Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Enduro opstapdag  (gelezen 12419 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Enduro opstapdag
« Reactie #15 Gepost op: 08-02-2007, 17:17 »
NIET VALLEN ;D
gewoon blijven rijden 8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Enduro opstapdag
« Reactie #16 Gepost op: 08-02-2007, 17:19 »
Maar eh, iemand een idee wat ik me ongeveer moet voorstellen bij de basisbeginselen van endurorijden?


zie onderstaande link alles wordt uitgelegd
beginnen met enduro

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Enduro opstapdag
« Reactie #17 Gepost op: 08-02-2007, 17:27 »
De cylinderhoud en motortype (2- of 4-takt) en de vertoonde vaardigheden bepalen voor een licentiehouder in welke klasse hij/zij wordt ingedeeld.


wat zijn de vaardigheden? moet je testjes afleggen??

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Enduro opstapdag
« Reactie #18 Gepost op: 08-02-2007, 17:30 »
als daglicentie is er maar 1 groep waar je inrijdt

Ga je voor een vaste licentie dan heb je verschillende groepen.
En ja om met de inters mee te rijden heb je behoorlijke rijvaardigheden nodig.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 420
Re: Enduro opstapdag
« Reactie #19 Gepost op: 08-02-2007, 19:17 »
Klinkt goed, ga me der eens in verdiepen, de vragen volgen vanzelf  ::)  :-X
Sweaty, muddy, but happy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: Enduro opstapdag
« Reactie #20 Gepost op: 08-02-2007, 19:25 »
Mannen ik wil het nog een benadrukken, wanneer je nu nooit of bijna geen knmv of mon offroadritten in Nederland rijdt , je niets te zoeken hebt op deze opstapdag.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 153
Re: Enduro opstapdag
« Reactie #21 Gepost op: 08-02-2007, 19:47 »
Mannen ik wil het nog een benadrukken, wanneer je nu nooit of bijna geen knmv of mon offroadritten in Nederland rijdt , je niets te zoeken hebt op deze opstapdag.



meld dit dan ook niet op een ALLroad forum  >:(

 :-* ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Enduro opstapdag
« Reactie #22 Gepost op: 08-02-2007, 19:57 »
Ik heb ergens gelezen dat er een paar leuke alternieven hiervoor zijn: 3 maart en 11 maart zijn er offroad ritten in Holten/Ruinen. Ik heb hier op dit forum niets over gelezen, (dus ik hoop dat het klopt) maar mogelijk heeft iedereen dat al lang in zijn agenda staan?

Ik kan 11-3 niet maar 3-3 wil ik wel graag gaan rijden, als alles heel blijft in Heerde. 8)


Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Enduro opstapdag
« Reactie #23 Gepost op: 08-02-2007, 20:13 »
Ben maar niet bang klaas, ik weet precies wat mijn niveau is, en dat in combinatie met wat voor fiets je dit soort ritten moet rijden, dus ik denk er zeker niet aan.



Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Enduro opstapdag
« Reactie #24 Gepost op: 08-02-2007, 20:15 »
ktm640
denk dat je op noppenforum meer daar over zult lezen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: Enduro opstapdag
« Reactie #25 Gepost op: 08-02-2007, 21:30 »
Ik heb ergens gelezen dat er een paar leuke alternieven hiervoor zijn: 3 maart en 11 maart zijn er offroad ritten in Holten/Ruinen. Ik heb hier op dit forum niets over gelezen, (dus ik hoop dat het klopt) maar mogelijk heeft iedereen dat al lang in zijn agenda staan?

Ik kan 11-3 niet maar 3-3 wil ik wel graag gaan rijden, als alles heel blijft in Heerde. 8)
Deze offroad ritten zijn iets anders dan de allroad ritten die de meesten hier rijden.
Offroadritten worden meestal (altijd?) na (of voor?) een enduro op het enduro circuit gereden. Je komt hier veel enduro rijders tegen die niet in wedstrijd verband willen/kunnen rijden. Gaat dus behoorlijk hard! (voor mij dan..)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 276
Re: Enduro opstapdag
« Reactie #26 Gepost op: 08-02-2007, 22:52 »
Deze offroad ritten zijn iets anders dan de allroad ritten die de meesten hier rijden.
Offroadritten worden meestal (altijd?) na (of voor?) een enduro op het enduro circuit gereden. Je komt hier veel enduro rijders tegen die niet in wedstrijd verband willen/kunnen rijden. Gaat dus behoorlijk hard! (voor mij dan..)

Bij offroad ritten rijden ook hele bergen langzame rijders. Daar moet je juist meer voor uitkijken. Ik ben ook gewoon begonnen met offroad ritten. Ging prima en ik had ook geen last van snelle rijders want die waren me zo voorbij.

On Topic: Ik heb me opgegeven voor de opstap dag. Het kriebelt toch al een tijden dit is een mooi excuus om dan toch eindelijk met enduro's te beginnen.
2008 KTM 450 EXR-R | 1980 Yamaha XT 500 | 1997 BMW R1100GS

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Enduro opstapdag
« Reactie #27 Gepost op: 08-02-2007, 23:18 »
Ik ga het erop wagen, mijn inschrijving is de deur uit.  ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Enduro opstapdag
« Reactie #28 Gepost op: 09-02-2007, 08:41 »
Je komt hier veel enduro rijders tegen die niet in wedstrijd verband willen/kunnen rijden. Gaat dus behoorlijk hard! (voor mij dan..)

Er is maar een bepertk groepje dat Echt hard gaat, en dat zijn vaak de mensen die of Enduro's rijden of een behoorlijk cross verleden hebben.
Je bent iig een illusie armer als je denkt dat je goed mee kan komen als je voor een singletrack aan komt remmen en je wordt uitgeremd door een van de Top rijders.  :o Dan voel je je weer heel klein.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 153
Re: Enduro opstapdag
« Reactie #29 Gepost op: 09-02-2007, 09:03 »
Er is maar een bepertk groepje dat Echt hard gaat, en dat zijn vaak de mensen die of Enduro's rijden of een behoorlijk cross verleden hebben.
Je bent iig een illusie armer als je denkt dat je goed mee kan komen als je voor een singletrack aan komt remmen en je wordt uitgeremd door een van de Top rijders.  :o Dan voel je je weer heel klein.

Inderdaad. Denk je lekker te gassen, komen er lieden voorbij stuiven dat het een aard heeft.

Maar kanttekening: ik kan tegenwoordig redelijk hard gaan, (sinds ik met bepaalde clubjes hier rij moet ik wel  :)) ik kan alleen niet heel lang hard gaan.
Bij zo'n off-road rit zie je ook veel snelle mannen halverwege het rondje uitrusten. Kunst is natuurlijk om het hele rondje snel te doen, liefst 2 achter elkaar (wat ik vooralsnog niet doe)

Er zijn overigens ook langzame rijders die halverwege uitrusten  :P