Aprilia testrit
« Reactie #18 Gepost op: 20-11-2006, 22:19 »
das met iedere nieuwe moto... anderzijds: Als er genoeg mensen vertrouwen in het ding hebben en er een kopen.. komt er ook improvement.
(zelfde was voor de LC8.. daarom heb ik de 2003 ook niet gekocht, maar ook daarvan zijn kompleet probleemloze fietsen hoor.)

Vergeet niet dat het internet de problemen opklopt(!) en veel van de problemen een oorzaak hebben die (deels) bij de eigenaar ligt.

Voorlopig doen er heeel veel mee in supermotard, en al behoorlijk wat in enduro en in de rally beginnen ze te komen.
1e improved versie komt er aan naar het schijnt: 2007 model.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Aprilia testrit
« Reactie #19 Gepost op: 20-11-2006, 22:25 »

Vergeet niet dat het internet de problemen opklopt


Weet ik, heb je volledig gelijk in. Maar tis dat ik uit betrouwbare bron hoorde, dat een ander "Italiaans" merk ook een redelijk drama is met onderdelen, dat ik bij voorbaat eigenlijk al geen Italiaanse motor wil. Beter een goede dealer/onderdelenleverancier en een slechte motor, dan andersom.

Enfin, ik vind het nog steeds een mooi ding, maar voorlopig zeker niet  voor mij   ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 963
Re: Aprilia testrit
« Reactie #20 Gepost op: 21-11-2006, 20:07 »
Wat ook erg fijn is aan deze fiets is als je weer een op een onmogelijke plaats gevalen bent  :( , kun je makkelijk de motorfiets verrschuiven dank zij de vele "handgrepen" aan de motor.

De motor vond ik erg erg stabiel, ondanks de niet goed afgestelde vering.l (kwam in de buurt van mijn KTM)
Het bochtengedrag erg goed, de remmen erg fijn. En het blok..... werkelijk geweldig!!
Ook kun je erg gemakkelijk Wheelies maken! 8) Maar ook kun je het blok goed afknijpen zonder dat deze afslaat.
Wel moest ik erg wennen aan het vele vermogen.
Verder viel mij op dat ik soms vergat tre schakelen naar een hogere versnelling. ( in elk toerengebied voldoende power.)
Voor mij dè iedeale Allroad/ rally fiets!! ik ben verkocht!


HIj is wel erg mooi en het bovengenoemde spreekt mij erg aan. Zoveel zelfs dat ik mij afvraag dat ding eens op een crossbaan te testen.
niet dat ik kan rijden, maar gewoon voelen of dat ding voor mij ( oude man ) enduro waardig is.
anders gezegd met een hoop lol laatste worden.

 maar wat ik vragen wil.
Als sinterklaas echt bestaat welke motor wil jij dan dat hij je brengt en wat ga je er mee doen?


Ciao Gerjan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1454
Re: Aprilia testrit
« Reactie #21 Gepost op: 21-11-2006, 21:17 »
Een errug mooi ding hoor! In de laatste Motoplus staat een rij-impressie met foto's zoals hij is uitgerust met wedstrijdkit, met de vermelding dat er in januari een rally-uitvoering komt met grotere tank etc. Wellicht zie ik 'm a.s. zaterdag op de beurs in Utrecht staan.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 437
Re: Aprilia testrit
« Reactie #22 Gepost op: 23-11-2006, 09:43 »
1e improved versie komt er aan naar het schijnt: 2007 model.

Gisteren lag de Fuoristrada weer op de mat. Test van de 2007 versie van de 450 en 550.

Ook hier kwamen de kinderziektes aan bod maar veel daarvan is opgelost. Vooral het injectie systeem is enorm verbeterd. Maar ook vering. Het blok is intern ook wat aangepast.
Er komen pakketten beschikbaar: "Enduro", "Rally". Dus grotere tanks, roadbook beugels. Ook een titanium Akra uitlaatsysteem waarbij de uitlaat meer traditioneel aan de rechterkant zit. Zag er wel erg mooi uit.

De testers vonden de 450 prettiger dan de 550.
- Of ze asfalteren het of ze verbieden het.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Aprilia testrit
« Reactie #23 Gepost op: 23-11-2006, 12:39 »
De testers vonden de 450 prettiger dan de 550.

Lees ik ook in de Duitse bladen: 450 is bruut maar vriendelijker dan de 550. Ik lees ook dat-ie de neiging heeft in lage toeren af te slaan...

Wel gaaf dat er ook een rallye pakket komt. Als je foto's hebt ....
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • DR-Z 400s '06
  • *****
  • Berichten: 1000
Re: Aprilia testrit
« Reactie #24 Gepost op: 23-11-2006, 13:04 »
motoport verkoopt alles!, na verkoop moet je wel ergens anders heen gaan als je ook maar iets wil.... en daar zijn de anderen dan weer niet echt blij mee (en gewlijk hebben ze)

Nou ik heb gewoon aan me vaste dealer verteld dak die DRZ voor zo weinig daar gekocht heb, en dak et onderhoud verder graag hier wil laten doen. Vinden ze geen enkel probleem... en waarom zouden ze ook? Ik kom toch geld brengen?  ::)
Waar geen weg is, is een wil.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Aprilia testrit
« Reactie #25 Gepost op: 23-11-2006, 18:15 »
Lees ik ook in de Duitse bladen: 450 is bruut maar vriendelijker dan de 550. Ik lees ook dat-ie de neiging heeft in lage toeren af te slaan...

Wel gaaf dat er ook een rallye pakket komt. Als je foto's hebt ....

mmmm dat maakt het wel nog jammerder dat we geen 550 gereden hebben. Dat afslaan had ik geen last van, juist helemaal niet. Maar misschien proberen de 1 cilinder rijders wel echt te laag in de toeren te rijden, immers gaat dat ding een beetje echt trekken boven de 8000rpm... tot de 14000 :-)

Erik... dat testje... zou ik best willen lezen ...   ;)