Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Roos en een Alp 8)  (gelezen 11097 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 914
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #15 Gepost op: 14-02-2005, 16:58 »
Strakke Alp ! Zo zie je ze niet vaak. Komt ie in de plaats van de BMW of de XT?? Of beide?
Hij ziet er nu niet meer zo uit als op de foto’s hier boven, hij heeft nu gebruikers sporen en die maken hem mooier
Als je nooit valt, ga je niet hard genoeg!’

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1949
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #16 Gepost op: 14-02-2005, 16:58 »
Da's wel een heftige bak zeg. De eerste Alp waar ik langer als een minuut over zou nadenken om 'em aan te schaffen.
Ziet er stoer uit. Om te  :-*  :-*  :-*

Offline member

  • *****
  • Berichten: 914
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #17 Gepost op: 14-02-2005, 17:03 »
Hey Roos,
Als je zo doorgaat kun je 25/28 maart niet meer naar het GS paastreffen  met je Alp. Of je moet voor die tijd nog de vriendin of vrouw van een GS rijder worden. :-X :P ;D

Als je nooit valt, ga je niet hard genoeg!’

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #18 Gepost op: 14-02-2005, 17:05 »
He die Roosje, wat een mooie fiets zeg! Ik zou maar eens flink gaan proefrijden en er een paar nachtjes over slapen. Dan centjes tellen en ................

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #19 Gepost op: 14-02-2005, 17:15 »
We hadden toch afgesproken, dat ik tijdelijk jouw minnares zou worden Arthur? :-* ;)


Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #20 Gepost op: 14-02-2005, 17:19 »
Super mooie bak, en inderdaad waarschijnlijk de enige Transalp die ik ook zou overwegen aan te schaffen. Die 160 kg lijken mij ook erg positief, maar het zou kunnen. Ben het wel met Corné eens, als je echt voor off-road kiest, waarom dan niet wat lichters? "De rijder is de beperkende factor" klopt inderdaad, maar je leert wel veel beter rijden op zo'n licht ding. En dat kun je weer goed toepassen op een zwaardere fiets. Ach, het hangt er ook vanaf wat je ermee wilt. Het is wel de perfecte reisfiets. Superbetrouwbaar, comfortabel, en off-road capaciteiten! Weet je wat? Gewoon je hart volgen! (anders had ik ook geen replica gekocht...)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #21 Gepost op: 14-02-2005, 17:24 »
Gelukkig, misschien weer een Alp erbij ;) Het was de laatste tijd wel eenzaam in de modder :-\

Maar sh*t, zo'n mooie wil ik ook; nou kan ik met verbouwen ook niet achter blijven ;D Gaaf ding, hoor Roos. Maar hoe zit dat met die extra tanks, waar zitten die dan?
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #22 Gepost op: 14-02-2005, 17:31 »
Deze motor zou in principe in plaats van de bmw en XT komen, maar de XT gaat er als eerste uit.
Om ook gelijk de vraag van Corné en Mars te beantwoorden....

Ik zit al heel lang te wikken en te wegen wat ik nu wil doen.
De perfecte fiets om in het land mee te offroaden, tours in Finland te rijden, hopelijk ook een keer in Marocco rijden, een weekendje asfalt scheuren in de Eiffel/Ardennen, enz.... is er gewoon niet. Dusssss waar kies ik dan voor :-\
Eigenlijk zou ik graag de bmw houden en een lichte fiets erbij.
Maar als ik een beetje een goeie lichte fiets wil, zit ik al ook al snel aan een flinke prijs. Neem de XR van Erwin, dat lijkt mij ook een fantastische fiets, maar die kost (mede dankzij de aanpassingen) bijna evenveel als deze Alp. Dus zit ik steeds meer te denken om voor één bijna perfecte fiets te kiezen. Laatst al proefgereden op een Ktm 640Adv, waar ik erg over te spreken was, maar ja die nieuwprijs hé.....dan maar uitkijken naar eentje voor een leuke prijs.... Tja en dan doet zich zo'n buitenkansje voor. Tenminste, zo zie ik het een buitenkansje. De eigenaar heeft er een half jaar over gedaan om deze Alp helemaal naar zijn zin te krijgen. De motor is eigenlijk een op maat gesneden pak, dus of dat pak mij ook past, moet zich nog uitwijzen.

Maar ja, nu loop ik dus weer veel te hard van stapel.....eerst rijden, dan keuzes maken.
Al die positieve reacties helpen mij ook niet om met beide benen op de grond te blijven ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #23 Gepost op: 14-02-2005, 17:44 »
Maarten, de tanks zitten achter/tussen de valbeugels.
De eerste foto's zijn inderdaad nog iets achterhaald, op de laatste foto in de duinen, kan je de rechter tank net zien.
De voorbouw is nog eea aangepast.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #24 Gepost op: 14-02-2005, 17:58 »
Hoi

op
http://www.vwe.nl/import/
lees je precies na wat je wel en niet moet voor het importeren en kan je de bpm berekenen die je nog moet betalen. Houdt er rekening mee dat je ook bpm over accesoires moet betalen. (dus beter eraf halen voor de keuring = los erbij kopen, aparte bon, dan weet je het zeker).

Verder geloof ik die 160kg ook niet zo, maar goed... lichter dan de bmw kna wel.
mooi ding wel!
grts

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #25 Gepost op: 14-02-2005, 18:53 »
Hey Roos,
Mocht je hem kopen, kun je altijd nog lid worden van de Transalpclub ;D

Forum luitjes, Eergister had ze de hele dag over die alp.
Eerst heeft ze de fiets aan mij laten zien, vervolgens aan Margieta, en Zondag ook nog eens aan Maynard, continu achte de PC de plaatje bekijken.
Ik kan het goed voorstellen hoor dat je de ... wilt omruilen voor de Honda, alleen al om dat logo! ;D
En natuurlijk het sleutelen.

Grote kans dat je na je proefrit weer naar Eerbeek komt om je Hyperpro weer om te wisselen. :-[
Is wel gezellig hoor, maar dat sleutelen aan die F650 is af en toe niet leuk, om het nettjes te zeggen.
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #26 Gepost op: 14-02-2005, 21:05 »
Bedenk verder nog ff dat de lucht inlaat constructie van een Alp totaal niet geschikt is voor echt terein gebruik.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 914
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #27 Gepost op: 14-02-2005, 22:29 »
We praten hier niet over een Trans Alp die zo uit de fabriek komt maar over een geprepareerde Alp die al in Marokko en Senegal is geweest en heel terug is gekomen dit in tegen stelling tot de KTMs die me waren die gingen wel stuk. De huidige eigenaar doet zijn helle leven niets anders dan motoren ombouwen voor off-road gebruik.dus weet wel dat het originelen lucht filter niet geschikt is.
Als je nooit valt, ga je niet hard genoeg!’

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #28 Gepost op: 14-02-2005, 22:35 »
Waarom kooptie niet gewoon een offroad motor ?  8)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 914
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #29 Gepost op: 14-02-2005, 22:40 »
Sommigen mensen vinden het verbouwen en aanpassen van een motor zo leuk dat ze geen fabriek product willen.  maar een soort maatkostuum.Ik kan me er wel iets bij voorstellen,maar als je zelf niet het inzicht hebt wat je zou moeten verbouwen kun je beter een kant en klaar product kopen .
Als je nooit valt, ga je niet hard genoeg!’