Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: eigenbouw roadbook  (gelezen 31528 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: eigenbouw roadbook
« Reactie #225 Gepost op: 26-05-2008, 09:24 »
De elektronica voor de triptellers ligt in de kast, de software is nog wat ruw maar werkt in de simulator. Ik hoor het wel als de mechanica in vergevorderd stadium zit; dan gooi ik de PCB's richting de fabriek.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: eigenbouw roadbook
« Reactie #226 Gepost op: 26-05-2008, 18:47 »
idd word nu tijd oossie ::)

hoop soon tijd ervoor vrij te kunnen maken, en zoals dat nu lijk.....  heb wel alweer zaterdag met het design in de kop rondgelopen dat het de goede richting op is!!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 305
Re: eigenbouw roadbook
« Reactie #227 Gepost op: 27-05-2008, 09:29 »
idd word nu tijd oossie ::)

hoop soon tijd ervoor vrij te kunnen maken, en zoals dat nu lijk.....  heb wel alweer zaterdag met het design in de kop rondgelopen dat het de goede richting op is!!!
Zou bij een roadbook ook niet handig zijn als het de verkeerde richting op is...  ::)
En de LC8? Die ploegt onverdroten voort......

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4271
Re: eigenbouw roadbook
« Reactie #228 Gepost op: 29-05-2008, 12:52 »
Ik heb ze liever naar bijde richtingen Peter :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11358
Re: eigenbouw roadbook
« Reactie #229 Gepost op: 14-12-2008, 22:16 »
En André,

Gaat het de goede kant op met je agenda?

Groetjes :)

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 8
Re: eigenbouw roadbook
« Reactie #230 Gepost op: 06-02-2009, 13:52 »
Ik blijf altijd een beetje mijn twijfles houden over de levensduur van elektronisch aangedreven mechanica. Maarja het blijft natuurlijk ideaal dat je niet zelf hoeft te draaien. Ik wil mijn Transalp nog gaan verbouwen zodat er een roadbook op past. Maar ik wacht eerst nog even af todat www.timic.nl hun digitale roadbook kunnen leveren. Ben erg benieuwd wat dat wordt. Helemaal om dat ze ook met een bijpassende en te koppelen tripcomputer gaan komen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: eigenbouw roadbook
« Reactie #231 Gepost op: 06-02-2009, 17:04 »
 :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: eigenbouw roadbook
« Reactie #232 Gepost op: 07-02-2009, 21:48 »
Maar ik wacht eerst nog even af todat [url=http://www.timic.nl]www.timic.nl[/url] hun digitale roadbook kunnen leveren. Ben erg benieuwd wat dat wordt.

Hardstikke leuk natuurlijk, maar je hebt er pas wat aan als alle roadbookmakers dan ook hun ritje zo afleveren. (en dat zullen ze niet doen want de meesten willen hun papiertjes terug na de rit)
 
Of je moet een scanner mee in de auto en de boel ter plekke inscannen of zo.

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 8
Re: eigenbouw roadbook
« Reactie #233 Gepost op: 08-02-2009, 09:03 »
Er hoeft maar 1 iemand te zijn die de route met scanner of handmatig overzet in digitale vorm. Daarna kan iedereen met een digitale unit deze zo inlezen. Maar ik ben het met je eens. Het is het mooist als de organisatie klaar zit met een laptop om de routes te uploaden in de units van de deelnemers. Heb je niet hetzelfde probleem met de Tripy?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: eigenbouw roadbook
« Reactie #234 Gepost op: 08-02-2009, 12:07 »
Yep, maar een tripy is ook nog is vervelend omdat de afstand niet meer klopt als je onder teveel blaadjes rijdt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11358
Re: eigenbouw roadbook
« Reactie #235 Gepost op: 08-02-2009, 13:08 »
Het mooist zou een SuperTripy zijn, die ook de totaalafstand terugzet indien je fout bent gereden en terug bent naar het punt waar het voor het laatst nog klopte ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: eigenbouw roadbook
« Reactie #236 Gepost op: 08-02-2009, 18:52 »
Yep, maar een tripy is ook nog is vervelend omdat de afstand niet meer klopt als je onder teveel blaadjes rijdt.

Is dat zo ? Corrigeert hij niet aan de hand van waypoints ?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: eigenbouw roadbook
« Reactie #237 Gepost op: 08-02-2009, 19:12 »
Sorry hoor, maar voor mij is het onderweg puzzelen op een (papieren) roadbook één van de charmes. Met een automatisch corrigerend roadbook kan een aap met dislexie ook nog bij het bier na afloop aankomen. Gisteren nog lekker kunnen overpeinzen wat "Suivre PP" , " attention barrebels"  en dat soort kreten betekenen.  Heerlijk!


GJ :D
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 8
Re: eigenbouw roadbook
« Reactie #238 Gepost op: 08-02-2009, 20:02 »
Ik ben het daar wel mee eens. Maar ik ben ook gek op elektronica. Het moet alleen niet de charmes van originele methode weghalen. Vandaar mijn interesse in die Timic. Geen gekoppelde GPS e.d., maar wel een compacte unit die de grote roadbookhouder vervangt. Nou zal ik een roadbook voornamelijk gebruiken voor mijn eigen on / offroad tochten. Ik heb Timic een mail gestuurd en ze hebben aangegeven ook routes te publiceren op hun site. Deze zijn dan te downloaden. Verder willen ze contacten leggen met verschillende rally organisaties.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: eigenbouw roadbook
« Reactie #239 Gepost op: 08-02-2009, 21:03 »
Sorry hoor, maar voor mij is het onderweg puzzelen op een (papieren) roadbook één van de charmes. Een met een automatisch corrigerend roadbook kan een aap met dislexie ook nog bij het bier na afloop aankomen. Gisteren nog lekker kunnen overpeinzen wat "Suivre PP" , " attention barrebels"  en dat soort kreten betekenen.  Heerlijk!


GJ :D
ik rij al een paar jaar de CONDROZ maar weet nog steeds niet wat die kreten betekenen :stupid: :stupid: :stupid: :stupid: :stupid: