Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Eerste dodelijke slachtoffer in de Dakar  (gelezen 3474 keer)

Offline member

• Africa Twin & VW Buggy 2.0L
dode in dakar
« Reactie #1 Gepost op: 09-01-2007, 16:35 »
DE ORGANISATIE HEEFT NET BEKEND GEMAAKT DAT NR107 ELMER SYMONS (29 JAAR) UIT ZUID-AFRIKA DODELIJK VERONGELUKT IS DEZE MORGEN.... 

http://www.rallymaniacs.nl/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1

Ik vind dit heel erg voor de man maar ook heel erg voor de sport. Hoe kunnen ze dit toch veiliger maken? als dit zo door gaat verbieden ze het nog. Zou een super licentie zo iets als in de F1 een idee zijn? dan kunnen alleen coureurs meedoen die bewezen hebben dat ze dit aankunnen en ervaring in andere ralleys op gedaan hebben.

ik ben voorlopig nog maar even een af(ge)vallige.....

Offline member

Re: dode in dakar
« Reactie #2 Gepost op: 09-01-2007, 16:40 »
Daar zouden Richard Sainct, Fabrizio Meoni en Andy Caldecott zich met vlag en wimpel voor hebben geplaatst :-\

Maar iedere dode is er één teveel! Neemt helaas veel glans weg van dit evenement.

GJ :(
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

Re: Eerste dodelijke slachtoffer in de Dakar
« Reactie #3 Gepost op: 09-01-2007, 17:06 »
Kweet niet hoor, maar iedere dode in de Dakar is er óók een die zich heel erg bewust was van de risico's.
Onderweg naar je werk verongelukken omdat een oetlul in een koekblik niet uit zn doppen kijkt vind ik erger.

Allerlij regeltjes om de Dakar veiliger te maken halen ook het hele Dakar-gevoel onderuit. En slaan de plank ook vaak helemaal mis (denk maar aan de snelheidsbeperking)
De Dakar IS gevaarlijk, iedereen weet dat en juist DAT is de reden dat we het met zn allen zo gaaf vinden. Anders zat ik wel elke avond naar dat pijltjes gooien (sorry, darten) te kijken.
Als het niet gevaarlijk zou zijn zou het ook niet het grootste avontuur zijn.

Maarja, das mijn mening..

Atic#1007,  TCN#397

Offline member

« Reactie #4 Gepost op: 09-01-2007, 17:28 »
De Isle of Man wordt ook al sinds mensenheugenis gereden..... En daar vallen ook jaarlijks doden.

Offline member

• 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
« Reactie #5 Gepost op: 09-01-2007, 19:02 »
En bergbeklimmen, en diepzeeduiken, enz enz. "Thrillseekers" zijn van alle tijden. Dat gaat wel eens mis maar dat weet je van tevoren. Is tegelijk ook de heroiek, spanning, uitdaging. Puur rationeel is motorrijden sowieso onzinnig (ga maar eens met ziekenhuizen praten) en met 160+ door een woestijn die je niet kent al helemaal. Maar toch vinden we het allemaal supergaaf (ik ook) om de dakar-beelden te zien. Rare wezens.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

« Reactie #6 Gepost op: 09-01-2007, 19:23 »
Echt jammer, persoonlijk doet elke dode mijn zeer. maar zonder risico geen leven.
Regels helpen niks, meoni vondt een lc8 te gevaarlijk maar overleed op een lc4.
ook in de amateur rally vallen doden, zelfs in de alto turia !!
Het mooie van de Rally sport is te rijden in ruig en onbekend terrein. maar stenen zijn te hard om op te vallen.
Verleden jaar in de Tuareg 4 zware ongelukken van de 100 profi,s ik bedoel maar.
Toch blijft de Rally sport mij boeien, waarom? ik zal het niet weten.

Offline member

« Reactie #7 Gepost op: 09-01-2007, 20:12 »
ook in de amateur rally vallen doden, zelfs in de alto turia !!
..........

Toch blijft de Rally sport mij boeien, waarom? ik zal het niet weten.

Ik was in die bewuste Alto Turia. Zelf toen hard gecrasht en enorm veel geluk gehad. Die dag is Patrick James ook overleden. Een naam die niemand iets zegt. Net zo als Elmer Symons. De naam Patrick James zal ik nooit meer vergeten..... Na de Alto '03 had ik me voorgenomen nooit meer aan een dergelijk evenement mee te doen. Inmiddels weet ik dat ik me niet aan dat voornemen heb gehouden. Waarom? Ook ik kan er geen zinnig antwoord op geven.......
- Of ze asfalteren het of ze verbieden het.

Offline member

« Reactie #8 Gepost op: 09-01-2007, 20:49 »
sinds jaar en dag zoekt de mens het gevaar.......en als het misgaat vinden we dat dat niet kan.

Het is een risico wat in deze wedstrijden zit.......

Maar elk leven is er 1 teveel
Yamaha XT600E 1992
Yamaha XT600E 1999
Yamaha XJR1300

Offline member

• Member
  • *
« Reactie #9 Gepost op: 10-01-2007, 08:36 »
Elmer was een zeer bekende Zuid Afrikaan in de Californische Offroad gemeenschap. Veel opgetrokken met Chris Blais absoluut geen amateur, had de Dakar van dichtbij meegemaakt en alles ervoor opzij gezet om mee te doen. Durfde te dromen en durfde te doen.

Een verlies is het altijd, hoort het bij de rallysport? hoort het bij de Dakar? sinds 1978/79 al bijna 50 doden onder rijders en toeschouwers. Ieder mensenleven die verloren gaat tijdens de rally is er een teveel, maar is het te vermijden? ik denk van niet, daar waar mensen dromen najagen worden risico's genomen. Maar een verlies blijft het altijd.

R.I.P Elmer

Offline member

• Administrator
  • *
« Reactie #10 Gepost op: 10-01-2007, 09:27 »
Wijze woorden, hier sluit ik me bij aan.

Offline member

• 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
« Reactie #11 Gepost op: 10-01-2007, 11:43 »
Wel gek dat het op RTL7 gisteravond dan nog gewoon over de "frikandel of kroket?" van Gaby Uljee gaat. Loopt wel erg achter.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

• Member
  • *
« Reactie #12 Gepost op: 10-01-2007, 11:48 »
Dan moet je om 22:30 kijken dat is het verslag van de dag met vooraf een samenvatting van de dag daarvoor. Om zes uur is een herhaling van de uitzending van de avond daarvoor. Snap je ::)
Groeten,
D@@n

Offline member

« Reactie #13 Gepost op: 10-01-2007, 12:09 »
Ook in de uitzending van 22.30 uur werd niet bijster aandacht veel aan dit trieste voorval besteed. Blijkbaar behoort het overlijden van een “kleine” naam tot de orde van de dag. Eigenlijk stuitend om te zien dat Elmer Symons slechts wordt gezien als de “eerste” dode van de Dakar dit jaar :o >:(  >:(

GJ :-\
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

« Reactie #14 Gepost op: 10-01-2007, 12:52 »
Vind ik ook hoor .... er wordt wel heel gemakkelijk overheen gestapt bij RTL7
Op de site wordt er nu trouwens wel aandacht aan gegeven.
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007