De Alp ondergaat momenteel een stevige onderhoudsbeurt,
als hij klaar is hoop ik er een keer op te rijden.
Ik ben tijdens dat ritje in de ardennen wel weer in twijfel gebracht. Voor dat soort ritten (die ik wel vaker hoop te gaan rijden) mis ik toch een bulk techniek en lef om met een zware motor goed vooruit te komen. Het proefritje moet uitwijzen of deze motor makkelijker in moeilijk terrein is dan mijn bmw. Ik kreeg nu voor de 2e keer commentaar (nu van Arthur) dat de voorkant van mijn bmw erg zwaar en moeilijk te sturen was. Nu heb ik vaak moeite om spoor te houden, dus ik ben erg benieuwd of dat met de alp beter gaat. Of dat het gewoon mijn eigen tekort is, waar ik een beetje vanuit ga.
Maar de keuze blijft moeilijk, één zware allroad met betere offroadkwaliteiten dan de bmw of een lichtere offroad erbij.
En dan nog heb ik een beetje rondgevraagd over de import kwestie. Ook mijn motorzaak waarschuwde mij, dat zo'n verbouwde motor nooit door de keuring komt. Knippers aanbrengen, een kockpitje van iemand lenen en aansluiten en een 17" achterwiel plaatsen voor de keuring is misschien nog enigszins te doen, maar de verlengde achterbrug en ktm voorkant wordt toch erg lastig.
Zou fijn zijn als ik eerst met deze motor een soort gratis proefkeuring zou kunnen ondergaan, voor ik aan de echte ellende begin. Misschien dat ik dan niet eens aan het proefritje hoef te beginnen.
Voor wat betreft de hoogte van de alp. Ik kan net met 2 tenen aan de grond, met de bmw is dat maar iets meer. één volle voet aan de grond is geen probleem. Ik ben met de bmw ook gewend om snel heen en weer over het zadel te glijden als ik meer grip met m'n voeten nodig heb, of als ik net naast een spoor rij.
Als ik de motor iets lager wil hebben, denk ik eerder aan een lager/smaller zadel. Het zadel die er op zit is erg hoog en breed. Maar aan de vering ga ik zeker niet komen.