Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: EXC 525 in rallytrim  (gelezen 4567 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 437
Re: EXC 525 in rallytrim
« Reactie #15 Gepost op: 08-12-2006, 11:29 »
Ik was weer even in Zwartebroek. Ik ben verliefd op een 2007 450 EXC Sixdays die daar staat.   :P

En dan ga ik vanavond internetbankieren en dan ben ik weer genezen  :(
- Of ze asfalteren het of ze verbieden het.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: EXC 525 in rallytrim
« Reactie #16 Gepost op: 08-12-2006, 11:45 »
Ik was weer even in Zwartebroek. Ik ben verliefd op een 2007 450 EXC Sixdays die daar staat.   :P

Goeie oplossing: niet meer daar komen!  :-X
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: EXC 525 in rallytrim
« Reactie #17 Gepost op: 08-12-2006, 11:47 »
Ben je dan genezen omdat je gezien hebt dat je saldo niet toereikend is of omdat je hebt toegegeven aan de verleiding?


GJ ???
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: EXC 525 in rallytrim
« Reactie #18 Gepost op: 08-12-2006, 12:15 »
Erik volgende week ga ik mijn gepimte 525 ophalen. Blok weer helemaal fris,zwarte velgen,zwart frame. Nieuw plastic,factory stickerset en last but not least een mooie verstelbare oranje sxs kroonplaat.Voor als ik weer lange gravelpaden ga rijden. Iets onderuit zetten en geen HP 2 die mij bij houdt. Oh ja en twee frisse benen.

Wat zal hij weer glimmen. ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 437
Re: EXC 525 in rallytrim
« Reactie #19 Gepost op: 08-12-2006, 12:58 »
@ GJ, ik vrees onvoldoende banksaldo

@ Klaas, dat is optie 2. In maart is mijn blok al gereviseerd. Hij staat nu ff bij Brouwer voor kleppies. Da's met die Rekluse echt klote om zelf te doen. Daarna gaat ie uit elkaar. begin ik met het frame (mat zwart poedercoaten) en dan alle lagertjes kuizen, controleren en weer invetten. Wat nieuwe plasticjes en klaar.

De SixDays heeft SXS voorpoten met instelbare veerspanning.

Maar eigenlijk is met mijn rijniveau een nieuwe 450 EXC parels voor de zwijnen.
- Of ze asfalteren het of ze verbieden het.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: EXC 525 in rallytrim
« Reactie #20 Gepost op: 08-12-2006, 16:17 »
@ Klaas, dat is optie 2. In maart is mijn blok al gereviseerd. Hij staat nu ff bij Brouwer voor kleppies. Da's met die Rekluse echt klote om zelf te doen. Daarna gaat ie uit elkaar. begin ik met het frame (mat zwart poedercoaten) en dan alle lagertjes kuizen, controleren en weer invetten. Wat nieuwe plasticjes en klaar.

Wat gok je dat het stralen / coaten van het frame kost? lijkt me ook wel wat voor mijn good 'ol exc
Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • *****
  • Berichten: 153
Re: EXC 525 in rallytrim
« Reactie #21 Gepost op: 08-12-2006, 16:48 »
Da's met die Rekluse echt klote om zelf te doen.

Nee hoor, gewoon ontstekingsdeksel eraf en daar een sleutel op die grote moer. 1 minuut werk en je kan dan in je eentje makkelijk het BDP vinden, met een schroevedraaiertje in het gaatje voorin voelen tot de groef in de krukas voorbij komt.
Wel combineren met olie verversen dan wordt het niet zo'n kliederboel.

Na de capella stampers rit ga ik denk ik mijn blokje ook maar weer eens openschroeven. Staat nu al 280 uur op dus kleine beurt is wel aan de orde.
En dan meteen de swingarm en balhoofd lagers opnieuw smeren.

Ik zou ook wel graag horen wat dat poedercoaten zou kosten.

Maar eerst dit weekend weer eens lekker rijden. Het wordt droog en zondag schijnt de zon :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 437
Re: EXC 525 in rallytrim
« Reactie #22 Gepost op: 08-12-2006, 17:15 »
Wat gok je dat het stralen / coaten van het frame kost? lijkt me ook wel wat voor mijn good 'ol exc

Ik zal het eens vragen. Deed het altijd voor de BMW bij een bedrijf in Apeldoorn. Was niet echt duur. A-Parts coating. Doet ook veel voor klassieke auto's. Misschien iets van € 200.... Ik laat het je weten.

@ Toine, ga ik de volgende keer proberen.

Ik ga 50 km moutainbiken in de zondagse zon  :P
- Of ze asfalteren het of ze verbieden het.

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: EXC 525 in rallytrim
« Reactie #23 Gepost op: 08-12-2006, 17:53 »
Bij ons (mijn frame zou ik gewoon met een lopende order meesturen) zijn voor 2d coaten ca. 16 euro de vierkante meter ex stralen, minimum orderkosten 75 euro. Dubbel coaten (krijg je eerst een epoxy-ondergrond) komt op ca. 18 euro de vierkante meter, minimum  150 euro, in elke standaard RAL kleur die je wenst (en die zijn niet zo spectaculair, dus wordt het gewoon zwart). Coaterij zit in Hoogeveen (Spruyt-coatings)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 437
Re: EXC 525 in rallytrim
« Reactie #24 Gepost op: 25-12-2006, 16:58 »
EXC ligt gestript in de garage. Nu eerst frame ff schoonmaken, alle belangrijke gaten en schroefdraadjes afdichten. Blok heeft net een kleine check bij Brouwer gehad en is in topvorm.

Dit soort klusjes is meer therpeutisch dan noodzaak. Ding gaat er geen meter harder door, maar tis wel leuk werk  :)
- Of ze asfalteren het of ze verbieden het.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 437
Re: EXC 525 in rallytrim
« Reactie #25 Gepost op: 25-12-2006, 17:04 »
Bij ons........

Werk jij daar? Of is "ons" Hoogeveen?
- Of ze asfalteren het of ze verbieden het.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 524
Re: EXC 525 in rallytrim
« Reactie #26 Gepost op: 26-12-2006, 13:41 »
Voor diegene die in het zuidwesten wonen, Bij PCW (PoederCoating Westland) in De Lier was ik 130,- kwijt voor een EXC frame, hardstikke netjes gedaan.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 357
Re: EXC 525 in rallytrim
« Reactie #27 Gepost op: 26-12-2006, 14:26 »
Voor diegene die in het zuidwesten wonen, Bij PCW (PoederCoating Westland) in De Lier was ik 130,- kwijt voor een EXC frame, hardstikke netjes gedaan.


Citaat van: member
Moet nog wel wat aan gebeuren, ff tellertje erop frutten, stuurverhogers, en de eindoverbrenging aanpassen

Beetje uit de hand gelopen ? :D
Booze may not be the answer, but it helps you to forget the question.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 524
Re: EXC 525 in rallytrim
« Reactie #28 Gepost op: 26-12-2006, 16:21 »
Beetje uit de hand gelopen ? :D

Euhm, is een erfelijke afwijking, mag je niet mee spotten  ;) :D

Maar hij was in zo'n goede staat van achterstallig onderhoud dat het de moeite waard was om 'm maar meteen écht goed neer te zetten, en dat kan ik dus niet laten he...  8)

Ondertussen staatie er zo bij;



Dus bijna klaar  :confused:


Offline member

  • *****
  • Berichten: 437
Re: EXC 525 in rallytrim
« Reactie #29 Gepost op: 27-12-2006, 16:12 »
Frame vandaag bij Brouwer ingeleverd. Kan die gewoon mee in het werk wat ze hun leverancier aanbieden. Nieuwe balhoofdlagertjes. Waren nog wel in goede toestand, maar als je de boel toch uitelkaar hebt liggen. Nu heb ik 3 weken de tijd om alle onderdelen te reinigen en de swingarm lagers te checken.
- Of ze asfalteren het of ze verbieden het.