Hoi Luitjes,
Hierbij wat concrete info omtrent de Oost Europa Rally,
Allereerst nog bedankt voor de leuke reactie,s en goede opkomst bij onze eerste info avond, ik heb er van genoten, het wordt een super leuke groep.
Momenteel zitten we boven de 20 rijders, Genoeg om er een super evenement van te maken.
De Route is supermooi er valt zoveel te zien onderweg dat het Rally element als een spel moet worden gezien. Het gaat er dus niet om wie het eerst binnen komt, belangrijker is dat je geniet en veel ziet.
Vermoedelijk worden er 3 klassen opgesteld 1cylinders en 2 cylinders vanaf 170KG
De derde klasse is voor onervaren rijders (1 en 2 cylinder amateurs)
1 cylinders moeten alles rijden anders grote tijdstraffen ( 2 uur )
De Special van 20km mogen de 2 cyl rijden, wie deze niet wil rijden krijgt de laagst genoteerde tijd plus 15 min straftijd.
5 dagen bestaat uit een korte trial achtige snelheid special en een goed te rijden regelmatigheids proef. De regelmatigheids proef doen we om extreem hoge snelheden te voorkomen.
Concreet :
1 Cylinder profi,s rijden alles
2 Cylinder profi,s geen snelheidsproef gereden kleine tijdstraf
amateurs alle motoren mogen alles rijden maar de snelheid proef telt niet.
Bagage kan worden afgegeven op een centraalpunt in NL
In Krakau kunnen de banden worden gewisseld, wij zorgen voor een banden apparaat.
Allroad noppen banden zoals b.v de Baja is een pre.
Auto,s kunnen bewaakt parkeert worden.
De Rally start 28-05-2007 in of bij Krakau.
Krakau is in 12 rij uren over een nieuwe snelweg goed berijkbaar.
Vanaf Luban grens Polen Duitsland loopt een mooie route langs de Tschechische grens,
Welke niet opschiet, maar waar het wel mooi motorrijden is.
Dag 1) 28-05-2007 Krakau PL- Levoca SK
Eerst 200km verbinding over kleine asfalt wegen naar de grens van PL-SK
Hierna 80 km voorzien van kasteel bezoek. 8.3km special en 36km regelmatigheids proef.
Dag 2) 29-05-2007 Levoca
S,ochtends 20km Crossproef en 50km regelmatigheids proef
Smiddags vrij om van al het moois hier te genieten ( kerken kastelen en natuurpark )
Dag 3) 30-05-2007 Levoca SK-Ladolina RO.
120 km mooi rijden naar grens SK-HU met bezoek vliegtuig muzeum
200 km over lange rechte paden en wegen door Hongarije
grens HU-RO
85 km over hoofdweg naar Stina de Vale (kuuroord op 1180 meter )
Dag 4) 31-05-2007 Stina de Vale-Sebes
310 km over diverse onverharde passen en mooie klofen waarvan
15 km Special en 30 km regelmatigheids proef.
Dag 5) 01-06-2007 Sebes naar ski hotel in Petrosani
Dit wordt een lekker rij dagje zonder proeven, het gebied is te mooi en in het hoog gebergte de ravijnen te diep.
Bij mooi weer gaan we vandaag de hoogste pas van Roemenie rijden.
Bij slecht weer gaan we niet hoger als 1500 meter.
De lengte verschilt sterk welke route je kiest. Zie dit als een soort rustdag en doe wat je wilt.
Dag 6) 02-06-2007 Petrosani- Brebu Nou
250 km bergen met een special Bergop knallen plus een regelmatigheids proef door het bos van 30 km.
Dag 7 ) 03-06-2007 Brebu Nou
Een wonderschone dag door het Enduromania gebied.
Als er voldoende Service is kunnen zij een 4 x 4 tocht meemaken
En als je wilt winnen moet je vandaag echt offroad,, naast een spannende navigatie route gaan we de Berg Tarcu 2190 meter hoog bedwingen, oh ja we starten op 500 meter hoogte
En de amateurs zullen hun handen vol hebben om het weerstastion Contu te halen.
S,avonds is dan snik snik de prijs uitreiking
Dag 8 ) na het ontbijt niks meer.
We hebben een mooie route van 800km terug naar Krakau
De offroad en allroad liefhebbers die verslaafd zijn geraakt blijf hangen.
Voor nog een dagje knallen en heb je dan nog niet genoeg De Enduromania is aansluitend te rijden.
Kortom het wordt zo mooi dat ik steeds maar weer weg wil.