Stel je hebt een grote mooie brommer waar je veel mee rijdt zowel asfalt als ook zand maar je merkt dat je steeds meer zand gaat rijden en dat je dat met de dikke brommer erg leuk vindt maar je die dikke brommer zo mooi vindt dat je het zonde zou vinden om deze kapot te rijden tegen een boom of een deuk in de tank of ..of..of.
De 1150 blijft want dat is een heerlijk motor. Maar wat erbij?
De 2v gsén vindt ik erg gaaf maar als ik zie wie er allemaal eerst zo een gehad heeft om daarna toch naar een 1 pitter te gaan denk ik waarom die stap niet overslaan.(alhoewel die 2v gs mij erg hebberig maken)
Ik vindt het heerlijk om met de 1150 zandpaden te rijden je hebt dan wat te doen en ik vraag me dan ook af of ik met een lichte brommer de zelfde voldoening krijg(de xr400 bij seppenwoolde over harde zandpaden was erg makkelijk en voelde na afloop ook niet vermoeidt aan). Ok je gaat "moeilijkere"ritten rijden met een lichte dus dat kompenseert wellicht weer. Zelf denk ik dat ik zeker met goed weer nog wel met de 1150 over zandpaden ga rijden. Maar als er weer veel modder is of eens een dagje bilstain dat ga ik toch zonde vinden.
Nu is het allen de keuze, of een "lichte" allroad erbij dr650-xt600-adventure of een meer offroad gerichte motor, xr650r,wr400-te410-crf450. Budget laten we er even buiten het is nu nog puur hypothetisch. Nadeel van die meer offroad dingen is dat er maar een 8 of 10 liter tankje op zit kan natuurlijk meestal wel een grotere tank op.
Was vandaag bij Aad en daar stond een crf450r op kenteken heerlijk, niks erop wat snel stuk kan lekker basic.
Ook bij safe een husberg fe501 gezien, die ziet er lekker uit van ver maar van dichtbij een beetje popperig uit, dunne metalen stangetjes weet niet, gaf geen vertrouwen in stevigheid, daarnaast stond een ktm525xc ziet er een stuk steviger uit. (btw, bij Aad wilde ze geen husaberg hebben, want die dingen zijn prut waren de woorden).
De husky waren wel ok maar de laatste 10 jaar een beetje blijven stil staan ivm met honda en ktm en yamaha, volgens de mannen.maar dat zijn echte cross mannen.
De wat meer allroad motors zijn een stuk onderhouds vriendelijker wat erg belangrijk is en lekker( aan de andere kant met een offroad machine ga je met de aanhanger dus dan rijdt je max 150-180kilomter op de motor). De charme van met de motor erheen en terug vindt ik ook wat hebben.
Met een dikkere allroad motor heb je niet het gevoel dat je op een fiets rijdt, vele rijden op dr650-drz lc4 adventures, dus dat is toch ook erg lekker rijden?
Wie heeft voor welke reden de fiets die die nu heeft gekozen, jong of juist liever ouder, de voor- en nadelen en zou je nu als je de fiets al langer heb nog steeds voor diezelfde fiets gegaan zijn?
De meeste hebben meerdere fietsen hier volgens mij dus misschien voor dezelfde keuze gestaan als ik?
alvast bedankt voor de antwoorden en/of adviezen
ps de optie om een minder mooie 11xx te scoren was ook al in me opgekomen