Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: AQ-rallykuip  (gelezen 12269 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: AQ-rallykuip
« Reactie #45 Gepost op: 20-12-2006, 21:17 »
Die dingen ken ik wel, maar is dat sterk genoeg om ook bij een val te blijven zitten? Je kunt natuurlijk ook stellen dat dat dan je breekpunt is en 's avonds snel nieuwe erin zetten bij het bivak. Dan moeten er natuurlijk geen resten in je balhoofd achter blijven


Offline member

  • *****
  • Berichten: 914
Re: AQ-rallykuip
« Reactie #46 Gepost op: 20-12-2006, 21:28 »
Ik denk dat je ze bij een val uit je balhooft trekt, dus kompleet met draad bus. Ze zijn wel erg sterk het word een prop achter het gat waar je ze instopt. Ik had rekken in mijn vorige auto met deze bevestiging opgehangen met stalen baken en deze dan vol met koperen buisen in het dakspant maar zijn nooit los gekomen.
Als je nooit valt, ga je niet hard genoeg!’

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2397
Re: AQ-rallykuip
« Reactie #47 Gepost op: 20-12-2006, 22:16 »
Ja Arthur
jij rijdt toch erg rustig dus daar kan het niet aan liggen ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: AQ-rallykuip
« Reactie #48 Gepost op: 20-12-2006, 23:01 »
Arthur,

ik ken die dingen, tis mooi spul, maar ik kan uit ervaring zeggen dat ze niet vast blijven zitten, tenzij de bout zelf de bus nog eens aantrekt.
Als er zijdelings trillingskrachten op komen gaan ze los (en dat is dus het geval bij zo'n ophanging van bijv een kuipdeel).

:-/

Offline member

  • *****
  • Berichten: 914
Re: AQ-rallykuip
« Reactie #49 Gepost op: 21-12-2006, 11:38 »
Arthur,

ik ken die dingen, tis mooi spul, maar ik kan uit ervaring zeggen dat ze niet vast blijven zitten, tenzij de bout zelf de bus nog eens aantrekt.
Als er zijdelings trillingskrachten op komen gaan ze los (en dat is dus het geval bij zo'n ophanging van bijv een kuipdeel).

:-/

De bout trekt inderdaad de bus nog aanals je hem vast draaid.
Als je nooit valt, ga je niet hard genoeg!’

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: AQ-rallykuip
« Reactie #50 Gepost op: 21-12-2006, 18:18 »
ik had die dingen dus in de vertikale plaat van mijn achterrekje zitten, om de koffer aan vast te schroeven.

Die koffer staat aan de onderkant op een beugel, em beast de bout dus eigenlijk nauwelijks! Toch lubberde die knijpbus (6mm variant) na 1 ritje los... (met de koffer eraan vast geschroefd.

Ik heb de bus toen maar verlast met de plaat (met 2 kleine puntjes) en daarna heeft het heel ijsland met bagage en ruig rijwerk overleefd.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 750
Re: AQ-rallykuip
« Reactie #51 Gepost op: 12-02-2007, 12:21 »
Is er al enige vooruitgang met dit projekt? Ben erg benieuwd namelijk!  :D
J-P

Honda VFR1200X DCT crosstourer

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 81
Re: AQ-rallykuip
« Reactie #52 Gepost op: 20-03-2007, 19:28 »
Vandaag ook post gehad..  :D

Kuip van BoanoMoto voor de AT binnen!  ::)

Is net zoiets als die van AQ, maar dan qua vormgeving iets meer richting origineel van de AT RD07.





Pimped AT 1996

Offline member

  • *****
  • Berichten: 524
Re: AQ-rallykuip
« Reactie #53 Gepost op: 20-03-2007, 19:39 »
Ziet er goed uit Rick!
Hoe staat het met de symmetrie en de passing op de originele tank? Komt daar je originele koplampunit in of gaat er ook zo'n rallye lampunit in? Enne, de prijs?

Offline member

  • Honda Africa Twin, Honda dominator, KTM lc8 950 adventure, 990 adventure, L300 4x4, lc4 690
  • *****
  • Berichten: 489
Re: AQ-rallykuip
« Reactie #54 Gepost op: 20-03-2007, 22:56 »
Mooi ding

BoanoMoto google 'n bracht niets. Italiaans spul?
Groet Marc

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 81
Re: AQ-rallykuip
« Reactie #55 Gepost op: 20-03-2007, 23:45 »
@XRV rider: Hoe het gaat passen en of het symmetrisch is weet ik pas aankomend weekeinde  :confused:  Montage gebeurt met de aluminium rally-voorbouw. Ennuh de prijs.., de kuip 290 euri plus 6 tot 7 weken wachten  :-X

@Booom: Het komt inderdaad uit Italie http://www.boano.com  De site werkt nog niet maar je kunt ze wel per mail benaderen, soms duurt het antwoord wel lang en moet je gewoon bellen  ::)

Boano maakt wel meer dingen die bijvoorbeeld AQ ook importeert en verkoopt, zijn alleen dan wel een stukkie goedkoper!  8)
Net zoals bijvoorbeeld Grave http://www.grave.cz
Pimped AT 1996

Offline member

  • Four is more!! EML MQ 750 (AT Quad), Scania P93M 4x4, Renault TRM 2000 4x4
  • *****
  • Berichten: 311
Re: AQ-rallykuip
« Reactie #56 Gepost op: 26-03-2007, 18:46 »
Is er al enige vooruitgang met dit projekt? Ben erg benieuwd namelijk!  :D
De kuip ligt bij "de polyesterboer"....., maar die zit in de eindfase van zijn verhuizing....

Als hij doet wat hij beloofd, met een anderhalveweek zijn de eerste afdrukken beschikbaar....

We laten het hier wel weten!
Doe mij maar off-road op vier wielen.... dan val ik namelijk niet zo gauw om.... snap je??!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 666
Re: AQ-rallykuip
« Reactie #57 Gepost op: 26-03-2007, 19:01 »
Kan ik hier wat mee voor op de Bombardier Desertrat ??

De "poten " zullen er dan wel af moeten, maar kep een slijptol dusss............

Hebben jullie er ook passende lampen voor ?

Groetsels Erik ,


Offline member

  • Four is more!! EML MQ 750 (AT Quad), Scania P93M 4x4, Renault TRM 2000 4x4
  • *****
  • Berichten: 311
Re: AQ-rallykuip
« Reactie #58 Gepost op: 26-03-2007, 21:36 »
YEP! daar kan jij wel wat mee!!!

Ferd gaat het geheel (kuip met rally-frame en koplampen) aan de man brengen, misschien toch verstandig als we het geheel voor die tijd even bekijken, misschien kan er een halve kuip gemaakt worden of zo....
Als de kuipen er zijn laat ik het je wel weten

Doe mij maar off-road op vier wielen.... dan val ik namelijk niet zo gauw om.... snap je??!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 666
Re: AQ-rallykuip
« Reactie #59 Gepost op: 26-03-2007, 22:19 »
Doen we , kom ik met de quad naar je toe , mag je hem aanraken ook... ;)