Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Motortips gehad van dr Bean  (gelezen 5088 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Motortips gehad van dr Bean
« Reactie #30 Gepost op: 21-11-2006, 08:31 »
In Apeldoorn is aan terrein van een trailclub ...... ik heb echter al en tijdje de indruk dat er geen gebruik meer van wordt gemaakt want er groeit van alles.
Zal ik er eens langrijden en proberen er achter te komen wie er iets over te zeggen heeft?
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 153
Re: Motortips gehad van dr Bean
« Reactie #31 Gepost op: 21-11-2006, 09:49 »
beetje in dit kader.... wat ook kan is iemand (Gerben bijv.) achter je aan laten rijden op een MON of KNMV rit, en dan stoppen om aanwijzingen te geven.

Zo heb ik "instructie" gehad van oud prof crossers als Wim Peters en Pierre Karsmakers. Gewoon even vragen of ze wat tips hebben om je techniek te verbeteren.

En verder kijken, kijken, kijken naar gasten die het echt goed doen, die rijden er genoeg rond.
Op de details letten, houding van armen, gewicht voor/achter, staan/zitten, knieen tegen tank, wanneer remmen en gas geven.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4277
Re: Motortips gehad van dr Bean
« Reactie #32 Gepost op: 21-11-2006, 11:25 »
Lijkt mij ook wel heel geslaagd :)
met dit animo en een klijne bijdrage per persoon voor deze speciale training komt dat lichtere fietsje ook wel voor Gerben. Komt dat slootje springen er toch nog van  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 212
Re: Motortips gehad van dr Bean
« Reactie #33 Gepost op: 21-11-2006, 11:42 »
Ja lijkt me super om mee te doen wil ook nog veel leren.

Gr Frank
fka Fr@nk

Offline member

  • *****
  • Berichten: 914
Re: Motortips gehad van dr Bean
« Reactie #34 Gepost op: 21-11-2006, 11:54 »
:-)grootste probleem blijft voorals nog: Een beetje goede locatie en ietsje fatsoenlijker weer dan vandaag.... ('t moet wel leuk blijven) of we moetsen een indoor terrein hebben :-)


Terein hetzelfde als zaterdag, is veelzijdig genoeg.



Gerben misschien iets lichters met dit blokje :-X alleen voor het slootje springen :P
Als je nooit valt, ga je niet hard genoeg!’

Offline member

  • Africa Twin & VW Buggy 2.0L
  • *****
  • Berichten: 540
Re: Motortips gehad van dr Bean
« Reactie #35 Gepost op: 21-11-2006, 12:23 »
lijkt mij zeer leerzaam zo een VRO off-road, dus ik doe graag mee met mijn twin. Zou de crossbaan bij Lelystad wat wezen? Valt met een grote motor ook goed te berijden.
ik ben voorlopig nog maar even een af(ge)vallige.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 914
Re: Motortips gehad van dr Bean
« Reactie #36 Gepost op: 21-11-2006, 12:26 »
Huh.. ik gevallen???  Ik weet wel hoe dat kwam nl. de KTM is te smal. ;)

Met jou rijstijl heb je geen les meer nodig ik ken maar weinig mensen die zo kunnen trailen als Harold :P



tis meer free styl te noemen ;D
Als je nooit valt, ga je niet hard genoeg!’

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1949
Re: Motortips gehad van dr Bean
« Reactie #37 Gepost op: 21-11-2006, 14:49 »
Zo zie je maar eens wat een power er in zo'n KTM Adventure zit. Die rijdt zo onder je vandaan.  :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Motortips gehad van dr Bean
« Reactie #38 Gepost op: 21-11-2006, 19:25 »
Toine, en anderen...

Het idee van een ervaren rot achte rje aan later rijden is heel goed! 
Maar nog effe voor de duidelijkheid: Mijn kracht licht niet bij het hardrijden... dus maaislandjes scheuren kunnen anderen veel beter, dat is niet wat ik jullie kan leren.(daar zou ik nog graag les van anderen hebben idd...)

Maar vaak heb je van die technische stukjes, waar velen vastzitten, vallen etcetc... en juist daar kan je veel tijd en kracht winnen. Daar komt het op techniek aan en vaak kan je daar met kracht weinig goedmaken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: Motortips gehad van dr Bean
« Reactie #39 Gepost op: 21-11-2006, 20:04 »
Kijk, als ik al geen interesse had zou ik die nu wel hebben. Beter slim i.p.v. sterk, da's (noodgedwongen :-X) ook mijn motto.

Ik vraag de beste Sint al 25 jaar om brede schouders :P


GJ :D
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Motortips gehad van dr Bean
« Reactie #40 Gepost op: 21-11-2006, 20:05 »
Slootje springen kan ik jullie ook leren. Landen daarintegen niet, das op zijn kop, half onder de brommer  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Motortips gehad van dr Bean
« Reactie #41 Gepost op: 21-11-2006, 20:58 »
In Apeldoorn is aan terrein van een trailclub ...... ik heb echter al en tijdje de indruk dat er geen gebruik meer van wordt gemaakt want er groeit van alles.
Zal ik er eens langrijden en proberen er achter te komen wie er iets over te zeggen heeft?

Lijkt me een leuk idee; één van de nadelen van de Alex v/d Broek cursus is dat je eigenlijk 'vals speelt' dus niet met je eigen motor rijdt.

Rioolpijpen nemen met mijn DRZ gaat me net iets te ver, maar zo'n heel krap parcoursje volgen lijkt me leuk.

Ochtendje trialen en in de middag raggen over de Veluwe?

Noppy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Motortips gehad van dr Bean
« Reactie #42 Gepost op: 22-11-2006, 08:15 »
In Apeldoorn is aan terrein van een trailclub ...... ik heb echter al en tijdje de indruk dat er geen gebruik meer van wordt gemaakt want er groeit van alles.
Zal ik er eens langrijden en proberen er achter te komen wie er iets over te zeggen heeft?
Hebben wij ooit gereden, en een cusus gehad, erg leuk maar met onze fietsen ik weet het niet.

Met jou rijstijl heb je geen les meer nodig ik ken maar weinig mensen die zo kunnen trailen als Harold :P



tis meer free styl te noemen ;D
Probeer meer eens een motor berg op te duwen.... is heeeeelll moeilijk hoor. :stupid:
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: Motortips gehad van dr Bean
« Reactie #43 Gepost op: 22-11-2006, 09:23 »
Slootje springen kan ik jullie ook leren. Landen daarintegen niet, das op zijn kop, half onder de brommer  :D
Slootje springen (erin dan he!) gaat met een Adventure vanzelf hoor, hoef je niks voor te doen.... ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 488
Re: Motortips gehad van dr Bean
« Reactie #44 Gepost op: 22-11-2006, 17:52 »

Wat had je altijd al willen leren?? (niet dat ik alles kan hoor!)


De theorie én praktijk om bochten te nemen op verschillende ondergronden;
zanderig,
gras,
(nat)asfalt...

Waar gewicht (voor/achter wiel), meehangen of juist tegen, dat zijn de dingen die ik graag wil leren !
Hoe hard kan ik een bocht nemen onder verschillende omstandigheden etc etc,
misschien iets leuks voor 'n beginnersgroep(je) ? :D