Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Roos en een Alp 8)  (gelezen 11092 keer)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Roos en een Alp 8)
« Gepost op: 14-02-2005, 13:27 »
Ik heb viavia te horen gekregen dat er een testrit gereden gaat worden op een verbouwde alp door ons aller BMW-rijdster Roos :-*

Is dit de betreffende alp??

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1385
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #1 Gepost op: 14-02-2005, 13:32 »
Moet haast wel! Roos d'r tanktassie zit er al op!!
Wel een ERRUG mooi exemplaar voor een Alp!
Alleen al die voorvork en voorrem zijn al om te smullen!
Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • *****
  • Berichten: 914
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #2 Gepost op: 14-02-2005, 14:39 »
Ja dat is de motor waar Roos op wil proefrijden :o
Als je nooit valt, ga je niet hard genoeg!’

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #3 Gepost op: 14-02-2005, 14:42 »
Yep, dat is 'm  ;D
Hij verkoopt 'm aan mij met alle extra's die je op de foto's ziet.
Dus roadbook, imo, bediening, links en rechts van die acerbis tankjes, waarvan de linker ook aangesloten zit op de hoofdtank, enz, enz....
Alles bij elkaar een fiets die gewoon helemaal klaar is ;D
En de grap is, dat ie ondanks z'n Vtwin maar 160kilo weegt, da's 30 minder dan mijn GSje :o

Ik heb mij laten vertellen dat het blok van de Alp heel betrouwbaar is, makkelijk (ook zelf) en relatief goedkoop te onderhouden en een lange levensduur heeft.

Wat vinden jullie ervan?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #4 Gepost op: 14-02-2005, 14:48 »
Yep, dat is 'm  ;D
Hij verkoopt 'm aan mij met alle extra's die je op de foto's ziet.
Dus roadbook, imo, bediening, links en rechts van die acerbis tankjes, waarvan de linker ook aangesloten zit op de hoofdtank, enz, enz....
Alles bij elkaar een fiets die gewoon helemaal klaar is ;D
En de grap is, dat ie ondanks z'n Vtwin maar 160kilo weegt, da's 30 minder dan mijn GSje :o

Ik heb mij laten vertellen dat het blok van de Alp heel betrouwbaar is, makkelijk (ook zelf) en relatief goedkoop te onderhouden en een lange levensduur heeft.

Wat vinden jullie ervan?

Ik weet niet wat voor a.shock erop zit, maar als dat nog de orginele is heb je probleem. Verder geloof ik die 160 kg niet.

Sorry, ik ben negatief geboren.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 914
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #5 Gepost op: 14-02-2005, 14:51 »
Eerst een dag mee proefrijden, en als het je bevalt en financieel rond kan krijgen gaan voor de motor. En ik weet wel iemand die me wil als je gaat proefrijden. ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Als je nooit valt, ga je niet hard genoeg!’

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #6 Gepost op: 14-02-2005, 15:12 »
Het blok van een Alp geeft inderdaad weinig problemen. Eventueel een donorblokje, zwerven er zat rond, maar al het onderhoud is prima zelf te doen.

De achterschokbreker kan een probleempje zijn als hij nog origineel is, hoeft niet persé natuurlijk, er rijden er zat rond waar de schokbreker wel voldoet aan de verwachtingen (ik ben positief van insteek :P en hou rekening met het budget :-*)

In Etten-Leur (vlak bij jou om de hoek dus) woont een clublid die zijn alpen (ja hij heeft er meerdere) bijna mee naar bed neemt, hij kan ermee lezen en schrijven, wil altijd helpen, en heeft een eigen bandenmachine in zijn schuur staan ;)

Als je het wat lijkt moet je hem natuurlijk alleen wel even op een NL-kenteken zetten. Ik weet niet hoe dan de keuring gaat verlopen, zit weinig origineels meer aan, maar diverse clubleden hebben zat spul liggen ter leen om hem even door de keuring te helpen. Succes ermee!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #7 Gepost op: 14-02-2005, 15:34 »
Voor en achter is volledig WP, als ik het allemaal goed onthouden heb.

Ik ken de verkoper in kwestie en vertrouw de persoon.

Hij staat inderdaad op Belgisch kenteken.
Dus dat wou ik al vragen, maar wilde niet te hard van stapel lopen, want zoals ik al zei, het is allemaal nog niet zeker.

Maar ja, als we dan toch bezig zijn:
Heeft iemand ervaring met het importeren van een motor uit belgië? Welke kosten komen er bij kijken, hoe lang duurt zoiets.
De uitlaat is het eerste waar ik aan denk mbt de keuring, weet iemand wat de eisen daarvoor zijn?
En zijn er nog meer zaker waar ik voor uit moet kijken?

Ferd, als ik na de proefrit niet meer van dat ding af te slaan ben, wil ik wel graag kennis maken met die Alpfan in E-L.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 112
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #8 Gepost op: 14-02-2005, 15:43 »
Nou Roos da's een mooie fiets. Mijn vriendin rijdt ook een Transalp maar die ziet er wel heeeeel anders uit. Hoop dat je hem vlot door de keuring krijgt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 914
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #9 Gepost op: 14-02-2005, 16:04 »
Uitlaat is geen probleem gewoon een dB killer er in, Ferd heeft er nog 1 aan zijn @ valbeugel hangen en gebruikt hem toch niet. En anders maken we er 1.eerst proefrijden
Als je nooit valt, ga je niet hard genoeg!’

Offline member

  • *****
  • Berichten: 914
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #10 Gepost op: 14-02-2005, 16:10 »
Hey Roos,
De voorkant  kwam uit een  KTM geloof ik en de achterbrug is verlengd om er een 18 inch wiel in kwijt te kunnen( heb je veel meer banden keus) en het balhoofd hoek is ook aangepast
Als je nooit valt, ga je niet hard genoeg!’

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #11 Gepost op: 14-02-2005, 16:15 »
Zoveel aanpassingen, dat ik ze niet allemaal onthouden heb  ::)

Weet jij nog wel zeker of de achterveer/schokd ook WP was?
Ennuh, om Zot ook even tevreden te stellen, zat ik er naast met die 160kilo? Was overigens wel zonder benzine.

Ennuh, inderdaad eerst proefrijden. Maar ja, die Ferd begon er ineens over...... ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 914
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #12 Gepost op: 14-02-2005, 16:28 »
Achter schokbreker is verlengd naar 30 cm veerweg dus niet meer standaard kan ook Ohlins zijn,   160 of 180 kg wat maakt het uit als de balans maar goed is en ik heb Peter er dingen mee zien doen tijdens off-road ritten die KTM licht gewichten niet durfde te doen  :-X dus de beperking is niet de motor maar de berijder. :P
Als je nooit valt, ga je niet hard genoeg!’

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #13 Gepost op: 14-02-2005, 16:33 »
Jesss, wat een gaaf ding! Kijk als honda nou eens zo'n ding zou fabrieksmatig zou produceren ...  :-*  

Blok is superbetrouwbaar (ook onderwater)! ik geloof 55 pk en 190 kg standaard. Ik vind zelf de alp vrij traag, maar goed, da's persoonlijk. Hij heeft er dus 30 kg afgesloopt?

Ff de jengelbek uithangen:
Even los van het feit dat hij er vreseloos geil uitziet: waarom wil je voor een 160 kg fiets gaan en niet voor een 110/120 kg? Het is en blijft makkelijker offroad te rijden op een lichte fiets, vooral als je'm af en toe ook op moet rapen...


Doei,
corné
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #14 Gepost op: 14-02-2005, 16:43 »
Strakke Alp ! Zo zie je ze niet vaak. Komt ie in de plaats van de BMW of de XT?? Of beide?