Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Hecht je aan je motor?  (gelezen 6667 keer)

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Hecht je aan je motor?
« Gepost op: 25-11-2006, 18:55 »
[Naar aanleiding van de voorgenomen verkoop van de XR van Gerben]

"Hechten" jullie je aan je motor of is het gewoon een ding waar je makkelijk weer afscheid van neemt?
Waar hangt dat van af?
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 319
Re: Hecht je aan je motor?
« Reactie #1 Gepost op: 25-11-2006, 19:00 »
ik hecht me erg aan mn motor, ligt vooral aan wat je eraan doet. doordat ik er veel aan gesleuteld heb krijg je toch op de een of andere manier een band. daarnaast als je em mee neemt op vakantie krijg je dat ook. uiteindelijk is het maar een ding, maar toch hecht ik me er wel aan. ben em nu aan het verkopen en vind het eigenlijk heel moeilijk..
XTZ660 Ténéré!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1949
Re: Hecht je aan je motor?
« Reactie #2 Gepost op: 25-11-2006, 19:02 »
Nee, ik hecht me bepaald niet aan mijn motor.
Hoewel ik denk dat ik momenteel een heel aardig compromis gevonden heb in wat ik zoek.
Echter... zoals we met zijn allen kunnen concluderen uit het topic 'de ideale allroad', die is er niet.
Bij tijd en wijlen verlang ik dan ook sterk naar iets anders. Wat weer beter aansluit op mijn (nieuwe) behoeften.

Nou maar hopen dat Cindy dit niet leest.  :-X

Uhhh, begrijp me niet verkeerd, ik heb het nog steeds over motoren.  :P

De gedachten naar speciale evenementen/reizen/avonturen die ik meemaak koppel ik dan ook niet onlosmakelijk aan het materiaal waarmee dat is gerealiseerd.

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Hecht je aan je motor?
« Reactie #3 Gepost op: 25-11-2006, 19:14 »
Ik denk dat ik me zeker wel hecht aan mijn motor. Als je gaat kijken wat je er allemaal met meemaakt, dan is over elke kras en deuk wel weer een kampvuurverhaal te vertellen. Hechten in de zin van: niet verkopen...... maar het ding moet wel afzien, dus zeker niet hechten in de zin van: oeps een beetje zand aan mijn motor, morgen lekker de hele dag poetsen ::)

Als je dan ook nog naar het financiële gedeelte gaat kijken (afschrijving en offroadrijden??) dan zal ik voorlopig zeker nog wel aan mijn motor gehecht blijven :confused:
Investeren in de motor kost een hoop geld wat je er nooit meer uit zal halen bij verkoop. Maar dat is natuurlijk bijzaak, emotioneel gezien zal ik mijn motor nooit weg willen doen..... :-*

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Hecht je aan je motor?
« Reactie #4 Gepost op: 25-11-2006, 19:41 »
Aan mijn eerste motor mijn dominator, dat vond tik balen dat ik die wegdeed vondt ik een leuek motor. De K100rs16v die ik daarvoor in de plaats "kreeg" heeft ook een speciaal plaatsje in mijn hart, maar bij het inruilen van de K voor de GS was dat heel snel weg.
Mijn GS hecht ik wel aan, ondanks dat ik steeds meer mooie motors zie voor duidelijk minder geld en die ik graag zou willen hebben, krijg het niet over mijn hart de GS ervoor in te ruilen.


Offline member

  • Africa Twin XRV 750 Rally
  • *****
  • Berichten: 571
Re: Hecht je aan je motor?
« Reactie #5 Gepost op: 25-11-2006, 20:14 »
Ik denk dat ik me zeker wel hecht aan mijn motor. Als je gaat kijken wat je er allemaal met meemaakt, dan is over elke kras en deuk wel weer een kampvuurverhaal te vertellen. Hechten in de zin van: niet verkopen...... maar het ding moet wel afzien, dus zeker niet hechten in de zin van: oeps een beetje zand aan mijn motor, morgen lekker de hele dag poetsen ::)
Emotioneel gezien zal ik mijn motor nooit weg willen doen..... :-*

 :stupid: :stupid:
"Man is distinguished from all other creatures by the faculty of laughter."
"Confuse people... Quote from the WRONG message!"

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Hecht je aan je motor?
« Reactie #6 Gepost op: 25-11-2006, 20:25 »
Ja.

En niet een beetje ook. Al is ie zo weer vergeten als ik een andere zou kopen hoor.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Hecht je aan je motor?
« Reactie #7 Gepost op: 25-11-2006, 20:34 »
nouja.. tis duidelijk.. ik hecht me zeker aan mijn motor. In principe koop ik dan ook een motor om er vervolgens lang mee te doen...

omdat ik nu in de positie ben om wat makkelijker wat nieuwers te kopen, is dat wel iets minder geworden.

Bij de LC8 was het duidelijk: Ik heb er 2 maanden voorzichtig mee gedaan om zeker te weten dat ie 'bij mij ging blijven', daarna was het voor mij duidelijk: die gaat niet meer weg. Als ik nu weer iets dergelijks zou kopen zou ik dezelfde motor ook gewoon meteen weer kopen,

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Hecht je aan je motor?
« Reactie #8 Gepost op: 25-11-2006, 21:01 »
Hechten aan
Tja, vindt het eigenlijk nog steeds jammer dat m'n F650GS ombouw weg is. Had die er liever naast gehouden maar dat ging financieel niet.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: Hecht je aan je motor?
« Reactie #9 Gepost op: 25-11-2006, 21:19 »
De enige motor waar ik me niet aan gehecht heb is de fiets die ik in New Zealand heb gekocht. Heb er daar 5000 km mee gereden en weer verkocht. Ik zal geen merk/type noemen maar het was een BMW F650. Oeps  :-X
Voor de rest heb ik nu 4 motoren waaronder een woon-werk fiets: Moto Guzzi V50, een zijspan voor het spelen op de weg: MG California 3 met Motorist P1 bak, Solo tourfiets (inmiddels voor onderdelen voor de zijspan fiets): MG California 3 :'( en een KTM 640 Adventure voor het spelen in het zand.  ::)
Verder heb ik nog een koekblik op 4 wielen die al 11 jaar stil staat. :o Heb hem gehouden omdat ket kenteken begint met een M  :D, het een cabrio is en uit 1965 ;).

Verder gaat het best goed met me..  8) :-X :confused:
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Hecht je aan je motor?
« Reactie #10 Gepost op: 25-11-2006, 21:23 »
Oossie: Ik ben anders blij dat de mijne weg is. Sinds mijn blubberbrik had ik steeds minder met mijn Dakar. Stond voor de deur mooi te zijn, maar mijn plezier had/heb ik met de blubberbrik.

De Dakar heb ik vorig jaar gekocht zoals hij was, en de DR heb ik zelf veranderd naar wat'ie nu is, misschien dat dat uitmaakt? Hij is zeg maar naar me toe gegroeid.  Ik zie het als een tweewegrelatie. Als ik nu door goed onderhoud en slimme wijzigingetjes hier een daar de motor een beetje verwen, dan mag ik hem eenmaal onderweg flink afraggen en "krijg ik het weer terug". Beetje Zen-achtig.

Dus ja, ik ben gehecht aan mijn motor. Maar dat heb ik niet bij elke motor. Soms kom je er eenje tegen en die "past" je gewoon.

Lekker wazig geleuter he?  :P

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Hecht je aan je motor?
« Reactie #11 Gepost op: 25-11-2006, 21:34 »
Ik denk dat dat het ook wel is:

hoe meer je samen meemaakt, en hoe meer je de motor naar je eigen wensen aangepast hebt, hoe meer je er aan hecht.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Hecht je aan je motor?
« Reactie #12 Gepost op: 25-11-2006, 21:40 »
Dat ben ik 100% met je eens Bean

M'n F had ik zelf helemaal verbouwd tot een leuke off-road waardige fiets. Maar ik wou meer en dan kom je op enduro fiets-jes.

Max, wat jij met je DR nu hebt had ik met de F, eigenlijk was ik nog lang niet klaar met de F.
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 319
Re: Hecht je aan je motor?
« Reactie #13 Gepost op: 26-11-2006, 01:14 »
Ik denk dat dat het ook wel is:

hoe meer je samen meemaakt, en hoe meer je de motor naar je eigen wensen aangepast hebt, hoe meer je er aan hecht.

helemaal mee eens. en ook wat je eerder zei over dat je deze weer zou kopen, dat heb ik met de kle niet. op de weg rijdt ie gewoon top maar ik zou hem niet weer kopen. toch ben ik er wel aan gehecht.. :-\
XTZ660 Ténéré!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4277
Re: Hecht je aan je motor?
« Reactie #14 Gepost op: 26-11-2006, 10:27 »
Nee....