Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Kerstgroet 2006  (gelezen 2756 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 42
Kerstgroet 2006
« Gepost op: 22-12-2006, 17:34 »
The world according to : Aussie

Eind van het jaar op komst, kerstsfeer, ja ja ook hier in het Dubai ver weg van het koele natte Nederland. Nat zegt U nou kan ik je vertellen dat we vreselijk veel regen hebben gehad op onze kleine arabische schiereiland. Dus tussen de buien door zat ik me komend jaar in te delen zoals een geregelde zakenman zou moeten doen, alleen bij mij komen daar een paar duivels horentjes naar boven die zeggen ”en wat gaan wij in 2007 op de motor doen?”. en lig je op de bank met mooie plannen , de eerste stappen al gezet en toen dacht ik , mijn eerste poging tot een verhaal werd van harte verwelkomd met wat reservingen en beloftes van mijn zijde waarbij ik beterschap beloofde voor de volgende keer.. Nou de volgende keer is vastgelegd : Australian Safari 2007. De rally wordt weer het eerste vereden sinds de dood van Andy Caldecott en daar hebben wij besloten om mee te doen. Onze eerste verdagering is achter de rug , budgetten, bevestiging en de verplichting tot deelname aangaan voor sponsor bevestigingen/toezegging.

Nou ligt het in mijn bedoeling om beleving, voorbereiding, de stress, de training, de bloed, zweet tranen (en plezier, adrenaline, verbrand rubber, stomme acties etc) te documenteren. Ahah mits daar interesse voor is. Nou weet ik dat zoiets een saai gebeuren kan zijn en dat als men zoekt er best iets te vinden is op het internet.

Dus als eerste even een kerst groet vanuit Dubai van Aussie en laat maar even weten of ik een wekelijkse rapport moet en of dit leuk lijkt.
Vrolijke Kerstfeest en een gelukkig nieuw jaar vanuit een te koele Dubai (zie jas).
PS Helm getest voor Kerstrit met borrel a.s. Maandag.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 11351
Re: Kerstgroet 2006
« Reactie #1 Gepost op: 22-12-2006, 19:23 »
Prettige kerstdagen, gelukkig nieuwjaar (voor iedereen die dit leest) en houd ons IEDERE dag op de hoogte van je reilen en zeilen!

Noppy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 666
Re: Kerstgroet 2006
« Reactie #2 Gepost op: 22-12-2006, 19:44 »
Nou ja aussie, toe dan maar,maak ons gek. ;)

Yep, allemaal een hele fijne kerst, en een gezond en veilig 2007.


Kerstkaart staat op onze site www.hofmannetjes.nl.

Felices Fiestas voor alle noppentoppers.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Kerstgroet 2006
« Reactie #3 Gepost op: 22-12-2006, 20:17 »
Nou, iedereen ook van mij een fijne kerst toegewenst!

Enneh, zeg eens Aussie, wat moet ik kunnen om in dat off-road walhallah te kunnen wonen? Ik wil ook wel een fijn endurotje met weinig BTW en importbelasting in mijn achtertuin hebben. Die achtertuin is dan een woestijn toch? Hoe zit dat daar, is er een off-road scene of zoiets? Na het werk ff uitblazen op je brommer of is het niet zo'n feest?

Moet je olie uit de grond kunnen pompen om daar te werken?
Heb er ooit wel eens een half jaartje gewoond, maar toen bestond Jebel Ali nog nauwelijks (werd toen gebouwd, mijn pa werkte bij een baggerfirma) Was bovendien meer geeinterresserd in de karting scene. En bovendien nog maar 15 jaar, dus......

Arjen

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 42
Re: Kerstgroet 2006
« Reactie #4 Gepost op: 23-12-2006, 08:31 »
Wat moet je kunnen om hier te wonen??

Ik denk gewoon de wil hebben om alles achter je te laten en het gewoon te doen. Als het mislukt vlieg je gewoon naar huis. Realistisch kunnen bijna alle mensen hier aan de gang. Alleen daar waar het om relatief ongeschoolde arbeid gaat, bouw, wegenbouw etc moet je rekening houden dat alle mensen daarvoor uit lage loon landen komen. Maar kantoor functies, verkoop, technische beroepen etc kun je werk vinden.

Offroad scene.

Lang niet zo groot als in Nederland ik denk dat we zo een 100 rijders hebben bij onze enduro wedstrijden (6 per jaar). De sociale offroad scene is groter ca. 300-400. Omdat er geld is is het materiaal allemaal redelijk nieuw. Ja we kunnen bijna alle dagen rijden als werk het toelaat. Let wel met een 9 tot 5 mentaliteit red je het hier niet. Hard werken en daarna pas hard spelen. De woestijn is groot en je kunt letterlijk overal rijden, kamperen etc.

Gewoon doen.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Kerstgroet 2006
« Reactie #5 Gepost op: 23-12-2006, 19:50 »
Ik zeg: dat het maar weer veel km's mag wezen!
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Kerstgroet 2006
« Reactie #6 Gepost op: 24-12-2006, 12:22 »
Het is hier dan wel niet zo lekker als in Dubai maar vanuit een druilerig en mistig Den Haag wil ik ook iedereen hier op het forum prettige feestdagen en veel veilige en avontuurlijke kilometers toe wensen in 2007.

Maarten
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 914
Re: Kerstgroet 2006
« Reactie #7 Gepost op: 24-12-2006, 13:44 »
Aan een ieder op dit forum,

Prettige feestdagen en een gelukkig Nieuwjaar.

Wij als team Allroadmaniacs zijn in België  :D
Als je nooit valt, ga je niet hard genoeg!’

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Kerstgroet 2006
« Reactie #8 Gepost op: 24-12-2006, 21:44 »

Offline member

  • *****
  • Berichten: 963
Re: Kerstgroet 2006
« Reactie #9 Gepost op: 24-12-2006, 22:12 »
He Aussie,

Hier in Sellingen komen ze kerstliederen spelen vannacht om 3 uur trekt een stoet muziekanten van dorp tot dorp.
Geweldig eigenlijk dat we nog tijd en vrijwilligers hebben voor dit soort dingen.
Arco will een kerstsingle opnemen van motoren.
Motoren zonder DB killers zijn de baratons met DB killers vormen het achter grond koortje.

BROOM BROOM BROOM, BROOM BROOM BROOM, VROOOOOOOOOEEEEEEEEEEEEEEEMMMMMMMMMMMMMMMM!!!!!!!!! ( IN DE TOEREN BEGRENSER) WOEAAAAAAAAAAA!

GEWOON EERSTE KERSTDAG OM 07.00 DE VELUWE ONVEILIG MAKEN EN DAN EEN KERSONTBIJT OP DE ZANDVERSTUIVING NUTTIGEN, WAARNAAR WE DE SINGLE OPNEMEN.

AL HET BESTE VOOR 2007 LUITJES EN KEEP ON DREAMING. OH JA EN HET GAS OPEN.

BROOM BROOM BROOM,
BROOM BROOM BROOM,
VROOOOOOOOOEEEEEEEEEEEEEEEMMMMMMMMMMMMMMMM!!!!!!!!!
WOEAAAAAAAAAAA!

 ;)

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Kerstgroet 2006
« Reactie #10 Gepost op: 25-12-2006, 07:54 »
See you in morocco 2007 !!!!!!


--
BIKERSHOME OFF-ROADCENTRE: Route du Zagora - Ouarzazate/Tajda - Morocco
GPS-Waypoint N.30.53.864 W.006.54.083 WGS84
Website: http://www.bikershome.net
E-mail:  peter@bikershome.net
E-mail:  pbuitelaar@zonnet.nl   Postaddress: P.Buitelaar. BP 474
Ouarzazate Maroc
Telefoon GSM     0021270785640
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain