Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: de Route  (gelezen 6959 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 233
Re: de Route
« Reactie #15 Gepost op: 07-01-2007, 21:16 »
In principe op tussenstanden. maar het uitzetten is een hele klus en af en toe rij je dan wel eens een weg in welke niet leuk en of verkeerd is. Je moet de route dan aanpassen en bij deze afslagen moet je dus wel nullen. Tevens krijg je een aantal waypoints ter controle. (ja toch Gerjan)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: de Route
« Reactie #16 Gepost op: 07-01-2007, 22:10 »
Doe ook maar de totaalstanden groot in het roadbook aanbrengen. Is veel veiliger rijden, hoef je niet steeds te "concentreren"op het nullen, en ik werk liever met de ICO dan met de Sigma :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 963
Re: de Route
« Reactie #17 Gepost op: 09-01-2007, 10:11 »
Het roadbook maken we met de Tripy
dat gaat best goed vindt ikzelf, de totaal en de tussen afstanden worden vermeld.
De totaal afstand vindt ikzelf het belangrijkste, al nul in soms wel de route, vaak bij een lastige splitsing.
Ik denk zo dat je met een fietscomputer en een tanktas of handbediend roadbook je eigen kan redden.
W-points geef ik ook op, een eenvoudig gps. zoals e.trex of de 60 zonder basiskaart is dus prima geschikt.
Dus kun je ook mee doen zonder grote investering.
Misschien wordt ik wel dealer van de tripy, in dat geval zet ik 2 demo,s in voor de liefhebber.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: de Route
« Reactie #18 Gepost op: 09-01-2007, 11:19 »
Doe ook maar de totaalstanden groot in het roadbook aanbrengen. Is veel veiliger rijden, hoef je niet steeds te "concentreren"op het nullen, en ik werk liever met de ICO dan met de Sigma :D
:stupid:
Gisteren op RTL zag je de Dakar heren nog bezig met een ICO stekkertje;
en de commentator dacht te zien dat dat iets was met de gaskabel/toerenteller ::)
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 524
Re: de Route
« Reactie #19 Gepost op: 09-01-2007, 12:58 »
:stupid:
Gisteren op RTL zag je de Dakar heren nog bezig met een ICO stekkertje;
en de commentator dacht te zien dat dat iets was met de gaskabel/toerenteller ::)

Tja, interviews op RTL zijn wel leuk maar het commentaar slaat af en toe (nog steeds..) nergens op.

Misschien tijd voor een prijsvraag? Wie haalt de meeste fouten uit een uitzending....  ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: de Route
« Reactie #20 Gepost op: 09-01-2007, 13:21 »
Ach die tossers denken ook nog steeds dat Freitigne op een 2track rijdt ::)  ::)


GJ :D
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: de Route
« Reactie #21 Gepost op: 09-01-2007, 13:26 »
kom kom, die gasten krijgen een bak met info voor de kiezen. En ja dan wordt er wel eens een foutje gemaakt
Als of wij het allemaal zo goed weten :P

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: de Route
« Reactie #22 Gepost op: 09-01-2007, 13:47 »
Verschil is dat zij er voor krijgen betaald om (geen) fouten te maken 8)
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 2587
Re: de Route
« Reactie #23 Gepost op: 09-01-2007, 14:05 »
Op eurosport zeggen ze ook dat fretigne met de 2 track rijdt. valt het ze dan echt niet op dat dit niet het geval is?


Bevalt de tripy een beetje? Is het makkelijk te bedienen en dergelijke?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: de Route
« Reactie #24 Gepost op: 09-01-2007, 14:15 »
Op eurosport zeggen ze ook dat fretigne met de 2 track rijdt. valt het ze dan echt niet op dat dit niet het geval is?


Bevalt de tripy een beetje? Is het makkelijk te bedienen en dergelijke?

en wat als Fretigne in de duinen de 2trac module er in hangt??? Daar heeft een 2trac alleen maar voordeel.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 233
Re: de Route
« Reactie #25 Gepost op: 09-01-2007, 14:50 »
Op eurosport zeggen ze ook dat fretigne met de 2 track rijdt. valt het ze dan echt niet op dat dit niet het geval is?


Bevalt de tripy een beetje? Is het makkelijk te bedienen en dergelijke?

Fretigne staat indeschreven met 2-track, de snelle pistes rijdt hij echter zonder 2-track omdat het systeem vrij zwaar is en de banden dus snel slijten en de wendbaarheid wordt een stuk minder. In de duinen(lees los zand) waar het systeem voordeel heeft zullen ze het vast en zeker monteren.

Tripy is super, In een noote dop: thuis bij de kachel lekker een route uitzetten en vervolgens deze relaxed kunnen rijden, je kan ook een roadbook eventueel uitprinten, mocht je van de route gaan dan geeft een klein kompas naaldje in de hoek van je beeldscherm aan waar de route zich bevind. Weer op de route aangekomen pikt het systeem op waar je zit en kan je de route vervolgen.Echt een goed systeem om routes mee te rijen of uit te zetten.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: de Route
« Reactie #26 Gepost op: 09-01-2007, 16:51 »
Fretigne staat indeschreven met 2-track, de snelle pistes rijdt hij echter zonder 2-track omdat het systeem vrij zwaar is en de banden dus snel slijten en de wendbaarheid wordt een stuk minder. In de duinen(lees los zand) waar het systeem voordeel heeft zullen ze het vast en zeker monteren.

Ik stel voor dat 1 van ons zich volgend jaar ter plekke op de hoogte gaat stellen van dit soort praktijken. We moeten nu maar eens weten hoe het werkelijk zit.

Ik stel voor dat ik dat ben ;D


GJ :D
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 666
Re: de Route
« Reactie #27 Gepost op: 09-01-2007, 17:19 »
Dan ga ik mee GJ, om maar eens wat meer aandacht te vragen voor die ENORME bikkels die quad rijden. ;D ;D ;D

La Bomba (EXxr400)

Erik :D

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: de Route
« Reactie #28 Gepost op: 09-01-2007, 18:05 »
Helaas is Marcel je voor......die zit er nu al >:(  Heb hem vanmiddag gesproken, maar ben vergeten dit te vragen, sorry  :-[

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 24
Re: de Route
« Reactie #29 Gepost op: 20-01-2007, 17:08 »
Net terug uit Polen maar helaas weinig van de Dakar gezien. Dat komt alleen dat de hotels jawel ook de grote namen het nodig vinden om 24uur pd bel spelletjes uit te zenden op het Eurosport kanaal. Nou ik ben Simpel in die hutten kom ik niet meer. Gelukkig is dakar.com een super site.

Wel heb ik in Polen een mooie ettape uitgezet voor 50% onverhard door een mooi gebied en wel erg veel herten gezien.
Krakow verlaten we via de uiterwaarden en dijk van de Wisla rivier. Via bos en bouwland komen we in de bergen aan.
hierbij wat foto,s. Oh ja de laatste sneeuw resten zijn gesmolten maart?