Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Wat voor olie gebruiken jullie in je blok?  (gelezen 5675 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Wat voor olie gebruiken jullie in je blok?
« Reactie #30 Gepost op: 04-02-2007, 20:40 »
de bellray die ik nu heb via de dealer is maar 9,95. vondt meevallen, hiervoor gps castrol gehad, das een beetje belachelijk duur.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Wat voor olie gebruiken jullie in je blok?
« Reactie #31 Gepost op: 04-02-2007, 22:55 »
voor de zeikerts  ;)
Polo= Polo=motorrad (= http://www.polomotorrad.de/html/start2.html )
volgens mij is dat nog steeds de goekoopste hoewel ik net zie dat ie inmiddels 33 euro voor 5 liter is (5W50, 6.59euro/liter)

Dit is MOTORfiets-olie!

Koppelinsplaten met organisch voeringmateriaal (kurkachtig spul) kunnen niet goed tegen die autoolien, omdat die te veel druksmeermiddelen bevatten)

Vroeger reed ik ook veel op Castron Racing (toen ook 5W50, maar dat hebben ze veranderd... ), die kochten we toen bij Dalhuizen in grootverpakking. Volgens mij doen ze dat nog steeds, je moet alleen minimaal 50 liter per keer afnemen (ook al neem je 1 liter flesjes)


Offline member

  • *****
  • Berichten: 4278
Re: Wat voor olie gebruiken jullie in je blok?
« Reactie #32 Gepost op: 05-02-2007, 10:47 »
per liter? dure grap!

maar ik deed er altijd van die dure rommel in van castrol, vond het niet verstandig om op olie te besparen. maar in de xr heb ik laatst putoline halfsyntheet gegooid voor 22,- euro voor 4l ofzo. al die verhalen over wat nou het beste is stoor ik me niet zo aan, ik neem gewoon niet de allergoedkoopste en dan denk ik wel dat het goed zit..
stom, ik bedoel natuurlijk de 4 liter kan...

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Wat voor olie gebruiken jullie in je blok?
« Reactie #33 Gepost op: 05-02-2007, 10:51 »
Haha, 300 natuurlijk, solly.
[...]

Sta jij elke 300 km je olie te vervangen? En ook nog met die (ongetwijfeld dure) thumper olie?

Waarom zo vaak als ik vragen mag? Wat schrijft meneer Suzuki voor?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Wat voor olie gebruiken jullie in je blok?
« Reactie #34 Gepost op: 05-02-2007, 11:23 »
wow om de 300km!!!

Dat zou je ook 2takt kunnen overwegen.
1ltr op 40ltr benzine rij je een kleine 400km mee

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Wat voor olie gebruiken jullie in je blok?
« Reactie #35 Gepost op: 05-02-2007, 11:43 »
Moet van meneer Suzuki volsyntheet in de brommert??
Hmm, altijd door de dealert onderhouden, met motul halfsyntheet, heeft de beemer ook altijd super op gelopen....
Nadat er al meer olieverbruik dan normal was geconstateerd voor de rally door de dealer op Castrol Volsyntheet gezet, maar is daarna juist de soep in zijn gelopen....

Was het nou Jac met wie ik dit weekend over olie en de DRZ had? Ik dacht dat hij ook volsyntheet in de DRZ afraadde, nadat hij er ook slechte ervaringen mee had met de TTR..... Maar dat was alweer wat Kriekskes later  ::)

Dus ik snap er geen bal meer van......

Volsyntheet in de DRZ wordt aangeraden in het onderhoudsboekje. De dealer vertelde dat het ook "moet" omdat het blokje relatief veel toeren maakt. Tja, wat is wijsheid :confused: Schiet maar...

In mijn Alp gooi ik om de 12.000 km gewoon halfsyntheet 10W40.
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Wat voor olie gebruiken jullie in je blok?
« Reactie #36 Gepost op: 05-02-2007, 12:52 »
Het heeft ook te maken dat ik eigenlijk best weinig rijd met de DRZ. In tussentijd staat de motor vocht te vangen in de garage. Vorig jaar gebruikte ik 'm intensiever en schonk ik er dure Shell olie in. Nu ben ik tijdelijk even afgezakt naar cheapo Louis halfsyntheet.

Ook niet echt slecht voor korte roadbookritjes, maar een Sierra y Rambla van een week zou ik toch eigenlijk wel op één olievulling willen doen, misschien met een beetje bijschenken af en toe. De Belray Thumper oil is wat dat betreft even aankijken; kijken hoe het er uit komt met een Rekluse koppeling.

De Rekluse doet het voor het moment prima met halfsyntheet. Volsyntheet werd in de gebruikershandleiding van deze koppeling afgeraden.

Noppy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Wat voor olie gebruiken jullie in je blok?
« Reactie #37 Gepost op: 05-02-2007, 14:08 »
noppy zu wel een bmw rijder kunnen zijn :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Wat voor olie gebruiken jullie in je blok?
« Reactie #38 Gepost op: 05-02-2007, 16:34 »
Erger nog, ik was er één! BMW F650 Dakar ABS :stupid:

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Wat voor olie gebruiken jullie in je blok?
« Reactie #39 Gepost op: 05-02-2007, 18:53 »
da wist ik al/wel ;D

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Wat voor olie gebruiken jullie in je blok?
« Reactie #40 Gepost op: 05-02-2007, 18:59 »
Erger nog, ik was er één!

Wás?

Da's nooit overgegaan hoor bij jou Noppy, als er 1 gek is op kraaltjes en spiegeltjes....  ;D  ;D  :-*

Offline member

  • *****
  • Berichten: 153
Re: Wat voor olie gebruiken jullie in je blok?
« Reactie #41 Gepost op: 05-02-2007, 19:02 »

De Rekluse doet het voor het moment prima met halfsyntheet. Volsyntheet werd in de gebruikershandleiding van deze koppeling afgeraden.

Noppy

Altijd probleemloos met Rekluse en Putoline volsyntheet gereden

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: Wat voor olie gebruiken jullie in je blok?
« Reactie #42 Gepost op: 05-02-2007, 20:03 »
Ik heb nu ook de Putoline Offroad 4 +  5W-50 besteld.  Bij mij kruipt de koppeling nogal als die koud is, warm een stuk minder. Ik wil dus een dunnere olie als hij koud is.

Ik heb nu de Putoline Sport 4  10W 40 half syntheet.

Dat Rekluse een geen vol syntheet voor schrijft is uit de tijd dat de nattekoppeling nog slipte op volsyntheet, door de dopes is dat al heel lang verleden tijd.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Wat voor olie gebruiken jullie in je blok?
« Reactie #43 Gepost op: 23-02-2011, 11:15 »
Sta jij elke 300 km je olie te vervangen? En ook nog met die (ongetwijfeld dure) thumper olie?

Waarom zo vaak als ik vragen mag? Wat schrijft meneer Suzuki voor?

Bump. Even een heel oud draadje opgegraven.

Ik heb mijn RMZje netjes ingereden op halfsyntheet en ben toen overgestapt naar Motul V300 Double Ester, gewoon wat in het Suzuki boekje staat.

Nu lees ik dit: http://alpha.messageboard.nl/182/viewtopic.php?p=116693&highlight=#116693

Bij mijn DRZ ben ik altijd heel trouw halfsyntheet blijven rijden en frequent wisselen.

Ik twijfel...

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Wat voor olie gebruiken jullie in je blok?
« Reactie #44 Gepost op: 23-02-2011, 11:21 »
Motul 300V 15W50 Factory :) Nette prijzen op eBay voor het spul.

Kost meer dan een liter benzine maar ik gebruikt er ook minder van  :D ;D
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog