Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Help !!! ik wordt Papa ?!  (gelezen 4858 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 233
Help !!! ik wordt Papa ?!
« Gepost op: 06-01-2007, 10:49 »
 Als alles goed gaat wordt ik eind juni een paps (en het vrouwtje mams) Volgens de algemene opinie kan ik het motorrijden dan wel vergeten :o :o
Dat is natuurlijk niet de bedoeling >:(
Nou heb ik een exc 520 en een dr big 750 in de schuur staan en heb ik het volgende bedacht om het allemaal betaalbaar te houden:
Exc verkopen en voor de big een extra set wielen (200,-) met noppenbanden, roadbook erop en klaar is Arco.(Hoelang zou je bezig zijn met het vervangen van de wielen ?)
Nou vraag ik me af of een big met 48000km uit 1988 wel heel blijft en of het verstandig is om de exc te verkopen :(
Het is wel een bruut apparaat.
Keuzes,keuzes,........
Ik weet niet of er veel papies op het forum zijn maar advies is altijd welkom. Ik wil natuurlijk wel blijven motor rijden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Help !!! ik wordt Papa ?!
« Reactie #1 Gepost op: 06-01-2007, 10:54 »
ben geen papa en zal het ook nooit worden gecondoleerd.

Hou ze allebei, je kunt de keuze nu al niet maken.
Je maakt achteraf alttijd de verkeerde keuze.


Nee gefeliciteerd natuurlijk voor jullie. dat het gezond mag zijn.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 666
Re: Help !!! ik wordt Papa ?!
« Reactie #2 Gepost op: 06-01-2007, 10:57 »
iig gefeliciteerd alvast. :)

Tip: Verkoop wat je wilt, maar kijk iig vast uit naar een suziki lt50 quad voor de kleine. :D :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: Help !!! ik wordt Papa ?!
« Reactie #3 Gepost op: 06-01-2007, 11:31 »
Het voorbeeld woont vlak bij je. :-X

Het hoeft echt geen probleem te zijn.

Als je een makkelijke vrouw hebt. 8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 212
Re: Help !!! ik wordt Papa ?!
« Reactie #4 Gepost op: 06-01-2007, 11:33 »
HOi


Gefeliciteerd  voor jullie.
Ik ben zelf ook papa van 2 dochters van 2 en 6 jaar
ikzelf heb een A.T. maar  zou er dolgraag een ktm300 bij willen (ben aan het sparen ) dit om de A.T. zolang mogenlijk netjes en heel te houden en voor het echte (zware)cross werk de ktm pakken.Zo( denk ik )kan ik nog vele jaren genieten van  2 fietsen.Alle onderhoud doe ik zelf om de kosten te drukken.Als ik jouw was zou ik ze verlopig alle 2 houden en kijken hoe het gaat,je kan er altijd nog een verkopen toch?



fka Fr@nk

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Help !!! ik wordt Papa ?!
« Reactie #5 Gepost op: 06-01-2007, 13:07 »
Een zijspan kopen. :)
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Help !!! ik wordt Papa ?!
« Reactie #6 Gepost op: 06-01-2007, 13:14 »
3 kids rennen er thuis, met de motor maak ik 10-15000 fun kilometers , onroad(vacantie) als spelen in het zand.
Kwestie van plannen en een vriendin die begrijpt dat als iemand zijn hobby niet uitvoert die persoon niet gelukkiger wordt en visaversa natuurlijk.

Ik heb een 1150 met twee sets wielen, met wat handigheid ben ik 35-40 minuten bezig met spullen pakken(achter het huis) door het huis lopen wielen wisselen voor het huis en de spullen weer terug naar de schuur achter het huis. Dan nog 15 20 minuten om het scherm eraf tehalen en het rem pedaal te verhogen(of mijn zelfbouw verhogertje erop schroeven).
 Een lichte erbij is welicht wel handig, kijk eerst eens of je allemaal kan houden, verkopen kan nog altijd.

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Help !!! ik wordt Papa ?!
« Reactie #7 Gepost op: 06-01-2007, 15:14 »
Volgens de algemene opinie kan ik het motorrijden dan wel vergeten :o :o

Algemene opinies zijn er om te negeren  :D.
Ik heb een mannetje van 4 en ben ook gewoon blijven rijden. Gaat prima. 't Eerste jaar is wel ff crisis maar daarna gaat het weer steeds beter. 't Hangt ook van je vrouw af, net wat Klaas zegt. Maar ook al is ze meegaand, je wil het ook samen doen me zo'n kleintje en niet alles op haar laten neerkomen (toch?).
Maanden op motorreis zoals vroeger doe ik/doen we niet meer, maar toen-ie pas 8 maanden was ben ik er 3 weken tussenuit geweest naar Marokko. Daarnaast is het jaarlijkse stuurweekje Frankrijk met de Tuono ook gewoon gebleven, is er een cricuitweekje op Almeria geweest enz. Kan allemaal en het wordt steeds makkelijker naarmate kleintje groter wordt.
Motoren weg doen is zonde, als je een tijdje minder rijdt is niet erg, 't eet geen brood (OK beetje dan).
Mocht je toch willen/moeten kiezen zou ik voor de meest allround van de twee gaan, dat is dan waarschijnlijk de Big. Dan is de kans het grootst dat je kan blijven rijden.
By-the-way: gefeliciteerd samen!
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Help !!! ik wordt Papa ?!
« Reactie #8 Gepost op: 06-01-2007, 15:37 »
Gefeliciteerd Man.... een gezin is mooi maar vergeet jezelf niet en doe als Brommer zegt ...... een gelukkige man is een betere vader en echtgenoot (ik ben daar een paar jaar te laat achter gekomen .... maar beter laat dan nooit  ;))

Ik heb net mijn Big verkocht omdat ik hem te zwaar vond in de modder  maar er zijn mensen die er heel bruut mee tekeer gaan en er een dikke rallybike van hebben gemaakt (Peter Laurens pjlaurens@zonnet.nl van de DR Big Club op het Noppenforum) http://alpha.messageboard.nl/182/viewforum.php?f=7

Bij Streppel in Vaassen ligt/lag een setje wielen waar hij indertijd 200 euries voor wilde hebben (ik heb er de schijf van gekocht) http://www.streppel-enduro-offroad.nl/

Ik neem aan dat je Stefan Hessler kent ..... http://www.hessler-motorsport.de/ hij heeft 2 originele dakar fietsen van Gaston Rahier en verdient zijn brood met Biggen en m.n het aanpassen aan rallygebruik

gr. Martijn

Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 666
Re: Help !!! ik wordt Papa ?!
« Reactie #9 Gepost op: 06-01-2007, 15:44 »
Een zijspan kopen. :)
Istie alweer te koop dan. :-X

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 102
Re: Help !!! ik wordt Papa ?!
« Reactie #10 Gepost op: 06-01-2007, 17:25 »
welkom to the party!!

Met kinderen wordt het rijden nu eenmaal een stuk minder en heb daarom een tussen brommer genomen. Eentje waarmee je leuk het zand en de blubber in kan en waarmee je ook nog een keer de snelweg met wat bagage kan pakken. Heb daarom mijn AT er uit gedaan en heb een ktm adventure 640 genomen. Echter je moet wel begrijpen dat het voor alle beide de situatie wat minder is. Met 140 op de grote weg heb je het wel gehad. Na een paar uur op de grote weg weet je niet meer hoe je moet zitten. Een Adventure trilt nog al. En in het zand moet je vooral zorgen dat je niet moet vallen, omdat je dan gelijk een motor van 175 kilogram mag optillen. Verder vind ik het een fantastische fiets waar ik nog steeds heel blij me bent.

Als je geen tourtochten meer gaat/wilt maken over de snelweg zou ik misschien voor je lichtere brommer kiezen.

Groet en heel veel felicitatie voor jou en natuurlijk je vrouw.

Ronald

 

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 96
Re: Help !!! ik wordt Papa ?!
« Reactie #11 Gepost op: 07-01-2007, 08:55 »
Gefeli,zelf heb ik twee jongens van 5 en bijna 2 en die vinden het erg leuk de motor vooral de jongste is niet de garage uit te krijgen,maarja je kunt niet alles en het wordt wel iets minder, al heb ik geluk dat ik alle dagen moet rijden naar mn werk, en dat kan een heel stuk offroad.  :D Zelf zou ik bijde motoren eerst houden,want wat weg is komt niet snel terug.
www.honda-xl.nl

doe maar gewoon, er zijn al zoveel anderen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
Re: Help !!! ik wordt Papa ?!
« Reactie #12 Gepost op: 07-01-2007, 15:19 »
Nee het span is zeker niet te koop en om nou een baby in het hondenhok te stoppen..........

Ik zou persoonlijk beide houden, je krijgt er vaak later spijt van. Je hebt een ideale combinatie, en de jaarlijkse kosten van een motor zijn de wereld niet.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: Help !!! ik wordt Papa ?!
« Reactie #13 Gepost op: 07-01-2007, 15:42 »
Motorrijders met kinderen rijden IMHO over het algemeen minder dan motorrijders zonder, maar d'r zijn legio factoren te bedenken die invloed hebben op je hoeveeheid motorkilometers.
Het causale verband tussen kinderen en je motorkeuze ontgaat mij een beetje, of het zou moeten zijn dat je geld vrij moet spelen voor kinderwagens, bedjes, pampers of een familycar......

Lijkt me dat je nu een goeie combinatie hebt. Ik zou ze allebei houden. Verkopen kan tzt altjd nog.

Maar vooral gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding.


GJ
( 2 kids,  1 motor) 
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: Help !!! ik wordt Papa ?!
« Reactie #14 Gepost op: 07-01-2007, 16:06 »
Je kunt altijd nog roadbookritten gaan rijden. :P :D