Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: erbij brommer  (gelezen 5275 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: erbij brommer
« Reactie #15 Gepost op: 09-02-2007, 08:37 »
Het ligt er helemaal aan wat je ermee vn plan bent.

Voor mij persoonlijk telde het zwaar dat er een grote aftermarket is. En dat er voldoende vertegenwoordiging van het merk is. Mijn Hart ligt bij BMW 2v voor allroad werk en mocht het oit zover komen dat er genoeg pegels is voor een niche to have enduro dan wordt het een TM.
Roadbook ritten rijden is leuk maar als je verder wilt moet je ook kijken naar percentage roadbookritten en andere ritten hetzij OTR of Enduro.
Omdat ik toch Enduro's wou rijden ben ik voor een Enduro fiets gegaan. Daarnaast speelde het budget ook mee. en ben ik op een KTM 2takt uitgekomen.

Punt is wel ga je voor een enduro georienteerde rit dan heb je eigenlijk al een groter tank nodig dan standaard. Ebay.de staat af en toe wel wat.


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 127
Re: erbij brommer
« Reactie #16 Gepost op: 09-02-2007, 09:02 »
ik had n beetje hetzelfde gevoel,bij mijn vorige moter....n lc 8
voor off road, te zwaar,te duur,te zonde ect.
heb ik verwisseld,voor n lc4 adventure, en tot op vandaag,nog totaal geen spijt van gehad.
voor mijn gevoel,kan bijna alles met dit ding....of ECHT alles kan,ga ik zaterdag,in heerde ondervinden.
succes,met je beslissing. 8)
leuker kunnen we het niet maken.....wel sneller.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: erbij brommer
« Reactie #17 Gepost op: 09-02-2007, 09:25 »
Ach wij hebben hier een DRZ 400 s  en een KTM 620 adv staan.
Voor beginners is de DRZ echt goed, naardeel zelf vind ik de stabilited off road.

Tip rijd een op de DRZ 440 vanb Rolf..
Deze is erg goed in balans fijn blok.

O ja Over onderhoudt dat valt echt mee wel hoor.
De zwakke punten wat gezegd wordt heb ik inmiddels al een keer onderhanden gehad, echt niks mis mee!!
Sleutelen aan de DRZ is echt super!

Ach er is al zoveel over geschreven.
OOk interessant is de TT600, DR 600 XR 400, 600.!!

Voor op straat valt deze motor niet tegen, eigenlijk erg goed, met name door het fijne lopen van het blok.

Nu de KTM is van mij een stuk agressiever heeft een fijne kuip veel stabieler zwaarder en het belangrijkste is hij is ORANGE!!!!! :D
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: erbij brommer
« Reactie #18 Gepost op: 09-02-2007, 09:29 »
Ik ga eens kijken in Heerde wat daar allemaal voor moois rijdt.

Ben er ook zaterdag. 't is de gele suz met nummer 63. Als je wilt mag je'm best ff proberen daar...(geïmporteerd uit D-land...)

Laat je niet gek maken door mooie verhalen, gewoon uitproberen en kiezen waar je je lekker bij voelt. Ga voor jezelf ff na wat je ermee wilt, en daarna wat voor je belangrijk is (de rationele kant), vervolgens ga je eens kijken wat je mooi/stoer vindt (de emotionele kant). Dat kan ook andersom trouwens. En dan komt de geldkwestie: sommige mensen geven veel geld uit, sommige minder. De ideale motor bestaat niet, en ik zie er altijd wel eentje rijden die ik eigenlijk ook wel zou willen hebben...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: erbij brommer
« Reactie #19 Gepost op: 09-02-2007, 09:35 »
Je mag de onze ook testen hoor, geen probleem.
Als je ze ook weer schoon maakt ;D
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: erbij brommer
« Reactie #20 Gepost op: 09-02-2007, 09:54 »
Ik heb na 10 jaar wegbrommer samen met Brommer een dagje bij Seppie gereden en dus direct weer een offroad gekocht. Zowel Seppie als Le Professeur (die daar die dag Seppie assisteerde) raadde mij aan en DRZ 400 te kopen (vergen geen onderhoud) Die zijn er 2e hands echter niet zoveel en omdat ik geen geduld heb, werd het dus (op voorspraak en aanraden van Brommer) een KTM 640. Mijn laatste offroad’s waren allemaal 2T (een KTM 250GS, CR500 ed) Alleen mijn eerste motor was ook een KTM 4T (de eerste met dat ROTAX blok), dus als dit dan mijn laatste is, is de cirkel mooi rond.

Vanaf morgen zal ik weten of ik de juiste keus heb gemaakt of toch langer naar een lichtere brommer door had moeten zoeken. Eerste ervaring met de 640 is dat hij rechtuit gruwelijk hard gaat en dan heel stabiel blijft….En met een setje SM velgen erbij heb je eigenlijk geen wegmotor meer nodig voor erbij (maar is wel makkelijk).

Tot morgen in Heerde ;D
En Brommer: 3 en 11 maart zijn de laatste kansen om nog een OTR te rijden vóór het najaar, dus koop nu maar gewoon een DRZ 400, want dat zal uiteindelijk toch wel jouw keuze worden..


Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: erbij brommer
« Reactie #21 Gepost op: 09-02-2007, 10:27 »
Dit lijkt me wel een leuk begin:

DRZ400K, 48PK, 109 kg zwaar

Heel erg vergelijkbaar met een XR400, maar lichter en moderner.

Kost je de kop niet volgens mij. BPM aan de grens is volgens mij behoorlijk laag want hij is al 7 jaar oud. Indien hij niet opgevoerd is, kan het blok zo'n 100.000 km mee, zonder ernstige problemen.

Er zijn wel een paar puntjes die je even moet natrekken: nokkenasspanner, klepspeling, lagerspeling balhoofd en wielen, achterbrug, primaire moer en de staat van de keerring achter je voortandwiel. Olie wisselen boven een witte doek en als het OK is karren maar!

Noppy

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: erbij brommer
« Reactie #22 Gepost op: 09-02-2007, 10:33 »
Krijg je zoiets nog een beetje makkelijk op kenteken hier, zo zonder pinkers? Of moet je daar toch even een middagje voor knutselen?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: erbij brommer
« Reactie #23 Gepost op: 09-02-2007, 10:52 »
Ik heb er een oud gebakje bijgekocht ipv een mooie KTM of DR-Z. De reden is simpel: aan dat ding kun je niet voor veel geld schade rijden, wat toch zeker zo lekker rijd. Zelfs total-loss rijden levert minder financiele schade op dan een wiel van de BMW aan gort rijden. En 2e hands spul is er genoeg te vinden, zolang je maar geen kop zoekt  ;D. Peekaa's heb ik niet veel nodig; het enige dat ik daarmee kan is hard rechtuit.

Tuurlijk, het heeft een zwabberframe en matige vering, maar ik ben van mening dat het poppetje erop meer invloed heeft dan de motor onder dat poppetje. Bovendien: met perfecte vering, een stijf frame en weinig kilo's is het gemiddelde Nederlandse blubberpad al gauw saai.

Maartoch: soms droom ik er wel eens van om de GS en XL om te wisselen voor een KTM 640Adv of 625MXC met 2 setjes wielen en een GPZ500 of dergelijk goedkoop gebakje voor de snelwegkilometers. Maarja, dan moet ik weer eens een paar honderd km rijden op een dag in pokkeweer, en dan ben ik weer vreselijk blij met m'n GS.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 750
Re: erbij brommer
« Reactie #24 Gepost op: 09-02-2007, 11:09 »
Ik had hetzelfde probleem, offroad met een GS was niet handig...



Toen ik eenmaal het licht gezien had ging ik op zoek naar een budgetair verantwoorde aanvulling en dat is de DR650SE geworden. Met mijn postuur is een DRZtje gewoon te klein, de 650 is net ietsje flinker en heeft naast ruim voldoende inhoud ook een uiterst duurzaam karakter. Als ik kijk naar de km-stand van de DR (52K), het niet bestaande olieverbruik en de manier waarop dat blokje loopt dan ben ik echt in m`n nopjes. Het enige wat er aan is gebeurd is upgrade van vering, verder niets. Fantastisch machientje.

De DR350 van Ria is ook een toppertje, ook totaal geen onderhoud aan gehad, net een koppelingskabel vernieuwd.
J-P

Honda VFR1200X DCT crosstourer

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: erbij brommer
« Reactie #25 Gepost op: 09-02-2007, 14:07 »
Ach allroad met de gs of zelf offroad  vindt ik met de GS wel leuk , je voetl dat je bezig bent je moet werken en het geeft aan het eind een voldaan gevoel, alleen ik vindt hem te mooi om er echt alles mee te doen wat ik zou willen, nu is hij nog mooi als ik nog een hal/jaartje wacht zitten er wellicht krassen en deuken op/in.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: erbij brommer
« Reactie #26 Gepost op: 09-02-2007, 14:08 »
Volgens mij ken je mijn loopbaan ook wel zo'n beetje.....

Begonnen met de 650Dakar, heel veel plezier aan gehad, maar er ging toch zo vaak iets aan stuk, dat je er wel een 2e motor bij móést hebben om toch wel elke dag op je werk te geraken....... En zo'n dikke en qua vering etc toch een beetje lompe fiets, moet je je toch beperken tot redelijk vaste/droge niet al te technische ritten... Alles kan maar het moet ook leuk blijven (misschien kan je je nog de Enduro de Condroz van 2005 herinneren)

Toen de XT600 erbij gekocht, leuk fietsie, deed het overal redelijk zeg maar, soms wat kleine hikjes, maar door de simpele techniek altijd ook simpel te verhelpen. De beperkte veerweg en veerkwaliteit en toch nog een gewicht die ik niet in alle situaties in mijn eentje opgetild kreeg, deed me al wensen naar een lichtere/modernere enduro, maar het was de kickstarter die me echt heeft doen besluiten de XT weg te doen....

Ik blijf nog altijd wikken en wegen tussen de iets zwaardere maar wegwaardiger +/- 600 cc allroadjes, ik ben echt helemaal weg van die nieuwe G650XChallenge, maar bij mij komt dat toch te dicht in de buurt van mijn AT, die echt wel heel offroadwaardig is....goh wat rijd dat ding lekker! Maar het zit tussen mijn oren dat ik zo'n grote brommer niet echt het technische werk in durf te jagen. bang dat ik hem zelf niet opgetild krijg, bang dat ik 'm in puin rijd..... Dus blijf ik toch een zwak hart hebben voor zo'n 600/650 1cyl zonder al dat overbodige plastic en kuipwerk....

De reden waarom ik toch bij een lichtere enduro blijf hangen is omdat ik zo'n dikke 600/650 echt niet door de duinen in Marocco krijg, dat kreeg ik met mijn 400tje al nauwelijks en dat geld ook voor offroadritten van de MON/KNMV en ritten waar het echt technisch is of heel veel los zand, of heel veel mulle knippen, of, of, of, nog steeds te veel redenen waarom ik een lzo licht mogelijke fiets wil hebben.

De keuze voor de DRZ "S" is een combi van prijs, onderhoudsvriendelijk en wegcapaciteiten. Niet op het lichtste gewicht, prestatie en vering want op dat gebied zijn er weer veel betere enduro's te koop, maar die zijn weer zo duur, vergen veel meer onderhoud en kunnen absoluut niet over de weg naar een evenement/rit.
Ik ben er morgen ook bij met m'n DRZ'tje, deze heeft maar een paar goedkope aanpassingen ondergaan om hem wat vlotter te maken, je mag die morgen ook wel even testen om te kijken wat je ervan vind.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: erbij brommer
« Reactie #27 Gepost op: 09-02-2007, 14:39 »
allen bedankt voor het aanbieden van proefrijden, krijg het nog druk morgen ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: erbij brommer
« Reactie #28 Gepost op: 09-02-2007, 14:55 »
Er is een kansje, heeft met de afstelling van mijn vlotternivo te maken, dat ik morgen ook kom.

Kan je eens op een Sje rijden waarvan de vering, carburateur, kleppen, ontsteking en  koppeling aangepast zijn :-X

Ik ga 'm straks ff testen...

Noppy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 264
Re: erbij brommer
« Reactie #29 Gepost op: 09-02-2007, 15:07 »
Brommer,

Eerst een Africa Twin, daarna een 1100 GS (al gauw een 21" voorwiel, andere vering etc.). Voor vakantie fantastisch, maar off road te veel van het zware. Toen eens gereden op de 2V van Erik van Berkel. Gelijk verkocht, dat wilde ik ook. Dus heb ik toen mijn 2V gebouwd. Veel plezier van gehad tot op heden, van zowel het bouwen als het rijden. Super fiets. Ware het niet dat ik vooral sportiever, beter en makkelijker wil leren rijden, wellicht enduro's en dus komt er een KTM 450 EXC. De 2V gaat dus binnenkort te koop staan. Waren mijn ambities niet zo sportief, dan ging de 2V Beemer nooit weg! Alleen al omdat hij zo mooi is en bere sterk.

Succes met de keuze.

Johan




KTM 450 exc, en nu leren rijden...