Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Roos en een Alp 8)  (gelezen 11100 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #45 Gepost op: 15-02-2005, 20:53 »
Blijf maar komen met alle plussen en minnen hoor.

ok, tsjek hoe hij de stuuraanslag heeft gemaakt. Dat niet aan te makkelijk met zo'n vork. Daarvoor moet je hoogst waarschijnlijk aan het frame lassen bij het balhoofd en kun je een keuring wel vergeten.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #46 Gepost op: 16-02-2005, 11:32 »
De ene houd van BMW een ander van Yamaha. Ik van allebei. :P

Ik van geen van beide  :P :-X

Dubbel check
check
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #47 Gepost op: 16-02-2005, 11:37 »
 :-X
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 914
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #48 Gepost op: 16-02-2005, 11:42 »
 :'( :(
Als je nooit valt, ga je niet hard genoeg!’

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #49 Gepost op: 16-02-2005, 11:44 »

Offline member

  • *****
  • Berichten: 914
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #50 Gepost op: 16-02-2005, 12:50 »
Misschien kan iemand mij uitleggen waarom een KTM of Honda nou beter zou zijn voor terrein ritten of off-road dan een ander merk ik zal verder geen merken noemen. :-\
Als je nooit valt, ga je niet hard genoeg!’

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #52 Gepost op: 16-02-2005, 13:08 »
Als je met zo'n motor met van die dingen laag aan de grond opzij stekend (valt niet mee om geen naam te noemen ;)) door die plassen heen wil zoals ze afgelopen weekend hebben gedaan, worden er denk ik toch dingen nat die droog zouden moeten blijven (heb je met een KTM ook wel, alleen kan die ietsje dieper :P). Smalle en diepe sporen wordt ook een probleem, zag laatst op het GS-forum een 650gs heel diep weg gezakt, dat zou je met een 1100/1150 of 1200 nooit hebbengered denk ik......

En verder? Het zal best wel een goeie motor zijn zo'n B*M, elleen die rijders hè :-*

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #53 Gepost op: 16-02-2005, 13:24 »
En verder? Het zal best wel een goeie motor zijn zo'n B*M, elleen die rijders hè :-*

Gelukkig zijn er sommigen dan wel zo verstandig dat ze voor het echte vieze werk ook nog een PYamaha als maitresse op na houden ;)
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 914
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #54 Gepost op: 16-02-2005, 13:50 »
Dat je moeilijke situaties moet vermijden en het beter is om eerst de boel te verkennen en er dan pas door of omheen te rijden geld eigenlijk voor ieder type motor. Het kan het einde van je rit of rally betekenen. Ongeacht het merk, en ik Kan Twee Merken die dit Heel Onaangenaam en Niet Door onervaren te zijn de rit met een soort Au gevoel hebben moeten verlaten.  ::)
Als je nooit valt, ga je niet hard genoeg!’

Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #55 Gepost op: 16-02-2005, 14:35 »
Altijd leuke discussies dit. De rijder is meestal zelf de beperkende factor. ik zie mezelf niet met 240kg over een dik knippenpad heen gaan. Al was het maar voor de veiligheid, omdat ik niet onder zo'n motor wil komen te liggen. En omdat dat met een licht motortje stukken makkelijker is en ook meer lol geeft. Je kunt nou eenmaal niet alles doen met 1 motor. Als reismotor? Geen probleem. Als echte off-road motor? Nah....
Over rally's gesproken: hoeveel BMW 2-cilinders hebben de laatste jaren in een FIA rally aan de start gestaan?

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #56 Gepost op: 16-02-2005, 14:54 »
Inderdaad, de rijder is de beperking (aan die brommer ligt het niet hoor, die doet precies wat jij zegt dat ie moet doen...). Ik heb mensen dingen zien doen met 250 kg. motoren die ik op mijn BMX nog niet kan. Conclusie: Hoe groter die beperking, hoe minder plezier om offroad op een zware fiets te doen.   8)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 914
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #57 Gepost op: 16-02-2005, 15:54 »
Altijd leuke discussies dit. De rijder is meestal zelf de beperkende factor. ik zie mezelf niet met 240kg over een dik knippenpad heen gaan. Al was het maar voor de veiligheid, omdat ik niet onder zo'n motor wil komen te liggen. En omdat dat met een licht motortje stukken makkelijker is en ook meer lol geeft. Je kunt nou eenmaal niet alles doen met 1 motor. Als reismotor? Geen probleem. Als echte off-road motor? Nah....
Over rally's gesproken: hoeveel BMW 2-cilinders hebben de laatste jaren in een FIA rally aan de start gestaan?
Niet veel of geen Boeren Mest Wagens, maar heeft misschien ook met de motor fiets fabrikant te maken wat betreft ondersteuning tijden een rally. Kijk maar naar KTM die pompen er wat geld in de laatste jaren. En de reden dat ik een Boeren Mest Wagen rij ben omdat een ketting smeren altijd zo n vieze klus vond maar met de komst van de scot olie kijk ik er anders tegenaan. En dat het op een lichtere motor veel makkelijker gaat ben ik hellemaal met je eens.   Ik durf het merk niet eens meer uit te spreken  :-X
Als je nooit valt, ga je niet hard genoeg!’

Offline member

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #58 Gepost op: 16-02-2005, 17:17 »
Ik dacht dat deze topic over Roos en haar eventuele alp ging? :-\

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1385
Re: Roos en een Alp 8)
« Reactie #59 Gepost op: 16-02-2005, 17:43 »
en ik Kan Twee Merken die dit Heel Onaangenaam en Niet Door onervaren te zijn de rit met een soort Au gevoel hebben moeten verlaten.  ::)

Ja, ík... op een BMW...

Maareuh.. Jimmy Lewis (jeweetwel die op zo'n boxding in de Dakar rond reed, samen met John Deacon (oeps alweer een dooie Dakarheld..))
Die reed de afgelopen Baja California op een fabrieks(?) GS1200RR...
Volgend jaar op de markt?..
Atic#1007,  TCN#397