Vraagje: je zal het vast wel uitgerekend hebben...., maar hoe ga je de motortjes aandrijven? Je moet immers op een of andere manier garanderen dat het oprollen goed gaat ivm de dikke en de dunne rol, en dat ie toch niet te veel losloopt uit zichzelf.
Ik zie geen overbrenging, dus ik neem aan dat dat tandriempje het gaat doen... of neem je motortjes met een interne overbrenging?
De motortjes drijven de ieder een as aan middel een getanderiem, die staan (nog) niet ingetekend.
Die motor-tjes hebben een eigen vertragingskast.
Mbt tot het oprollen:
Motor A zorgt ervoor dat het roadbook oprolt, deze wordt dus aangestuurd. Motor B volgt maar wordt aangestuurd. Dus de weerstand van B zorgt ervoor dat het roadbook strak blijft.
Dit is het eenvoudigst (dacht dat TT het ook zo doet) maar motor A moet en de wrijving tussen alle assen opheffen de transmissie opgang brengen en dan ook nog de weerstand overwinnen van de magneten. Met als resultaat dat het papier sneller kan scheuren, of dat er tanden van de transmissie breken zoals het geval bij TT met kunststof tandwielen, nu hebben ze bij TT dat opgelost met stalen tandwielen maar het symptoon is er nog steeds.
Terug naar mijn ontwerp.
Om nu motor A niet teveel te belasten (het papier rondtrekken is al zwaar genoeg) moet er gezorgd worden dat motor B een dergelijke aansturing krijgt dat die net niet uit zichzelf wil gaan draaien. Motor A krijgt nu ineens niet meer de weerstand van B voor de kiezen. En omdat B net niet wil gaan draaien houdt deze het papier weer strak.
Waarom niet eenvoud zoeken in o-ring aandrijving en dan 1 aandrijving zoals MD
1 o-ring, rekt uit.
2 slip als gevolg van 1
3 rol A rolt langzamer dan B en papier loopt los zoal Bean beschrijft als je over de helft bent van het roadbook komt die pas lekker strak te staan. Er treed dan veel wrijving op de o-ring op (=slijtage). de wrijving moet ook door de motor opgevangen worden door meer vermogen in te stoppen.
4 slip opheffen door middel van een loopwiel die zorgt dat o-ring altijd een bepaalde voorspanning heeft.
Andere kant o-ring is wel meest eenvoudig. Mijn grootste zorgen hierbij zijn de slip, slijtage en veroudering o-ring.
Vandaar op zoek gegaan naar andere mogelijkheden.