Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: ARM goes Sierra y Rambla 2007  (gelezen 32300 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: ARM goes Sierra y Rambla 2007
« Reactie #195 Gepost op: 02-03-2007, 22:59 »
We moeten nog oppas regelen, maar ik probeer zeker ook te komen!

Nop

Offline member

  • *****
  • Berichten: 666
Re: ARM goes Sierra y Rambla 2007
« Reactie #196 Gepost op: 20-03-2007, 08:52 »

Offline member

  • *****
  • Berichten: 666
Re: ARM goes Sierra y Rambla 2007
« Reactie #197 Gepost op: 20-04-2007, 08:50 »
Fr@veture in het ARM-Team ??????? :-X

Vandaag komen de eerste mods binnen voor de Bombardier.

Dikke beschermers voor A-armen , blok , en achteras , en een Armadillo "out`n back rack" .

Het opbouwen kan beginnen.

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: ARM goes Sierra y Rambla 2007
« Reactie #198 Gepost op: 20-04-2007, 10:15 »
Wat voor banden zal ik eens steken voor dit uitje?

Deserts?
Baja?
Of gewone endurobandjes a la Enduro Comp III / IV?

Moezen? Meneer Bomba, heb jij veel lekgereden in voorgaande jaren?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: ARM goes Sierra y Rambla 2007
« Reactie #199 Gepost op: 20-04-2007, 13:35 »
Defenately Baja's  8)

Deserts rijden gewoon niet fijn in stenen, omdat alle noppen in rij staan.
Ik heb geen Sierra gereden, maar wel genoeg in zuid france en spanje, dus ik denk dat dat wel wat overeenkomt..... Vooral in die rollende steentjes, zit er geen rem op de drift bij T63's , Deserts hebben zelfde profielopstelling alleen hardere compound...

Endurobanden zou ik zowiezo laten liggen, die zijn meestal zacht van compound en hebben de helft van de nophoogte, die het dus ook minder lang redden dan andere DOT banden.

In zuid france vrat Ray met zijn LC4 ook binnen een week zijn Pirelli MT21 op en daar deden wij een stuk minder km's per dag dan jullie gaan doen, zelf had ik in de Tuareg een Baja achter en een Mefo Enduromaster voor, deze mefo werd dus letterlijk opgevreten door de stenen (noppen bralken af en stukken eruit), die heeft het wel tot het einde gehaald, maar daar was alles mee gezegd en wij reden nog een paar dagen alleen zand, dus dat soort banden ook laten liggen.... (maatjes met Baja voorband op hun lichte fietsjes hadden nog een practisch nieuwe band bij de finish)
Een setje trackmasters bijvoorbeeld zou ik nog wel over twijfelen, omdat ik zelf wel tevreden ben met de slijtage, maar anderen vinden van niet en of die nou zo'n geweldige rem op de drift heeft?? vooral op het voorwiel  :-\

Dus ik zeg Baja's (zeggen de Dakarmannen ook voor de steenpistedagen) of anders nog snel even bij Noppy een Terraflex bestellen.....

Tussen haakjes rijden die Baja's op de weg ook nog eens verschrikkelijk goed (achterband in ieder geval, voorband heb ik nog niet geprobeerd, maar ga uit van zelfde kwaliteiten) en dat is ook niet weggenomen aangezien er in spanje heeeeel veeeeeel mooie strak geasfalteerde slingerweggetjes door de bergen (haarspeldbochten!!!!) liggen die meestal ook veelvuldig in rallyroutes gebruikt worden, dus ik denk ook in de Sierra....

Mousse of ballen? Lekker doen als je je budget nog niet voorbijgestreven bent. Ik heb ze nog nooit gebruikt en nog nooit een lekke band gehad met dikke BiBa's maar het kan natuurlijk wel en je moet er ook de nodige spullen voor meenemen....

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: ARM goes Sierra y Rambla 2007
« Reactie #200 Gepost op: 20-04-2007, 14:02 »
Defenately Baja's  8)

[...]

Mousse of ballen? Lekker doen als je je budget nog niet voorbijgestreven bent. Ik heb ze nog nooit gebruikt en nog nooit een lekke band gehad met dikke BiBa's maar het kan natuurlijk wel en je moet er ook de nodige spullen voor meenemen....
da's een goed argument. Heb ik weer extra plek voor schakelpookjes, rem- en koppelingshendels en ducktape.

heb al veel goeds over Baja's gelezen. Baja's met worsten dus?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: ARM goes Sierra y Rambla 2007
« Reactie #201 Gepost op: 20-04-2007, 15:04 »
Goeie keus  8)

Over ballen hoor ik ook goeie verhalen, heb je meer invloed op de gewenste spanning, door er balletje bij toen of weg te laten, schijnen ook minder snel kapot te gaan dan mousse...... Vraag Erik v B even, ik dacht dat hij ze ondetussen getest heeft.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: ARM goes Sierra y Rambla 2007
« Reactie #202 Gepost op: 20-04-2007, 15:09 »
Fr@veture in het ARM-Team ??????? :-X

Zit er zwaar over te denken, maar het kan ook zijn dat ik een weekje Turkije of Allgarve doe.
Heb geen zin in een hoop gehannes om die motor daar te krijgen.
Vorig jaar is me Spanje met Erwin super goed bevallen. Misschien doe ik wel weer zoiets!

Fr@venture
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 914
Re: ARM goes Sierra y Rambla 2007
« Reactie #203 Gepost op: 20-04-2007, 16:22 »
Tijdens de Heroes Legend heel veel mensen zien staan met kapote mouse, en dat is een k#T klus om de resten hiervan uit je buiten band te halen. Ik reed met 4mm crosse binnenbanden en heb er geen 1 keer lek gereden. En dit was op advies van een Dakar rijder. De mouse die je nu kunt kopen zijn vermoedelijk nog over van de Dakar en die zijn eigenlijk oud :-X voor dit geld kun je heel wat binnen banden kopen en op de weg rijden met een mouse is geen pretje iets te snel en hij is kapot, dus wat is wijsheid ik zou binnen banden nemen kun je zelf omleggen en een mouse is toch even moeielijker onderweg vernieuwen
Als je nooit valt, ga je niet hard genoeg!’

Offline member

  • *****
  • Berichten: 666
Re: ARM goes Sierra y Rambla 2007
« Reactie #204 Gepost op: 20-04-2007, 18:31 »
Ik heb de paar keer dat ik lek heb gereden alleen voor lek gehad. Mijn maat Erik B achter 1 keer lek. Dus misschien een idee voor een mousse te zetten , of balle , en achter een dikke binnenband. ALTIJD reserve binnenband mee op de motor , mag 19 inch zijn ( past voor nood ook in achterband ) en dan `s avonds de kapotte binnenband plakken ( met 1 hand , want in de andere heb je een biertje ) om de volgende dag weer een verse binnenband te hebben.

Maar over het algemeen valt het percentage lekke banden erg mee .

Groetsels La Bomba.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 666
Re: ARM goes Sierra y Rambla 2007
« Reactie #205 Gepost op: 20-04-2007, 18:35 »
Tijdens de Heroes Legend heel veel mensen zien staan met kapote mouse, en dat is een k#T klus om de resten hiervan uit je buiten band te halen. Ik reed met 4mm crosse binnenbanden en heb er geen 1 keer lek gereden. En dit was op advies van een Dakar rijder. De mouse die je nu kunt kopen zijn vermoedelijk nog over van de Dakar en die zijn eigenlijk oud :-X voor dit geld kun je heel wat binnen banden kopen en op de weg rijden met een mouse is geen pretje iets te snel en hij is kapot, dus wat is wijsheid ik zou binnen banden nemen kun je zelf omleggen en een mouse is toch even moeielijker onderweg vernieuwen
Die mousse`s tijdens de Legend zullen hoogstwaarschijnlijk al een flinke opdonder gehad hebben bij de lange asfaltstukken als verbinding in Spanje. je moet dus erg uitkijken dat je niet langdurig hoge snelheden rijdt op Mousse , houden ze niet van. Ik heb er in Spanje 4000 km mee gedaan , en durf er nog wel een rit mee te doen.

Groetsels la B,

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: ARM goes Sierra y Rambla 2007
« Reactie #206 Gepost op: 20-04-2007, 21:42 »
Met al die dikke stenen is het grootste risico dat je de band afkneld als je zo´n kei een beetje ongelukkig raakt.
Daarom gewoon lekker hard oppompen. Heb in Marokko op 2.5 bar gereden, in Spanje met 2.2 bar en in Kroatie ook zoiets.
Het is dat ik dikke binnenbanden heb, maar eigenlijk is dat ook helemaal niet nodig en is alleen maar lastiger met plakken (als er een spijker gepakt wordt).
Verder gewoon een setje Baja´s (of Desert´s) monteren.

Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: ARM goes Sierra y Rambla 2007
« Reactie #207 Gepost op: 20-04-2007, 21:45 »
Wow, zo hard pomp ik mijn bandjes nooit op.

Ik vind alles boven 1,5 bar al "hard".  ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: ARM goes Sierra y Rambla 2007
« Reactie #208 Gepost op: 20-04-2007, 23:41 »
Wow, zo hard pomp ik mijn bandjes nooit op.

Ik vind alles boven 1,5 bar al "hard".  ::)
op stenen net ff harder
houd iig je velgen heel :-[

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: ARM goes Sierra y Rambla 2007
« Reactie #209 Gepost op: 21-04-2007, 02:06 »
op stenen net ff harder
houd iig je velgen heel :-[

Ligt dat ook niiet een beetje aan het gewicht van de rijder??