Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Enduro de Condroz 3 februari 2007  (gelezen 16300 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Enduro de Condroz 3 februari 2007
« Reactie #135 Gepost op: 04-02-2007, 00:05 »
Wat ruist daar in het strui-huikgewas, ik zou eens willen weten wat dat was...









Wat een geweldig gave trailpaden zeg, heerlijke klimmetjes (zo is zelfs asfalt leuk), glibberige afdalingen en spek en spekgladde passages met diepe sporen die best eens listig waren.

Ik heb genoten!
Iedereen bedankt voor de gezelligheid!

(oja, ook ik heb een losse remklauw gehad.. tot twee maal toe een bout verloren en nog een keer losgelopen.. Nog nooit gebeurd, maargoed, is goed afgelopen en een wijze les...)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 963
Re: Enduro de Condroz 3 februari 2007
« Reactie #136 Gepost op: 04-02-2007, 01:02 »
Op de terugweg lekker naar de rockopera Tommy van de Who zitten luisteren en tergelijketijd lekker na dromen van het weekend. Het was weer top, Zo heb ik erg gelachen om Arthur die man moet echt eens een ARM dvd inspreken heerlijk gewoon, Het was dan ook meteen gezellig. Peet is de held van de rit bij het 1940 1945 monument doet hij tot ieders grote verbazing een prima imitatie van de Paus na. Het helpt wel want zijn bike start in 1 keer.
En nu ben ik ook nog in het bezit van een Dakar dvd. Ik hoop dat het morgen regend.
Welterusten ik ga weer lekker dromen van mijn SE de Ardennen en natuurlijk al die bere gezellige gasten, Oh ja Erwin is echt goed in roadbooks plakken, hij knipt gewoon de plaatjes uit waarvan Klaas beweert dat die plaatjes gewoon weggegooid moeten worden.
 ??? ::) ???
Het was gewoon helemaal goed dit weekend.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2397
Re: Enduro de Condroz 3 februari 2007
« Reactie #137 Gepost op: 04-02-2007, 06:38 »
ook genoten
en de groep was fantastischvan het weekend vrijdag avond begon al gezellig met de verhalen
de rit begon ook prachtig heb verschillende malen bodem onderzoek gedaan was sommige plaatsen spekglad
en de groep was perfect
heren dames bedankt voor de gezelligheid
greetz peetje

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Enduro de Condroz 3 februari 2007
« Reactie #138 Gepost op: 04-02-2007, 11:58 »
Alweer een super weekend, de rit ging zo voorspoedig, dat foto's maken helemaal niet bij me op was gekomen, sorry mensen.

Deze keer ging het café zelfs voor ons open, zodat we met s'n alleen lekke wat konden drinken, eten en sterke verhalen vertellen. Ik denk dat we ons goed genoeg hebben gedragen om volgend jaar weer te mogen komen  :)

Samen met Gerjan, Peet en een onverwachte maar erg vriendelijke gast uit Luik een super dag gereden, zonder problemen eigenlijk, alleen Peet die op een asfalt weggetje, waar je als je remde het asfalt gewoon loskwam, snoeihard onderuit ging, tenminste zo klonk het achter mij, maar Peet was al sneller overeind gekrabbeld dan ik naar hem toe kon rennen en toen we de TTR weer op wielen hadden gewoon 2 keer trappen en lopen.... Gerjan en ikke waren harder geschrokken dan Peet zelf.... Wat een bikkel hé  ;)
Gerjan wilde zijn nieuwe roadbook/tripmeters e.d uitproberen, we kwamen een beetje moeizaam op gang, omdat zijn ICO telkens andere afstanden gaf dan het roadbook, vreemd genoeg liep mijn Suzi teller (mijn IMO is nog stuk) vrijwel op de meter mee, dus kwamen we er samen wel aan uit..... Komt Gerjan er 25 km voor de finish erachter dat zijn 2e ICO wél goed liep..... wat een bak ;D
Oh ja en ik heb het grootste deel van de rit zonder achterrem gereden, er zaten nog niet eens half versleten remblokken op toen ik vertrok (gesintelde, die kunnen op zo'n licht brommertje meestal wel de ergste prut hebben) maar al aan het begin van de rit verdween de remdruk langzaam, tot ik na 50 km helemaal geen druk meer had, rempedaal zat al op de aanslag voor ie begon te remmen, was soms ook best spannend met al die klimmetjes, afdalingen en onverharde of slecht verharde harspeldbochtjes....straks maar ff alles nakijken....

Maar al met al was de rit deze keer eigenlijk te kort, wat een verschil zeg met de laatste 2 keren, deze keer geen dikke pakken sneeuw, geen hard bevroren sporen en ijsvlaktes, maar gewoon lekkere ardennense glibberklei en prachtige uitzichten.... Wat zal volgend jaar ons brengen...droge klei??

Voor volgend jaar maar weer op de agenda zetten?


Offline member

  • *****
  • Berichten: 274
Re: Enduro de Condroz 3 februari 2007
« Reactie #139 Gepost op: 04-02-2007, 12:38 »
Leuke foto's Klei ! dat paadje ben ik 2 x onderuit gegaan. 1 x snelheid moeten minderen voor voorganger .... en dan blijven die tweehonderd kilo gewoon doordrukken, gas los is glijden.... en mn stuur vast in de bramenstruiken.
Gelukkig had ik een opraapbelg achter me rijden.
Goeie vent. Hij had zelf een GS en een DRZ.............   ;)  toch de ideale combi ?? haha

Wij zijn na afloop nog met Crimson, Mijndert en Marc teruggegaan naar het cafe. Lekker biertje gedaan en Belgische vrienden gemaakt. Één van de deelnemers had een helmcamera en beloofde mij de dvd te sturen. Ik ging overigens verbazingwekkend goed Frans praten met slechts 2 Leffe Blond  ::)

Hier het resultaat van een uitstekende boomwortel/tak tegen Do's voet. Hij zag m over t hoofd. Dan vraag je je af wat er zou gebeuren zonder harde crosslaarzen.
2 x zo dik als zn andere voet.


..... dus allemaal, ik ga weer verder met opruimen........   best druk, in je eentje  ;)


 
Maar weer eens opstappen......

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Enduro de Condroz 3 februari 2007
« Reactie #140 Gepost op: 04-02-2007, 14:34 »
auw?!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: Enduro de Condroz 3 februari 2007
« Reactie #141 Gepost op: 04-02-2007, 14:42 »
Ik dacht ff dat het de voeten van Inge zijn. ;D

Do pootje in het ijs en zaterdag weer gaan.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 274
Re: Enduro de Condroz 3 februari 2007
« Reactie #142 Gepost op: 04-02-2007, 14:47 »
Tja ik was ff vergeten te harsen voor de foto  :D
Maar weer eens opstappen......

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Enduro de Condroz 3 februari 2007
« Reactie #143 Gepost op: 04-02-2007, 14:48 »
Mja, veel meer foto's heb ik helaas niet gemaakt Inge, maargoed, we waren waarschijnlijk om die reden al om 2 uur rond. We hebben de groep die het eerste startte maar voor laten gaan, dan waren ze tenminste ook als eerste terug  :D ;) ;D

Die singletracks zijn echt geweldig daarzo, wat een feest, al was het bewuste paadje met die bramenstruiken best lastig, hier bleef je haken, daar bleef je hangen, en ondertussen moest je nog retegoed sturen ook. Af en toe bukken om onder de lage takken door te kunnen enzo. Maargoed, leuk was het zeker!
1 pad was naar beneden waar de grond tot op de leisteen was weggespoeld, dat was helamaal mooi zeg, echt genoten.

Paar "close encounters" gehad. Legde aan om te remmen, heel zachtjes, blokkeert ineens mijn voorrem, voorbandje glijden, poot op de grond, rem los in een reflex, een slinger en ik bleef tot mijn grote verbazing rechtop zeg. Ik voelde in gedachten de klap op het asfalt al... maar gelukkig  :) Maar ff een stukje doorgereden en gekeerd. Wel 5 minuten van mijn theewater geweest..
Het asfalt was her en der zo glad dat je al driftend naar boven hobbelde, onbewust zelfs. En dat zelfs zonder vorst.

Ik denk dit wel voor herhaling vatbaar is  :) 8)

En Do die nog ff een burnout gaf   8)
Ps. Do, wel je eigen laptop te gebruiken hè ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Enduro de Condroz 3 februari 2007
« Reactie #144 Gepost op: 04-02-2007, 16:28 »
Hier het resultaat van een uitstekende boomwortel/tak tegen Do's voet. Hij zag m over t hoofd. Dan vraag je je af wat er zou gebeuren zonder harde crosslaarzen.
2 x zo dik als zn andere voet.



Ga er maar NIET mee naar het ziekenhuis, voordat je het weet willen ze 'm in het gips zetten (uit ervaring :-X)
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 8
Re: Enduro de Condroz 3 februari 2007
« Reactie #145 Gepost op: 04-02-2007, 17:01 »
Naar het ziekenhuis????? alleen als die geamputeerd moet worden!!!! ;) kan er redelijk gewoon mee lopen, voetje doet geen pijn! is alleen een beetje gevoelig :confused: gewoon doorgaan.
BMW HP2

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
Re: Enduro de Condroz 3 februari 2007
« Reactie #146 Gepost op: 04-02-2007, 20:50 »
Ja, dat zei Maarten in Marocco ook, en wij maar zeuren in Marakesh, Maarten loop nou eens door...... Het is slechts 5 km naar de Mac, ha ha! ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: Enduro de Condroz 3 februari 2007
« Reactie #147 Gepost op: 04-02-2007, 21:46 »
Na een koude nacht naast Roos (ja ik was de gelukkige),vaak wakker geweest omdat Crimson volgens mij in zijn dromen op een KTM reed en een ontbijtje genuttigd te hebben stond ik te popelen om te starten. Samen met Jac en Erwin gereden,ondanks dat ik redelijk wat rijervaring heb, had ik toch de eerste kilometers moeite om te volgen. Erwin kan nu eenmaal goed doorijden en roadbook lezen tegelijk,dit is byzonder knap.De omschakeling tussen rijden in NL en het buitenland is voor mij erg lastig en duurt altijd een tijdje.

Ondanks de ontbrekende vorst en sneeuw was het soms toch wel listig ,sporen,rotsen en de gladde klei maken het toch leuk.
Nadat ik weer gewend was aan de gladde stenen ging het heerlijk. Als eerst kwamen we bij de lunch aan, deze was perfect, moeten ze in Nederland bij de offroad ritten ook maar gaan doen. :P Na de luch is Meinderd ook aangehaakt. Ik kwam er al snel achter dat met twee bekers wijn de laaste modderangst helemaal was verdwenen. Ik begon onderweg weer wat te spelen met de exc.Geheel onverwacht was de rit afgelopen, wij waren de eersten die terug waren. :P Klei doe geen moeite :D. Motor afgespoten een laatste bedankje en toen naar huis. Onderweg de combinatie van Waldbrowser  nog laten schudden.

Mannen bedankt en vrouwen ook natuurlijk voor de mooie dag,in het byzonder Erwin voor het voorrijden. :-*

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Enduro de Condroz 3 februari 2007
« Reactie #148 Gepost op: 04-02-2007, 22:00 »
En Klaas, wilde je roadbookhouder nog een beetje draaien op je allroadje  ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: Enduro de Condroz 3 februari 2007
« Reactie #149 Gepost op: 04-02-2007, 22:02 »
Dat was het, dat ik in het begin moeite met terrein had.Ik zat mijn roadbook te zoeken. ;D