Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: ICE  (gelezen 1629 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 145
ICE
« Gepost op: 18-01-2007, 15:44 »
Wel een goed idee vind ik.
 

Een goede tip

Van iemand die als ambulance-chauffeur werkzaam is, ontvingen wij het onderstaande bericht.

Het gebeurt heel vaak voordat je hoort dat er iamand in het ziekenhuis ligt.

 

Een ambulancemedewerker heeft opgemerkt dat heel dikwijls bij een ongeluk, de slachtoffers een GSM bij zich hebben, maar het urgentiepersoneel weet vaak niet welke persoon te contacteren uit deze grote lijst met telefoonnummers. (is ook op het nieuws geweest).

Het zou dus een goed idee zijn, mocht er een standaardnaam zijn die overeenstemt met de te contacteren persoon.

 

 Hij stelt voor dat iedereen in zijn GSM een adres creëert onder de naam

"ICE" (=In Case of Emergency).

Onder deze naam sla je het telefoonnummer  op van de persoon die moet gecontacteerd worden in geval van nood.

 

 "ICE" IS ONDERTUSSEN AL INTERNATIONAAL ERKEND ALS AFKORTING.

 

Vanaf dan weten politie, ambulancediensten, dokters, enz. steeds wie ze moeten contacteren.

Indien u verschillende nummers wil opslaan, maak dan gebruik van de namen

ICE1, ICE2, ICE3 ,...

 

't Is gemakkelijk te realiseren, kost niets en kan zeker een verschil maken als het snel moet gaan.

Creëer nu meteen een ICE-adres met telefoonnummer in je GSM.

 

Stuur deze mail door naar zoveel mogelijk personen, dan pas zal deze naam bekend en gebruikt worden
 

groet Johan

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: ICE
« Reactie #1 Gepost op: 18-01-2007, 16:01 »
Zet er een spatie of een underscore voor, dat staat hij bovenaan in je adresboek. ;)

Offline member

  • DR-Z 400s '06
  • *****
  • Berichten: 1000
Re: ICE
« Reactie #2 Gepost op: 18-01-2007, 16:15 »
Zet er een spatie of een underscore voor, dat staat hij bovenaan in je adresboek. ;)

Jah en kunnen ze em niet meer vinden als ze zoeken op "ICE" in een groot adresboek...  ::)
Waar geen weg is, is een wil.

Offline member

  • HP2
  • Member
  • *
  • Berichten: 136
Re: ICE
« Reactie #3 Gepost op: 18-01-2007, 17:12 »
Zet je er een tweede ICE in...kan tegenwoordig vrij makkelijk met die hoeveelheid ruimte op je mobieltje
Met vriendelijke groet,

Albert J. Siemers

"Assumption is the mother of all fuck-ups"

Offline member

  • *****
  • Berichten: 666
Re: ICE
« Reactie #4 Gepost op: 18-01-2007, 17:15 »
Kijk , hier hebben we wat aan.

Ga ik gelijk doen, en bij de circuitdag word het gecontroleerd, anders kom je er gewoon niet op.   O zo. ;) ;)

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Re: ICE
« Reactie #5 Gepost op: 18-01-2007, 17:29 »
Wat ze alleen vergeten is dat ambulancepersoneel niet zomaar toestemming heeft om in je gsm te kijken, dat zijn privacy gegevens. Ik vind het wel een goed iniatief, heb het al onder sos in mijn gsm staan.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: ICE
« Reactie #6 Gepost op: 18-01-2007, 17:55 »
als het nodig is dat iemand moet gaan bellen kan mij geen ruk meer schelen. al kijken ze mijn portomonee na telefoon whatever.
Zolang ik maar geholpen wordt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: ICE
« Reactie #7 Gepost op: 19-01-2007, 19:08 »
Heb ik ook al iets over gelezen.

Alleen omdat in NL de term ICE onbekend is zal hier (lang leve 1 Europa) waarschijnlijk SOS gepromoot worden om hiervoor te gebruiken.

In ieder geval is zoeken op ICE en SOS altijd nog sneller als iets gokken uit het adresboek.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 120
Re: ICE
« Reactie #8 Gepost op: 21-01-2007, 19:35 »
Goeie tip, ga ik gelijk toevoegen. Dan gelijk maar alletwee ICE en SOS, is het nog gemakkelijker te vinden, maar laten we hopen dat we dit niet hoeven te gebruiken.  ;) Maar nu mag ik wel op die mooie gele Baron, eh La Bomba.... ;D :D ;)
Get on, Sit down, Shut up en Hang on!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: ICE
« Reactie #9 Gepost op: 21-01-2007, 20:19 »
Goeie tip. Ik heb me al vaker af staan vragen hoe ze er achter moeten komen wie ze moeten bellen als er wat gebeurd.
Is ook handig voor ons zelf als er iets gebeurd met iemand bij een rit, dan weten wij ook wie we moeten bellen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: ICE
« Reactie #10 Gepost op: 21-01-2007, 21:33 »
Goeie tip man, ga ik doen.
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • Suzuki DRBig
  • Member
  • *
  • Berichten: 50
Re: ICE
« Reactie #11 Gepost op: 23-01-2007, 20:11 »
top idee , zet hem er meteen in
al moeten ze wel alle types toetsen blokkering kennen  ::)