Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Roos en een Alp 8)  (gelezen 11091 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 914
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #60 Gepost op: 16-02-2005, 19:29 »
Je bedoelt deze, R 1200 RR HP   120 pk
Als je nooit valt, ga je niet hard genoeg!’

Offline member

  • *****
  • Berichten: 914
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #61 Gepost op: 16-02-2005, 19:35 »
Ik dacht dat deze topic over Roos en haar eventuele alp ging? :-\
Sorry Roos, vertel nog eens wat over de Alp. ;D
Als je nooit valt, ga je niet hard genoeg!’

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #62 Gepost op: 16-02-2005, 19:38 »
Ja, of Peter, kom eens op met de details (gespot als nieuw forummember, dus nog heel wat waar te maken hier ;D)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #63 Gepost op: 17-02-2005, 10:23 »
Hihi nieuwe gebruiker: Quickly, dat kan niet missen.
Hij zal wel lachen dat wij binnen een paar dagen 5 pagina's vol hebben geschreven over zijn Alp :D

Kan hij meteen wat meer over de technische specs vertellen :D

de_neus

  • Gast
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #64 Gepost op: 17-02-2005, 21:35 »
Is het misschien dezelfde persoon die nu bezig is een Suzuki DRbig 750 om te bouwen ( voor de sahara ) ?

Voor de nietkenners:
DRbig 750

zaterdag opgehaald in ..........   ;D Belgie  ;D
(schönfeld stond in de weg)
LEO

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #65 Gepost op: 18-02-2005, 19:29 »
Roos, wanneer gaat je proefrit plaats vinden??


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #66 Gepost op: 26-02-2005, 11:42 »
Was bij Quicklie en vond de motor ook in het echt er erug goed uit zien!
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • KTM GO!!!!!!!
  • *****
  • Berichten: 500
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #67 Gepost op: 26-02-2005, 19:37 »
Mee steppen als in de ardennen wordt op deze motor welhaast onmogelijk, of gooi je er een verlagingssetje tegenaan ;D

Ad
IT IS GREAT TO DRIVE A LC 8.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #68 Gepost op: 28-02-2005, 12:55 »
of gooi je er een verlagingssetje tegenaan ;D

Dan wil ik dat verhogingssetje wel hebben ;)
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #69 Gepost op: 28-02-2005, 22:19 »
De Alp ondergaat momenteel een stevige onderhoudsbeurt,
als hij klaar is hoop ik er een keer op te rijden.

Ik ben tijdens dat ritje in de ardennen wel weer in twijfel gebracht. Voor dat soort ritten (die ik wel vaker hoop te gaan rijden) mis ik toch een bulk techniek en lef om met een zware motor goed vooruit te komen. Het proefritje moet uitwijzen of deze motor makkelijker in moeilijk terrein is dan mijn bmw. Ik kreeg nu voor de 2e keer commentaar (nu van Arthur) dat de voorkant van mijn bmw erg zwaar en moeilijk te sturen was. Nu heb ik vaak moeite om spoor te houden, dus ik ben erg benieuwd of dat met de alp beter gaat. Of dat het gewoon mijn eigen tekort is, waar ik een beetje vanuit ga.

Maar de keuze blijft moeilijk, één zware allroad met betere offroadkwaliteiten dan de bmw of een lichtere offroad erbij.
En dan nog heb ik een beetje rondgevraagd over de import kwestie. Ook mijn motorzaak waarschuwde mij, dat zo'n verbouwde motor nooit door de keuring komt. Knippers aanbrengen, een kockpitje van iemand lenen en aansluiten en een 17" achterwiel plaatsen voor de keuring is misschien nog enigszins te doen, maar de verlengde achterbrug en ktm voorkant wordt toch erg lastig.
Zou fijn zijn als ik eerst met deze motor een soort gratis proefkeuring zou kunnen ondergaan, voor ik aan de echte ellende begin. Misschien dat ik dan niet eens aan het proefritje hoef te beginnen.

Voor wat betreft de hoogte van de alp. Ik kan net met 2 tenen aan de grond, met de bmw is dat maar iets meer. één volle voet aan de grond is geen probleem. Ik ben met de bmw ook gewend om snel heen en weer over het zadel te glijden als ik meer grip met m'n voeten nodig heb, of als ik net naast een spoor rij.
Als ik de motor iets lager wil hebben, denk ik eerder aan een lager/smaller zadel. Het zadel die er op zit is erg hoog en breed. Maar aan de vering ga ik zeker niet komen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #70 Gepost op: 01-03-2005, 09:41 »
Roos,
Keuring van deze alp is geen probleem hoor! :)
Er zit niets geks aan die motor wat problemen kan geven voor de keuring.
(Uitlaatgeluid heb ik niet gehoord)
Eerst maar een proefritje maken en en kopen, met daarbij natuurlijk een DR-DRZ- XR-TT.
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • Africa Twin & VW Buggy 2.0L
  • *****
  • Berichten: 540
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #71 Gepost op: 01-03-2005, 12:34 »
Hoi! ik als alp berijder vindt dit echt een ontzettend gaaf ding. Ik wil hem graag een keer in het eggie zien. Vooral de aanpassingen aan de achtervering ben ik zeer benieuwd naar!
groeten  Casper
ik ben voorlopig nog maar even een af(ge)vallige.....

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 49
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #72 Gepost op: 30-04-2005, 18:53 »
Hi Roos  :),

Ik benieuwd naar de uitkomst van alle bovenstaande correspondentie. Heb je zelf niet (meer) gesproken sindsdien en ben erg benieuwd of 't 'm is geworden of dat je al voor iets anders bent 'gevallen'?  ???

Laat eens horen,

Groet,


Jerry

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #73 Gepost op: 01-05-2005, 11:09 »
Verder dan erover praten is er nog niet van gekomen en daar zal het voorlopig wel bij blijven.
En een proefritje is er in ons beider drukke schema's ook nog niet van gekomen.
Heb laatst wel van Quickly vernomen dat hij er nou niet zo spoedig vanaf wil, blijft toch zijn "schatje"

Maar ik ben er ook niet meer zo achteraan gegaan, sinds ik van Margrieta de nodige onderdelen heb overgenomen ben ik weer hartstikke blij met mijn beemertje en er is geen hond die mijn 67000 km tellende fietske wil hebben voor een fatsoenlijk bedrag.
Voor het geld wat ie evt kan opleveren is ie mij persoonlijk meer waard, dus ik blijf er voorlopig op rondtuffen.
En voor de verkoop van de XT alleen, kan ik 'm niet kopen.

Maar een proefritje hoop ik nog wel een keer te maken, want ik blijf dubben wat ik nu als opvolger wil hebben, of ga ik tegen de tijd dat ik wat meer centen heb gewoon voor een 2e lichte fiets.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 49
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #74 Gepost op: 12-05-2005, 19:50 »
He Roos,

ivm met de valbeugels die ik wil kopen heb ik geprobeerd Quickly te emailen en gevraagd naar het model dat op de aangepaste Alp zit. Ik heb echter nog niets van hem gehoord.  :(

Wellicht dat jij hem eens kunt vragen hoe of wat?  :P

Alvast bedankt,


Jerry