Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Roos en een Alp 8)  (gelezen 11112 keer)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #30 Gepost op: 14-02-2005, 22:44 »
Ik dacht: als je niet zoveel geld wilt uitgeven, kun je beter een kant een klaar product kopen   ::)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 914
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #31 Gepost op: 14-02-2005, 22:51 »
Ik dacht: als je niet zoveel geld wilt uitgeven, kun je beter een kant een klaar product kopen   ::)
Hoeveel heb je nu al extra uitgegeven na de aanschaf van je rally KTM om hem naar je zin te maken. Volgens mij is een motor nooit af maar ben je constant bezig hem te perfectioneer en aan te passen.zo ook een fabriek motor iedereen rijder stelt het toch anders af.
Als je nooit valt, ga je niet hard genoeg!’

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #32 Gepost op: 14-02-2005, 22:58 »
Arthur,
ik ben het met je eens: Door eigenbouw kun je het zelfs mooier maken dan de fabrikanten door van alles het beste voor jouw te selekteren.
Nadeel is wel dat alles eigenbouw is.. dus als er iets stuk is, moet je het zelf uitzoeken en zelf nieuwmaken, of wel precies weten welke onderdelen van welk type motor exact gebruikt zijn.

Maar euhm.. wij doen alsof ie la gekocht is. Zover is het zeker nog niet denk ik: immers moet zo'n ding wel ingevoerd (en dan komen er kosten bij!) en dan nog door de keuring!! en daar zou je wel eens moeilijk kunnen komen staan met een zo niet standaard motor.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 914
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #33 Gepost op: 14-02-2005, 23:01 »
Ik denk aan een kenteken van een Nederlandse Alp. :-X
Als je nooit valt, ga je niet hard genoeg!’

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #34 Gepost op: 14-02-2005, 23:06 »
Mooie fiets, hoor
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #35 Gepost op: 15-02-2005, 12:31 »
Blijf maar komen met alle plussen en minnen hoor.
Ik wil niet graag een vergissing begaan, als ik strakjes helemaal weg ben van de rijeigenschappen van deze motor, maar later een hoop problemen kan krijgen.

Ik zal de vragen over luchtinlaat en achterveer tijdens het profritje in ieder geval navragen.

Wat betreft onderhoud, wil ik zoveel mogelijk zelf doen of met hulp van degene van wie ik nu al hulp krijg.
Voor moeilijke/onduidelijke dingen kan ik altijd nog bij de huidige eigenaar terecht, die monteur is.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #36 Gepost op: 15-02-2005, 12:37 »
Ik durf niet meer, dan krijg ik ruzie met Arthur ;D
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #37 Gepost op: 15-02-2005, 12:56 »
Arthur zou 'm gewoon het liefst zelf willen hebben ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 914
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #38 Gepost op: 15-02-2005, 13:00 »
Ik durf niet meer, dan krijg ik ruzie met Arthur ;D
Met mij krijg je geen ruzie. :-* ik probeerde alleen uit te legen dat de perfecte motor niet bestaat. Die moet je voor jezelf bouwen of verbouwen. De ene houd van BMW een ander van Yamaha. Ik van allebei. :P
Als je nooit valt, ga je niet hard genoeg!’

Offline member

  • *****
  • Berichten: 914
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #39 Gepost op: 15-02-2005, 13:22 »
Arthur zou 'm gewoon het liefst zelf willen hebben ;D
Nee, want er valt niets meer te verbeteren aan die motor.en dan heb ik niets meer te draaien en te sleutelen en alleen maar rijden word dan ook zo zaai :P
Als je nooit valt, ga je niet hard genoeg!’

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #40 Gepost op: 15-02-2005, 14:54 »
Ik ben het wel met Arthur eens, een motor is nooit zoals je hem hebben wilt. Neem nou mijn nieuwe suzuki, ik heb al vanalles besteld om hem naar mijn zin te maken, van kleine dingen zoals elektrische handvaten tot groet dingen als een grote tank. Dat is ook deel van de lol aan het motorrijden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 914
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #41 Gepost op: 15-02-2005, 17:28 »
Ik ben het wel met Arthur eens, een motor is nooit zoals je hem hebben wilt. Neem nou mijn nieuwe suzuki, ik heb al vanalles besteld om hem naar mijn zin te maken, van kleine dingen zoals elektrische handvaten tot groet dingen als een grote tank. Dat is ook deel van de lol aan het motorrijden.
Kijk deze vrouw begrijpt wat ik bedoel. ;)
Als je nooit valt, ga je niet hard genoeg!’

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #42 Gepost op: 15-02-2005, 17:50 »
:-X
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #43 Gepost op: 15-02-2005, 20:15 »
De ene houd van BMW een ander van Yamaha. Ik van allebei. :P

Ik van geen van beide  :P :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1949
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #44 Gepost op: 15-02-2005, 20:42 »
De ene houd van BMW een ander van Yamaha. Ik van allebei. :P

Ik van geen van beide  :P :-X

check