Zou je niet met 2 stevige alu platen het kunnen klemmen om het balhoofd heen?
ik bedoel dus 2 platen die in de lengte richting langs het balhoofd en de olie tanklopen zoals bij het grijzeframe met de pijl. Lijkt mij dat als je met 4 lange 8mm bouten daar om heen klemt er toch een stevige constructie ontstaat. Voordeel is dat er niet hoeft gelast of geboord hoeft te worden. nadeel zou wel zijn dat het frame nummer verstopt komt te zitten
Persoonlijk hou ik er in dit geval niet zo van.
Klemmen betekent dat er ruimte ergens zit. Die ruimte gaat op een wasbord wrikken, moet je het weer vaster draaien.
Tenzij je het dusdanig uitvoert dat het niet meer kan wrikken, maar dan wordt het mi nogal een logge contructie.
Tevens moet je nog rekening houden wat het zwakste wordt.
Als je valt moet er iets buigen en/of breken (brken wil je niet, zeker in de woestijn niet). Las je op het frame. dan is dat het sterkste. daarna bout je het vast. en kun je construeren dat het subframe de mogelijkheid heeft te buigen.
Op het balhoofd, is het eenvoudigst en gemakkelijk te bereiken.
Hoe simpeler de constructie hoe beter het is en bovendien dan is het ook eenvoudig te repareren. Terugbuigen kunnen we zelfs in de woestijn