Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: aanschaf advies  (gelezen 2180 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 44
aanschaf advies
« Gepost op: 15-12-2006, 07:51 »
Beste forummers,
om toch iets meer comfortabeler te kunnen reizen en om de zondaagse ritje met vriendin
achterop iets aangenamer te laten verlopen ben ik nog aan het uitkijken naar een 2de motor.
Zelf heb ik m'n zinnen gezet op een BMW GS adventure, maar ken iemand mij raad geven omtrent
de keuze tussen de nieuwere 1200 en de oudere 1150. Het prijsverschil in de 2de hands klasse is
aanzienlijk.... echter zijn de rijprestaties ook zo aanzienlijk verschillend?
In bijlage mijn all-road fietsje, hier rijd ik steeds mee rond als ik alleen op de motor zit, on the road, off the road en ook om mee te reizen... echter met duo is ie niet meer praktisch (nooit geweest trouwens )
groeten

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: aanschaf advies
« Reactie #1 Gepost op: 15-12-2006, 08:06 »
Citaat
echter zijn de rijprestaties ook zo aanzienlijk verschillend?

Die zijn zeker verschillend, de vraag is denk ik ook of je voor jouw doel daar wat aan hebt.
Veel motorrijders staren naar specificaties en kopen op basis daarvan, maar gebruiken vervolgens daar weinig van omdat ze niet goed genoeg kunnen rijden, of omdat het niet bij hun rijstijl past.
Een 1200 is (in het kort) lichter en sterker dan een 1150. maar voor een ritje op zondagmiddag met je vrouw achterop zal je dat misschien worst zijn. In dat geval hou je bij de keus voor een 1150 wat geld over...
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4387
Re: aanschaf advies
« Reactie #2 Gepost op: 15-12-2006, 08:34 »
Kijk eens bij de buren  :). Heb nog nooit op een 1200 gereden, maar van hore zegge heb ik dat deze hoog toeriger is. Heb zelf een 1150 ADV en die is lekker bullig, schakellui, loopt ook goed onder 3000 rpm (schijnt bij 1200 slechter te zijn) en ziet er stoerder uit dan 1200 (vind ik dan). Echt off road is wel een uitdaging, maar zandwegen is prima te doen, altijd power aanwezig.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 750
Re: aanschaf advies
« Reactie #3 Gepost op: 15-12-2006, 10:34 »
Ik heb zelf een 1100GS, m`n meissie heeft een 1150GS en ik rij voor m`n werk op een 1200GSAdventure. Eerlijk gezegd (en ik had niet gedacht dat ik het ooit uit m`n strot zou krijgen): ga voor de 1200GSA, hij is op bijna alle fronten beter dan de andere GSsen. Hij voelt lichter aan dan een 11XXGS, hij is een nog grotere speelfiets met hooligancapaciteiten, vlotter, remt harder.... ik vind de 1200 minder op gebied van stabiliteit (hogere windsnelheden), duurzaamheid (remblokjes gaan niet lang mee). O ja, hij is erg lelijk aan de voorkant. Voor gebruik met duo is ie wel veel beter dan z`n voorgangers, m`n meissie is in ieder geval vol lof over de achteropzitcapaciteiten van de 1200GSA
J-P

Honda VFR1200X DCT crosstourer

Offline member

  • *****
  • Berichten: 751
Re: aanschaf advies
« Reactie #4 Gepost op: 15-12-2006, 14:00 »
ik rij voor m`n werk op een 1200GSAdventure.

WHOOWW :o

Waar mag ik solliciteren  ;D ;D


Offline member

  • *****
  • Berichten: 750
Re: aanschaf advies
« Reactie #5 Gepost op: 15-12-2006, 14:03 »
Gewoon motorrijles gaan geven en als je in loondienst goed je best doet dan kan dat  :D Hiervoor reed ik 3 jaar op een STX1300 maar dit is veel leuker. Heb er nu in 16 weken nog net geen 20.000 km mee gereden...  ::) Gaaf hoor  :D
J-P

Honda VFR1200X DCT crosstourer

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 148
Re: aanschaf advies
« Reactie #6 Gepost op: 15-12-2006, 14:15 »
ik had niet gedacht dat ik het ooit uit m`n strot zou krijgen): ga voor de 1200GSA, hij is op bijna alle fronten beter dan de andere GSsen
J-P, ik hou nu nog meer van je! Lang leve de hamster met volle wangen ::)
Groeten,
D@@n

Offline member

  • *****
  • Berichten: 750
Re: aanschaf advies
« Reactie #7 Gepost op: 15-12-2006, 14:21 »
Nog meer, D@@N????  ::)

Kan iemand me helpen herinneren niet meer voorover te bukken als die man in de buurt is????  :D
J-P

Honda VFR1200X DCT crosstourer

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
Re: aanschaf advies
« Reactie #8 Gepost op: 15-12-2006, 15:49 »
Rij zelf ook een 1200GSA voor mijn werk..., uh als lease-motor !! (ipv een auto)
Het ding rijdt voortreffelijk, maar inderdaad die remblokken.....
Achter rem blokken zijn nu, na 7000 km vervangen !! Werden nu wel hardere gemonteerd. Het schijnt dat de rem capaciteit geregeld wordt naar aanleiding van de belasting van de fiets. Dit slijtage patroon was bij de dealer bekend, en hij monteerd in zo'n geval andere blokken die langer mee zouden gaan. (We zien het wel over 7000 km).

Ook heb ik wat last van olie verbruik. (Na 5600 km begon de computer te mekkeren dat ie bij gevuld moest worden.

Verder zou ik er niet voor kiezen om deze fiets het (zware) terrein in te sturen, daar is ie mij te zwaar voor. (en vanwege lease valt dat ook buiten de voorwaarden!).
Voor terrein gebruik ik lekker de Transalp. (Die voor reizen zeker niet geschikt is).

Voor wat de duo aan gaat.... mij vriendin is 2 keer mee geweest op de BMW, en viel de tweede keer zelfs in slaap..... Iets wat ze op de alp vanwege pijn aan haar achterste nooit heeft gehad.

Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011

Offline member

  • *****
  • Berichten: 750
Re: aanschaf advies
« Reactie #9 Gepost op: 15-12-2006, 17:06 »
Dat olieverbruik heb ik ook, maar omdat ik al 2 GSsen in de schuur heb viel me dat niet eens meer op, is nogal standaard voor een BMW. Erg vreemd als je daarvoor bijna 500.000 km Pan European hebt gereden zonder een druppel bij te vullen... >:(
J-P

Honda VFR1200X DCT crosstourer

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: aanschaf advies
« Reactie #10 Gepost op: 15-12-2006, 19:45 »
ga voor de 1200GSA

J-P, ga je mond wassen met zeep, en GAUW!

Dat ik zoiets nog eens ooit mag horen uit de mond van de enige figuur die ik ken die er bezwaar tegen had om een 1200GSA te moeten rijden.  ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 750
Re: aanschaf advies
« Reactie #11 Gepost op: 15-12-2006, 23:28 »
Och ja, voortschrijdend inzicht enzo...
J-P

Honda VFR1200X DCT crosstourer

Offline member

  • *****
  • Berichten: 392
Re: aanschaf advies
« Reactie #12 Gepost op: 17-12-2006, 11:02 »
En J-P wordt een dagje ouder  :P  ;D

Gelukkig zie je die voorkant niet als je erop zit ;)
Nog steeds een allroad liefhebber... I'll be back...

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 44
Re: aanschaf advies
« Reactie #13 Gepost op: 29-12-2006, 07:58 »
het is dus een 1150adv geworden, morgen ga ik hem ophalen  :D

Offline member

  • DR-Z 400s '06
  • *****
  • Berichten: 1000
Re: aanschaf advies
« Reactie #14 Gepost op: 29-12-2006, 08:00 »
whaa, dikke machine!!! Mooi man, gefeliciteerd!

Zet efffe eenplaatje online als jem heb!
Waar geen weg is, is een wil.