Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Banden voor Oost-Europa rally  (gelezen 1921 keer)

Offline member

• 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
Banden voor Oost-Europa rally
« Gepost op: 20-12-2006, 11:51 »
Zoek voor onder m'n Super:

> voor: 21 inch Baja of MT21
> achter 17 inch MT21 of T63

Heeft iemand nog wat in de aanbieding?

Moet nog ongeveer 2000 km meekunnen.

Hoi,
Gert
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

• Yammie's XT500, XT600Z Ténéré
Re: Banden voor Oost-Europa tally
« Reactie #1 Gepost op: 20-12-2006, 12:50 »
Heb nog wat over van een tijdje terug, je mag ze zo meenemen....
http://www.allroadmaniacs.nl/index.php?topic=1012.0
Daarnaast ook nog een half versleten TKC 80 voorband...
2000 km moet lukken.

"I love to travel, but hate to arrive"  (Albert Einstein)
http://www.peterenhanneke.nl
http://abbekerk.wordpress.com

Offline member

Re: Banden voor Oost-Europa rally
« Reactie #2 Gepost op: 20-12-2006, 13:09 »
M'n achterwiel is 17 inch. Misschien dat een dikke laag montagekit helpt...  :D

TKC voorbandje heb ik zelf nog, maar ik zoek iets meer terreinachtigs.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

• Administrator
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 20-12-2006, 13:22 »
Hoeveel haast heb je Gert? Ik laat als het goed is januari mijn achterwiel omvlechten naar 18", dan hou ik een 17" StoneMaster over.

Max

Offline member

« Reactie #4 Gepost op: 20-12-2006, 13:53 »
17" kenda k760 weet ik nog wel voor je. die halen ook best wat kilometers uit een bandje toch?
(zie add)

Offline member

• KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 20-12-2006, 14:08 »
Kheb hier ook nog een 17" stonemaster gebruikt op mijn AT zitten. Mag je zo hebben (moet je'm er wel ff af halen), want er moeten toch een wegbanden onder...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

« Reactie #6 Gepost op: 20-12-2006, 14:09 »
Haast heb ik (nog) niet, de rally is pas rond Pinksteren.

Is zo'n steenmeester een beetje op de weg te houden  ??? De helft van de km's zijn over asfalt...

Offline member

• KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
« Reactie #7 Gepost op: 20-12-2006, 14:13 »
Ik gooi er hier in NL waarschijnlijk een vers setje onder (voor en achter) en rij erop heen en weer. Is goed te doen. Twee jaar (of drie  ::)) ook naar Finland gedaan, achterband wass na terugkomst wel een beetje vierkant, maar dat maakt het driften weer wat leuker :-*

Offline member

« Reactie #8 Gepost op: 20-12-2006, 14:19 »
Dan moet dat wel lukken. Ik rij heen en terug op Tourances dus het is alleen voor daar. Heb trouwens "ervaring" met Deserts in de sneeuw dus waar zeur ik over  ::)

Offline member

• Administrator
  • *
« Reactie #9 Gepost op: 20-12-2006, 14:25 »
Is zo'n steenmeester een beetje op de weg te houden  ??? De helft van de km's zijn over asfalt...

Ik vind een 17" steenmeester een prima bandje (en een 18" zeker niet!!), ook voor op de weg. Van de zomer op 1 achterband de MS1000 gereden, wat meer een MS1500 was. En ook nog een week Italie, stenen en rotsen dus. Toen zag hij er wel wat afgekloven uit ja....

Offline member

« Reactie #10 Gepost op: 20-12-2006, 18:25 »
mijn advies:

Heen op een versleten wegband, rijp om weg te gooien.
nieuw affroad bandje mee, waarmee je lekker de rally kan rijden.
Na de rally zit daar nog wel een paar mm op (waar je inhet terrein niks meer aan heb), en daarmee knal je terug.

werkt voor mij altijd goed.

Offline member

« Reactie #11 Gepost op: 21-12-2006, 16:14 »
mijn advies:

Heen op een versleten wegband, rijp om weg te gooien.
nieuw affroad bandje mee, waarmee je lekker de rally kan rijden.
Na de rally zit daar nog wel een paar mm op (waar je inhet terrein niks meer aan heb), en daarmee knal je terug.

werkt voor mij altijd goed.
Bij ons ook!
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

« Reactie #12 Gepost op: 21-12-2006, 18:01 »
Citaat
en daarmee knal je terug.

Maarreh veel noppenbanden kun je toch niet echt hard mee? 't Ligt eraan wat je knallen noemt maar dan denk ik aan iets van 150, 160 constant. De noppen zullen er dan niet meer afvliegen als ze er al afgesleten zijn maar gaat dat dan verder wel goed? 't Zal wel anders zeiden jullie het niet maar ik weet niet of ik er dan nog lekker op zit. Plus dat de remweg op nopjes ook langer wordt? Nog maar een paar nachtjes over slapen. FF wieltjes wisselen is ook zo gepiept.

Offline member

• KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
« Reactie #13 Gepost op: 21-12-2006, 18:21 »
Gewoon lekker binnendoor terug knallen, dan is vaak 100 al hard zat.

Offline member

« Reactie #14 Gepost op: 21-12-2006, 18:44 »
Maarreh veel noppenbanden kun je toch niet echt hard mee? 't Ligt eraan wat je knallen noemt maar dan denk ik aan iets van 150, 160 constant. De noppen zullen er dan niet meer afvliegen als ze er al afgesleten zijn maar gaat dat dan verder wel goed? 't Zal wel anders zeiden jullie het niet maar ik weet niet of ik er dan nog lekker op zit. Plus dat de remweg op nopjes ook langer wordt? Nog maar een paar nachtjes over slapen. FF wieltjes wisselen is ook zo gepiept.

Idd: Je moet wel oppassen natuurlijk en even naar de 'speedindex' van de band kijken. De meeste 'allroad' noppenbanden (MT21, Baja, MT17HD,etc) zijn goedgekerud tot 170km/h. Daar komt dat idd nog bij dat de noppen al ver afgesleten zijn en er niet zo snel meer afslingene.

De MT21 is redelijk 200km/h vast, maar garantie zal niemand er op geven! bij een nieuwe Baja komen de noppen er bij 180km/h op de weg echt af! (ook wat afhankelijk van de bandenspanning etc). maar zo hard ga/wil je waarschijnlijk toch niet.

Gewoon niet te zacht (1.8-2 bar voor een zwaardere fiets) en dan gaat het prima