Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Enduro opstapdag  (gelezen 12394 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: Enduro opstapdag
« Reactie #75 Gepost op: 17-03-2007, 19:03 »
Toine ik dacht jiij die arm-ers wel kon hebben.

Offline member

  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 469
Re: Enduro opstapdag
« Reactie #76 Gepost op: 17-03-2007, 21:56 »
Toine ik dacht jiij die arm-ers wel kon hebben.
Met zijn KTM was hem dat vast wel gelukt  :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Enduro opstapdag
« Reactie #77 Gepost op: 17-03-2007, 22:05 »
Zo, Meindert, Johan en Corné zitten waarschijnlijk nog in de auto..... Toine durft zich nog niet te laten zien  ;) :-*
Dus zal ik maar eens beginnen.....

Ik was er 's ochtend veel te vroeg, vooral omdat ik niet om hoefde te kleden en af te laden etc... Dus ik had veel te veel tijd om een beetje zenuwachtig te worden... Maar na een erg lange uitleg over de regels (maar wel nuttig) was dat alweer een beetje gezakt...

Bij de technische keuring was het alleen allemaal niet zo best.... Nog zoveel moeite gedaan om in ieder geval de juiste banden eronder te hebben, maar er moest ook nog een betere kettinggeleider op een groter voortandwiel kapje, een kilometerteller, mijn rammount bolletje moest eraf, mijn stalen koplampbeschermer moest eraf en toen kwamen ze er ook nog eens achter dat mijn voorwiellagers niet helemaal lekker meer waren en daar waren ze dan uiteindelijk zo druk mee dat ze de rest vergaten na te kijken (want ik wist juist wat andere zaken op te noemem) en mocht ik toch door (iedereen mocht door)
Bij veel andere mensen werden ook allerlei dingen afgekeurd, waaronder veel banden en veel helmen (waaronder die van Corné en Meindert)

Ik werd met 2 jongens ingedeeld bij Gerwin Tuitert een vriendelijke jongeman die de het allemaal wel relaxed zag, vroeg wel wat voor ervaring ik had, maar zei gewoon dat ik lekker mijn eigen ding moest doen.. Maar tijdens het verkenningsrondje werd al snel duidelijk dat er toch wel een erg groot verschil tussen mij en de andere jongens was en kwam ik er al snel achter dat dit nog een slagje zwaarder was dan een offroad rit ::) Maar ondanks dat ze telkens moesten wachten waren die andere 2 jongens ook erg vriendelijk... en voor mijn eigen ego  :P mag ik er nog even bij vertellen dat 1 van die 2 2e was geworden en die ander hing er altijd vlak achter maar daar ben ik de naam van vergeten...

Maar goed, na die verkenningsronde was ik toch redelijk overtuigd dat ik hier absoluut niet thuishoorde, dus hoorde alles maar een beetje gelaten aan, er werd al gesproken over groepen switchen, met wat langzamere kneusjes (ikke dus) maar dat bleek te lastig met startrtijden omgooien enz... Dus maar met Gerwin afgesproken dat hij de ene ronde met die andere 2 zou rijden en de andere met mij.

Er waren totaal 6 rondes, waarvan de eerste de verkenningsronde. Het waren allemaal rondes van 26 min en ik was overtuigd dat ik dat echt niet ging halen binnen die 26 min. Maar goed ik mocht het eerste rondje alleen doen, zonder Gerwin en dat bleek ook nog eens een ronde zonder de tijdproef te zijn, zodat je het makkelijk moest halen binnen die 26 min. In mijn eentje ging het gelijk veel beter en begon ik aan de motor te wennen, ruim op tijd binnen, maar ja de volgende rondes allemaal met proef erbij hé... Die ronde bleef gerwin bij mij om wat pointers te geven en dat voelde toch wel lekker vertrouwd... Het parcours begon nu ook al steeds zwaarder te worden. Bij het haaks een grasdijkje ging het al mis, kon de draai niet goed maken, waardoor ik weer teruggleed en omviel, gelukkig toeschouwers (die staan uiteraard bij zo'n lastige situatie) en Gerwin om me te helpen het dijkje op te komen... Verder ging alles nog redelijk goed, maar er kwam pas een grote grijns op mijn gezicht toen ik zag dat ik 2 min binnen de tijd was!! dus ik kon zelfs nog wat drinken  ::) en het zelfvertrouwen nam ineens toen...volgende ronde weer alleen, baan was weer zwaarder, bij het dijke oprijden was het al file van alle gevallenen, mij lukte het weer niet in een vloeiende beweging, halverwege bleef ik even steken, maar wel rechtop... wil ik gas geven wordt ik ineens tegengehouden, blijkt Corné achter mij omgevallen te zijn óp mijn achterwiel hahaha... arme Corné, hij zat in de groep achter mij en startte dus elke ronde 2 min achter mij, dus moest mij telkens zien te passeren.... maar goed gaat allemaal zijn gangetje, leg de motor nog eens neer in het diepe heidezand, kreeg hem gelukkig zelf overeind... Verder gingen de rondes eigenlijk best goed en was ik toch elke keer erg happy om op de klok te zien dat ik binnen de tijd was.. en met de finish kreeg ik toch applaus van mijn team en de service stand, dat ik alles gehaald had en ook nog eens binnen de tijden. Dat had na mijn verkenningsrondje niemand verwacht  ;D

Met de prijsuitreiking dan nog het toetje...
Ze hebben altijd een poedelprijs, maar met zoveel niet gefinishte deelnemers zochten ze een andere kategorie en dat was..... ikke!! omdat ik het enige meisje was en nog netjes tegen verwachting in binnen de tijd had gereden, er moeten meer meiden in de enduro meedoen zeiden ze!!! En zo stond ik daar ineens naast de nummer 1 op het podium met een wel verschikkelijk mooie bokaal  :D

Foto's zouden er snel moeten komen en volgens de fotograaf stond ik er goed op, dus ik ben benieuwd of ik hier nog een mooie herinerring aan over hou, want het was toch wel een hele toffe dag hoor.

Offline member

  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 469
Re: Enduro opstapdag
« Reactie #78 Gepost op: 17-03-2007, 22:30 »

Met de prijsuitreiking dan nog het toetje...
Ze hebben altijd een poedelprijs, maar met zoveel niet gefinishte deelnemers zochten ze een andere kategorie en dat was..... ikke!! omdat ik het enige meisje was en nog netjes tegen verwachting in binnen de tijd had gereden, er moeten meer meiden in de enduro meedoen zeiden ze!!! En zo stond ik daar ineens naast de nummer 1 op het podium met een wel verschikkelijk mooie bokaal  :D

Foto's zouden er snel moeten komen en volgens de fotograaf stond ik er goed op, dus ik ben benieuwd of ik hier nog een mooie herinerring aan over hou, want het was toch wel een hele toffe dag hoor.

hier een foto :
http://www.enduro.nl/2007opstapdag/slides/2007opstapdag_075.htm

Offline member

  • *****
  • Berichten: 437
Re: Enduro opstapdag
« Reactie #79 Gepost op: 18-03-2007, 09:19 »

Is dit Toine op de GasGas?


Corné in okselfrisse toestand.

- Of ze asfalteren het of ze verbieden het.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 187
Re: Enduro opstapdag
« Reactie #80 Gepost op: 18-03-2007, 09:49 »
Is dit Toine op de GasGas?

Heb je de uitslagen niet gelezen? Toine deed mee op een RemRem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 264
Re: Enduro opstapdag
« Reactie #81 Gepost op: 18-03-2007, 10:02 »
Wat een geweldige dag!!!!!

Maar loodzwaar.

Om te beginnen was de organisatie dik voor elkaar, prima voorzieningen en heerlijke lunch en het weer zat mee.
Helaas niet gefinished...Ik lag er weer eens af. Net als mijn radiator even later, waardoor ik toch maar even uit de wedstrijd ben gestapt om de boel weer opnieuw in elkaar te schroeven. Ja, en dan is het gebeurd...

http://www.enduro.nl/2007opstapdag/slides/2007opstapdag_042.htm

Leuke sfeer, zeer behulpzame mensen veel geleerd, en kan/moet nog veeeeeeeeeeel meer leren. Dit ga ik vaker doen.
Dutch Enduro groep bedankt!!

Roos gefeliciteerd met de EnduRoos prijs! Heel goed.

Johan

KTM 450 exc, en nu leren rijden...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: Enduro opstapdag
« Reactie #82 Gepost op: 18-03-2007, 10:33 »
idd wat een geweldige dag, vreselijk zwaar maar top !!! wat een conditie heb je hiervoor nodig.

de instructeurs waren allemaal zeer ervaren, ik heb maar even gegoogled op erik davids  (mijn instructeur) en daz niet nix. aardige vent trouwens, heel relaxed.

het rondje door het bos, en de vele knippen ging mij een stuk beter af dan de proef op de crossbaan. er ligt nog 1 minuut verschil met de winnaar en daz best veel. dus klaas, de training op heerde kijk ik zeker naar uit.



het stukkie dijk



edit: mijn arai vx helm was idd niet ok, moet allemaal e5 zijn... banden, kenda trackmaster (achter) heeft te hoge noppen
Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Enduro opstapdag
« Reactie #83 Gepost op: 18-03-2007, 15:37 »
't was inderdaad super. Bandje achter was niet goed en helm ook niet. Mocht de pret niet drukken. Lekker gereden, maar die sporen op de crossbaan blijven KMP. Woest genoten en veel spierpijn...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Enduro opstapdag
« Reactie #84 Gepost op: 18-03-2007, 20:14 »
Hahaha, wel veel gelijksoortige foto's bij dat dijkje op....

Hier hebben ze net Corné van mij afgetrokken  ;D :-*



Er was zo'n spoor uitgereden, zodat ik op de catrerplaat stil stond, moest er dus gedwongen wheeliend uit  8)(ging per ongeluk, dacht dat ik naast het dijkje zou belanden)

Kijk en ook nog eens goede service, telkens maar 2 minuten de tijd voor de volgende ronde, dus alles werd me gelijk aangereikt:



En een van die kleintjes staat nu op mijn schouw te pronken:

(beetje oneerlijk natuurlijk, zou een jongen met dezelfde prestatie ook een prijs had gekregen? Maar ben er wel erg blij mee, ik voelde mezelf ook alsof ik een flinke prestatie had geleverd....)




Offline member

  • *****
  • Berichten: 153
Re: Enduro opstapdag
« Reactie #85 Gepost op: 18-03-2007, 21:10 »
Met zijn KTM was hem dat vast wel gelukt  :-X

Mwah, excuses genoeg, maar feit blijft dat ik op het circuit gewoon veel te langzaam reed. Kreeg het goede bochten gevoel niet te pakken, verloor te veel snelheid. Keek teveel naar de sporen. Miste m'n rekluse en handachterrrem. Ligt niet aan de gasgas maar aan mijn gebrek aan ervaring daarop.

Op de route ging het volgens mijn instructeur uitstekend :) Had elke ronde 5..7 minuten over.

Parcours was niet lang maar wel lastig.Circuit, knippen, knippen door klapzand, klapzand, heel modderige weg, 500 meter asfalt, glibberig kruipdoor-sluipdoor, en weer circuit.
Ik was na 5 rondjes echt bek af.

Het was een erg leuke, leerzame dag
(maar voor bergeijk ga ik zeker eerst op het circuit trainen)

Offline member

  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 469
Re: Enduro opstapdag
« Reactie #86 Gepost op: 18-03-2007, 23:04 »
Mwah, excuses genoeg, maar feit blijft dat ik op het circuit gewoon veel te langzaam reed. Kreeg het goede bochten gevoel niet te pakken, verloor te veel snelheid. Keek teveel naar de sporen. Miste m'n rekluse en handachterrrem. Ligt niet aan de gasgas maar aan mijn gebrek aan ervaring daarop.


De Rekluse is ook leverbaar voor op een Gasgas 300 hoor Toine  ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: Enduro opstapdag
« Reactie #87 Gepost op: 19-03-2007, 08:18 »
foto's van J Thämelt

echt profi, een wit pak en dat nog wit houden ook!

Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • fear is a mind killer,therefore I must not fear
  • *****
  • Berichten: 631
Re: Enduro opstapdag
« Reactie #88 Gepost op: 19-03-2007, 11:46 »
Wow,
leuke dag zo te zien.

Ik vraag me af welke banden er dan afgekeurd zijn?
En die helm van Corne is toch gewoon goed of had hij illegale banden?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Enduro opstapdag
« Reactie #89 Gepost op: 19-03-2007, 11:57 »
Wanneer je helm niet voorkomt in de list van de KNMV dan is die niet goedgekeurt.
Reglementen dus.

Banden idem.

Wat niet wil zeggen dat je er niet mee op de weg mag rijden. Dit zijn sport regelementen