Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Op reis je thuisfront laten weten waar je zit op de kaart?  (gelezen 1911 keer)

Offline member

  • starter
  • Berichten: 3
Mocht iemand op reis gaan en zijn telefoon+GPS meenemen, dan kun je met POI66 je positie laten vastleggen op een Google Maps kaartje, of op Google Earth. Je kunt een reisverslag met foto's maken en je reis verrijken met land- en stadinformatie.

Kijk eens mee met de Honda, die nu in Bolivia rijdt:
http://www.poi66.com/maps/show_album.php?album=zuidamerika

Of Arjen met zijn vrienden, straks onderweg tijdens Amsterdam-Dakar:
http://www.poi66.com/maps/show_album.php?album=dakar2007

Wie is er nog meer onderweg?
http://www.poi66.com/followme

Deze dienst is gratis en bedoeld om vakantiegangers gemakkelijk een vakantiealbum te geven. Achteraf is je hele reis vastgelegd en heb je een pracht van een online album zonder veel moeite. Thuis kijken ze mee en familie en vrienden kunnen hun reactie geven in het gastenboek. Jij kunt in je hotelletje of op de camping-pc een fotootje uplooien zodat ze zien dat je niet de hele dag in de kroeg zit ;-)

Ik zou zeggen: bekijk het eens, misschien vind je het een leuk idee of weet je iemand de een grote reis gaat maken. Om de coordinaten door te geven kun je zelf een SMS sturen, de website invullen als je daar een PC hebt, of doorbellen zodat iemand dat thuis voor je doet.

De startpagina van de site is http://www.poi66.com
Stuur je positie via GPS2SMS: thuis kijken ze mee op Google Earth

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Op reis je thuisfront laten weten waar je zit op de kaart?
« Reactie #1 Gepost op: 12-12-2006, 21:05 »
Leuk en interessant.

Maarreh, meld je je hier nu aan om je eigen website te promoten?  :-\

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Op reis je thuisfront laten weten waar je zit op de kaart?
« Reactie #2 Gepost op: 13-12-2006, 15:28 »
sleuk!
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Op reis je thuisfront laten weten waar je zit op de kaart?
« Reactie #3 Gepost op: 13-12-2006, 17:04 »
Leuk en interessant.
Maarreh, meld je je hier nu aan om je eigen website te promoten?
Daar lijkt het inderdaad wel op, er zit echter geen enkel commercieel belang oid achter. Het is zuiver een uit de hand gelopen hobby, voeg daarbij een scheutje professionele interesse, mix het met een liefde voor reizen en een snufje scoutingachtergrond, en voila.

Hoe ik dat weet? We hebben heel wat gemeen, maar oa samen op dezelde scoutingvereniging gezeten ........................

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Op reis je thuisfront laten weten waar je zit op de kaart?
« Reactie #4 Gepost op: 13-12-2006, 21:40 »
Ik vond ook iets leuks,

Track uploaden
Foto's uploaden
Tijdverschil camera - gps vertellen

en voila, een track met de foto's op de juiste plek daarin.

http://walkingboss.org

precies wat ik eigenlijk al wilde, behalve dat ik het op m'n eigen server zou willen draaien

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Op reis je thuisfront laten weten waar je zit op de kaart?
« Reactie #5 Gepost op: 14-12-2006, 08:37 »
Wauw, dit is super 8)  'k Wist niet dat dat bestond.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1949
Re: Op reis je thuisfront laten weten waar je zit op de kaart?
« Reactie #6 Gepost op: 14-12-2006, 10:15 »
Ik vond ook iets leuks,


precies wat ik eigenlijk al wilde, behalve dat ik het op m'n eigen server zou willen draaien

 :stupid:

Dát lijkt mij nou ook wel wat!

Offline member

  • starter
  • Berichten: 3
Re: Op reis je thuisfront laten weten waar je zit op de kaart?
« Reactie #7 Gepost op: 15-12-2006, 00:21 »
Leuk en interessant.
Maarreh, meld je je hier nu aan om je eigen website te promoten?  :-\

Nou, als je een methode weet om te promoten zonder hier aan te melden...? :-)

Ik vind het gewoon leuk als mensen hun trips laten zien en motortochten is een doelgroep. Het kost me hele nachten om de site te bouwen en zie dat het opgepikt wordt, krijg ook feedback wat anders zou moeten etc. Familie van mij rijdt wel een aardig tijdje en die gaf de tip: misschien vinden zij het wel leuk. Het antwoord is dus 'ja' maar dat wist je denk ik al.

Ik heb wel een vermoeden hoe ingewikkeld mensen het allemaal vinden dus ik beraad me op dit moment om te kijken hoe de entree wat gemakkelijker kan, misschien een how-to pagina. Maar ja, als je op een forum kunt inloggen kun je denk ik ook wel een sms sturen en de faq lezen (niet dat die nou weer zo overduidelijk zijn)... Feit is wel dat als je al je teksten in wat talen op de server hebt staan je niet 1,2,3, alles zomaar kunt aanpassen. Ik ben in elk geval altijd blij met reacties, + of -.
Stuur je positie via GPS2SMS: thuis kijken ze mee op Google Earth