Volgens mij ken je mijn loopbaan ook wel zo'n beetje.....
Begonnen met de 650Dakar, heel veel plezier aan gehad, maar er ging toch zo vaak iets aan stuk, dat je er wel een 2e motor bij móést hebben om toch wel elke dag op je werk te geraken....... En zo'n dikke en qua vering etc toch een beetje lompe fiets, moet je je toch beperken tot redelijk vaste/droge niet al te technische ritten... Alles kan maar het moet ook leuk blijven (misschien kan je je nog de Enduro de Condroz van 2005 herinneren)
Toen de XT600 erbij gekocht, leuk fietsie, deed het overal redelijk zeg maar, soms wat kleine hikjes, maar door de simpele techniek altijd ook simpel te verhelpen. De beperkte veerweg en veerkwaliteit en toch nog een gewicht die ik niet in alle situaties in mijn eentje opgetild kreeg, deed me al wensen naar een lichtere/modernere enduro, maar het was de kickstarter die me echt heeft doen besluiten de XT weg te doen....
Ik blijf nog altijd wikken en wegen tussen de iets zwaardere maar wegwaardiger +/- 600 cc allroadjes, ik ben echt helemaal weg van die nieuwe G650XChallenge, maar bij mij komt dat toch te dicht in de buurt van mijn AT, die echt wel heel offroadwaardig is....goh wat rijd dat ding lekker! Maar het zit tussen mijn oren dat ik zo'n grote brommer niet echt het technische werk in durf te jagen. bang dat ik hem zelf niet opgetild krijg, bang dat ik 'm in puin rijd..... Dus blijf ik toch een zwak hart hebben voor zo'n 600/650 1cyl zonder al dat overbodige plastic en kuipwerk....
De reden waarom ik toch bij een lichtere enduro blijf hangen is omdat ik zo'n dikke 600/650 echt niet door de duinen in Marocco krijg, dat kreeg ik met mijn 400tje al nauwelijks en dat geld ook voor offroadritten van de MON/KNMV en ritten waar het echt technisch is of heel veel los zand, of heel veel mulle knippen, of, of, of, nog steeds te veel redenen waarom ik een lzo licht mogelijke fiets wil hebben.
De keuze voor de DRZ "S" is een combi van prijs, onderhoudsvriendelijk en wegcapaciteiten. Niet op het lichtste gewicht, prestatie en vering want op dat gebied zijn er weer veel betere enduro's te koop, maar die zijn weer zo duur, vergen veel meer onderhoud en kunnen absoluut niet over de weg naar een evenement/rit.
Ik ben er morgen ook bij met m'n DRZ'tje, deze heeft maar een paar goedkope aanpassingen ondergaan om hem wat vlotter te maken, je mag die morgen ook wel even testen om te kijken wat je ervan vind.