Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Hecht je aan je motor?  (gelezen 6656 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Hecht je aan je motor?
« Reactie #15 Gepost op: 26-11-2006, 11:32 »
Ik wel... ik heb erg lang getwijfeld de africa twin weg te doen. en nog moeilijker was de MZ...dussssss, ja .
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 524
Re: Hecht je aan je motor?
« Reactie #16 Gepost op: 26-11-2006, 14:38 »
Ik denk dat dat het ook wel is:

hoe meer je samen meemaakt, en hoe meer je de motor naar je eigen wensen aangepast hebt, hoe meer je er aan hecht.

 :stupid:

Ik heb ondertussen zat motoren gehad maar er zijn er 2 waar ik echt veel mee heb/had.

De eerste is een zwaar verbouwde Suzuki GS1000 uit '78, ruim 2 jaar aan verbouwd tot "Sportklasse1000" replica  (wie kent ze nog?) en uiteindelijk waren alleen het frame en de carters nog origineel  ::)
Toen ik 'm verkocht had, had ik er de volgende dag al spijt van. De koper kocht 'm alleen voor het blok, de rest is weer doorverkocht geloof ik. Kenteken bestaat ook niet meer dus..  :'(

De tweede staat in de schuur en dat is m'n AT dus, ik zeg niet dattie nooit weg gaat maar die kans is niet erg groot  :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1385
Re: Hecht je aan je motor?
« Reactie #17 Gepost op: 26-11-2006, 16:54 »
Hmm geloof dat ik ook wel erg aan mn brommers hecht.
Een jaar geleden heb ik mijn AT eens helemaal opgepoetst om hem te koop te zetten, fotootjes gemaakt voor op marktplaats.
Zat ik achter de pc de advertentie te maken.... NEEEEJ ik verkoop em niet! Veelste mooi! Nog lekker twee keer mee op vakantie geweest en pas dit jaar over mijn hart kunnen krijgen hem weg te doen.  :'(

Schalbertje komt in de woonkamer te staan als ik dr niet meer op kan rijden! (moet ik alleen nog ff aan mn vriendin vertellen...)
Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Hecht je aan je motor?
« Reactie #18 Gepost op: 26-11-2006, 16:56 »
Ik heb geen band met mijn motor. Als er morgen iemand langskomt die een bedrag ver boven de marktwaarde bied voor een van mijn motoren, dan mogen ze 'm zo meenemen.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 32
Re: Hecht je aan je motor?
« Reactie #19 Gepost op: 26-11-2006, 20:51 »
Nou, op verzoek..  ;D

Ik hecht behoorlijk aan mijn brommers. Zeker de GS is in de afgelopen jaren helemaal naar mijn eigen smaak aangepast en hoort gewoon bij mij. Zal er zeker niet snel afstand van doen.
(Eigenlijk moet je hier lezen dat ie na al dat gezaag en geknutsel onverkoopbaar is geworden...)
De Transalp wegdoen gaat ook niet makkelijk, maar 3 motoren in de schuur is echt onzin  8)
Hoewel ik de Alp niet zelf heb aangepast, was ie toch wel echt helemaal mijn motor. En als je eenmaal samen in Afrika geweest bent... tjsa...

Greetz,
Rene.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Hecht je aan je motor?
« Reactie #20 Gepost op: 26-11-2006, 20:59 »
Nope, helemaal nakkes, als je tenminste bedoeld 'emotionele hechting.' Ok, ik hecht me misschien iets aan wat ik met de AT heb meegemaakt in Afrika, maar da's niet de motor waar ik me aan hecht, maar de herinnering aan mooie tijden.

Een motor is voor mij alleen maar een middel om de sport/hobby te bedrijven die ik leuk vind. Op welke motor ik dat doe zal me echt aan mijn aars oxideren, als-ie maar goed rijdt en niet kapot gaat. Psies om deze reden ben ik ook zo blij met ARM en heb ik helmaal niets met merkenclubs en merkenforums: al dat gelul over bepaalde typen motoren: niet lullen mij rijden! ... Da's trouwens ook de reden dat ik sterk voorstander ben van standaardmotoren: niet teveel tijd steken in verbouwen, gewoon rijden met dat ding!
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Hecht je aan je motor?
« Reactie #21 Gepost op: 26-11-2006, 21:28 »
Tja, 'k zou willen dat ik net zo makkelijk was als Corne.
Ik hecht me wel degelijk aan motoren. Maar gelukikig niet aan allemaal.
M'n favouriet is toch echt m'n eerste XS2, daar krijg ik echt rillingen van.
Als ik die in het voorjaar weer de garage uit duw en met een flinke trap tot leven wek krijg ik kippevel.
Na een paar bochtjes komen de rillingen. Ieder jaar weer.
Als goede tweede staat m'n Adventure. Het is altijd weer een feest als ik die mag vertroetelen.
De Honda's die ik heb en had, doen me helemaal niks.
Die verkoop ik ook :-)      de rest heb ik allemaal nog.
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 319
Re: Hecht je aan je motor?
« Reactie #22 Gepost op: 26-11-2006, 21:30 »
heb vanmiddag mijn kle verkocht. ben nu gewoon misselijk, dus hecht me wel degelijk.. :'(
XTZ660 Ténéré!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Hecht je aan je motor?
« Reactie #23 Gepost op: 26-11-2006, 21:47 »
Ik weet nog toen Fredje zijn motor voor het eesrt starte na dde revisie.
Ik stand aan de andere kant van de telefoon. Wat stond hij aan de andere kant te kwijlen of zo. :-X
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Hecht je aan je motor?
« Reactie #24 Gepost op: 26-11-2006, 22:23 »
heb vanmiddag mijn kle verkocht. ben nu gewoon misselijk, dus hecht me wel degelijk.. :'(

Gecondoleerd...Op naar de volgende?
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Hecht je aan je motor?
« Reactie #25 Gepost op: 26-11-2006, 22:27 »
heb vanmiddag mijn kle verkocht. ben nu gewoon misselijk, dus hecht me wel degelijk.. :'(

Troost je, er komt altijd een mooiere voor terug ;)

IK heb in mijn hele leven 2 brommers gekocht, er veel aan verbouwd en heb ze nog beide. Ik heb ook nog geen behoefte om ze te verkopen. Dus onthechen is er voorlopig nog niet bij. Maar het zal wel erg pijn doen als het zover is :-\

Mijn Alp gebruik ik sinds de DRZ een stuk minder. Als ik die ooit weg doe, troost ik me met de gedachte dat ie dan een baasje krijgt die hem meer aandacht geeft en beter voor hem zorgt :'(
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 437
Re: Hecht je aan je motor?
« Reactie #26 Gepost op: 27-11-2006, 10:36 »
Ik hecht alleen aan de de belevenissen en herinneringen die ik op de diverse motoren heb (mee)gemaakt.

Zelfs m'n 2 klepper BMW waar honderden uren werk in zaten is zonder problemen naar een nieuwe eigenaar gegaan.
- Of ze asfalteren het of ze verbieden het.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Hecht je aan je motor?
« Reactie #27 Gepost op: 27-11-2006, 11:29 »
echt wel ...... ik heb gisteren met weemoed afscheid genomen van mijn DR Big ...... ik moest wel (een nieuwe KTM kost genoeg) maar liever had ik hem in de schuur laten staan om af en toe eens mee te nemen als de zon schijnt ofzo.
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: Hecht je aan je motor?
« Reactie #28 Gepost op: 27-11-2006, 11:34 »
Het is denk ik maar net wat je ervoor terug krijgt en wat je er allemaal mee beleefd hebt.
Toen ik mijn Adventure kocht zou ik mijn Kawa gaan verkopen, zodra ik het kenteken van de Adventure had. Mooi gepoetst (nouja, pekelvlekken krijg je ook na poetsen niet meer mooi) en foto's gemaakt, maar daarna (gelukkig) nooit meer de zin gehad om hem daadwerkelijk in de verkoop te zetten. Niet zozeer omdat ik me hecht aan dat ding denk ik, maar meer omdat het een totaal andere fiets is dan de Adventure en hij staat maar een klein beetje in de weg in mijn schuurtje. En omdat er zo'n 80.000 km op de teller staat krijg je er ook niet zoveel meer voor denk ik, dus vind ik het eigenlijk zonde om hem weg te doen. Ik bedoel, het is een goeie motor met veel km, als ik hem weg zou doen en later weer wat terug zou moeten kopen zou ik iets met veel minder kilometers kopen en ben ik weer meer kwijt... (snappen jullie het nog?).

En nu ben ik blij dat ik hem nog heb, straks moet ik voor mijn werk zo'n 200 km over de snelweg tuffen, en dat doe ik dan liever met de kawa dan met de Adventure  :)

Offline member

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Hecht je aan je motor?
« Reactie #29 Gepost op: 27-11-2006, 11:45 »
Al wat verschillende motoren gehad en bij de laatste had ik wel dat ik er aan gehecht was. Hij paste gewoon erg goed bij me en ik vermaakte me er erg goed op. En toen ie na 7 maanden total loss werd verklaard was ik er ook wel kapot van. Had er graag nog een tijd op gereden. Toen een motor in 2000 werd gestolen was ik de dag erna al een het kijken wat ik dan zou gaan kopen. En das vond ik ook een hele leuek motor maar reed er al 2 jaar op.