Als ik me er ook nog ff mee mag bemoeien....
Heb zelf zeer goede ervaringen met de Michelin Desert in Afrika, heb in 2002 nog 16.000 km gereden, waarvan 60 % zand/duinen/stenen. O.a. ook het Hoggargebergte in Algerije met echt vette stenen. Met 5 motoren 2 keer lek gereden(binnenbanden). Met veel stenen is mousse niet ideaal. In de Dakar rijdt iedereen met mousse, maar die worden speciaal gemaakt, en hebben een hogere dichtheid, waardoor ze harder zijn dan de mousse die bv bij enduro's gebruikt worden. Met binnenbanden kun je de spanning in het zand laten zakken, en later weer verhogen. Behalve het Erg Chebbi verwacht ik niet dat je heel veel zand zult rijden. Rijdt je lek, wordt je niet blij, maar beter wat tijd verliezen dan nieuwe velgen. Voordeel van de Desert is trouwens wel dat de wangen extreem sterk zijn. Is wel een groot voordeel in de stenen. Zo heb ik ook in Marokko met T63 gereden, en die gingen regelmatig lek. Zoals eerder gezegd, het blijft een persoonlijke keuze...