Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Mobiel bellen en kosten??  (gelezen 2671 keer)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Mobiel bellen en kosten??
« Gepost op: 20-02-2007, 09:55 »
Straks reizen we natuurlijk door een aantal landen. Mobiel bellen via de standaard nederlandse providers is geen optie, zeker niet als je ook nog gebeld gaat worden.

Nou zat ik een beetje rond te surfen om hier een oplossing voor te vinden en via via kwam ik op www.mobielbellenbuitenland.nl terecht.

Citaat

 
Hoe werkt de United Mobile SIM-kaart? 
Met de United Mobile SIM-kaart krijgt u één nummer (Liechtensteins mobiel nummer +423) waarmee u in meer dan 130 landen bereikbaar bent. U gebruikt uw huidige abonnement alleen nog maar in Nederland. Zodra u naar het buitenland gaat verwisselt u de simkaarten, waardoor u automatisch goedkoper belt. Met United Mobile blijft de onverwacht hoge telefoonrekening dus achterwege. Niet alleen gebeld worden in het buitenland is goedkoper maar ook voor bellen* in het buitenland is mobielbellenbuitenland het goedkoopste alternatief.

De simkaart werkt met een zogenaamd "call back" systeem. Je toets het nummer in wat je wilt bellen. Op dat moment stuurt de telefoon automatisch een smsje naar de centrale in Liechtenstein. Binnen enkele seconden word je teruggebeld en neem je de telefoon normaal op. Zodra je het gesprek opneemt maakt de telefoon verbinding met degene die je probeert te bellen. Gesprekken ontvangen is gewoon opnemen als de telefoon overgaat.

 

De kosten lijken mee te vallen als je het verglijkt met de nederlandse providers:

Citaat
Europa
 Inkomend   Gratis
 
 Binnen   € 0,39
 
 Uitgaand   € 0,39
 
Australië
 Inkomend    Gratis
 
 Binnen   € 0,39
 
 Uitgaand   € 0,39
 
Zuid-Afrika Inkomend    Gratis
 Binnen   €0,49
 Uitgaand   € 0,39 

Je besteld zo'n kaart voor € 37,50 euro en dan zit er 15 euro beltegoed op (dus goed voor bijna 40 minuten bellen binnen europa en onbeperkt gebeld worden)

Wat ik nog niet heb kunnen vinden is hoelang de kaart geldig blijft (zit niet zo vaak in het buitenland).

Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Of een beter alternatief?? We zitten op deze manier dan aan twee kaarten vanst (wil natuurlijk mijn vriendinnetje wel kunnen bellen als we daar allebij ergens in de middel of niks zitten te lunchen ::))

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Mobiel bellen en kosten??
« Reactie #1 Gepost op: 20-02-2007, 09:56 »
Op de ene vraag heb ik het antwoord gevonden (handig heè zo'n Faq :P)

Citaat
Wanneer vervalt de United Mobile SIM-kaart en het tegoed?
De SIM- kaart en het tegoed blijven 9 maanden geldig na de laatste keer dat er een verandering van het beltegoed plaats vindt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4278
Re: Mobiel bellen en kosten??
« Reactie #2 Gepost op: 20-02-2007, 10:01 »
Ik ga juist op vakantie om van die telefoon die de hele dag aan mijn oor geplakt zit af te zijn  :D

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Mobiel bellen en kosten??
« Reactie #3 Gepost op: 20-02-2007, 12:57 »
Ik ga juist op vakantie om van die telefoon die de hele dag aan mijn oor geplakt zit af te zijn  :D

Bij mij zit er een uitknopje op  :-X
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Mobiel bellen en kosten??
« Reactie #4 Gepost op: 20-02-2007, 13:33 »
Bij mij betaald de baas! 8)
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Mobiel bellen en kosten??
« Reactie #5 Gepost op: 20-02-2007, 19:12 »
ik bel gewoon niet 8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Mobiel bellen en kosten??
« Reactie #6 Gepost op: 20-02-2007, 20:50 »
Op de ene vraag heb ik het antwoord gevonden (handig heè zo'n Faq :P)
De SIM- kaart en het tegoed blijven 9 maanden geldig na de laatste keer dat er een verandering van het beltegoed plaats vindt.

Verandering: dat is dus ook opmaken van beltegoed.
Dat hoeft geen probleem te zijn, eens per 9 maanden een keer bellen in het buitenland.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Mobiel bellen en kosten??
« Reactie #7 Gepost op: 20-02-2007, 22:57 »
ervaring: ja, mijn broer heeft zo'n ding (stuur maar een pb voor specifieke vragen).

Ik heb het  bekeken omdat ik het voor Marokko wilde gebruiken...
conclusie:
Als je zo af en toe eens belt vanuit verschillende landen en je wil vanaf je eigen mobiel bellen en gebeld worden is het een goede oplossing.

de nadelen:
- Als je vriendinnetje NAAR deze mobiel wil bellen vanuit nederland is het idd gratis (maar niet heus)... Dat is: Je moet vanuit Nederland naar een MOBIEL nummer in Liechtenstein bellen, vandaaruit wordt je gratis verbonden met de mobiel van jouw. Liechtenstein mobiel via bel1601 kost bijv 31,5 cent per minuut. (al met al toch nog redelijk, maar niet bepaald gratis (het was tot een jaar geleden een vast nummer in Liechtenstein, toen was het echt aantrekkelijk))
- Ze hebben geen dekking in Marokko (daar heb ik dus nog geen goedkope oplossing voor gevonden!)

Een lokaal telefoonkaartje is zeker goedkoper.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Mobiel bellen en kosten??
« Reactie #8 Gepost op: 15-03-2007, 20:55 »
Voor als je in 1 land bent, zoals wij zodirekt in Marokko, heb ik een goedkope oplossing gevonden denk ik:

We kopen in Marokko een prepaid mobiel kaartje (de kleinste die we kunnen vinden)
die gaan in een SIMlockvrije telefoon.

dat nummer geven we aan de thuisblijvers door.

Nu kan je via o.a. Belgigant een toegangsnummer bellen waarmee je naar een mobiel in Marokko kan bellen:
0900 1230018 dan 00 dan landcode, 212 voor marokko, en dan het nummer van het prepaid simkaartje.

De beller in NL betaald nu 18ct per minuut, de ontvanger op zijn/haar mobiel betaald niks.

Alleen moeten we daar dus meteen zondag effe een prepaid kaartje scoren.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 322
Re: Mobiel bellen en kosten??
« Reactie #9 Gepost op: 18-03-2007, 21:17 »
Voor als je in 1 land bent, zoals wij zodirekt in Marokko, heb ik een goedkope oplossing gevonden denk ik:

We kopen in Marokko een prepaid mobiel kaartje (de kleinste die we kunnen vinden)
die gaan in een SIMlockvrije telefoon.

dat nummer geven we aan de thuisblijvers door.

Nu kan je via o.a. Belgigant een toegangsnummer bellen waarmee je naar een mobiel in Marokko kan bellen:
0900 1230018 dan 00 dan landcode, 212 voor marokko, en dan het nummer van het prepaid simkaartje.

De beller in NL betaald nu 18ct per minuut, de ontvanger op zijn/haar mobiel betaald niks.

Alleen moeten we daar dus meteen zondag effe een prepaid kaartje scoren.

En het werkt uitstekend ! Vandaag al twee keer contact met Marokko gehad. Bellen kost idd maar 18 cent volgens de automatische juf die je eerst aan de lijn krijgt. Hoewel..... eerst telefoonrekening zien, dan geloven.
O ja, niet vergeten om helemaal aan het eind nog een # in te toetsen, maar ook die instructies geeft die juf nog.
what doesn't kill me only makes me stronger

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: Mobiel bellen en kosten??
« Reactie #10 Gepost op: 24-04-2007, 17:47 »
hey ferd ik zat ook ff te surven en toen kwam ik
http://www.lebara-mobile.nl/
tegen..ook niet duur

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Mobiel bellen en kosten??
« Reactie #11 Gepost op: 24-04-2007, 18:10 »
beat,
dat is alleen om binnen NL naar het buitenland te bellen. Daarvoor zijn vele goedkope oplossingen. Bijv bel1601, je belt dan met je mobiel naar een vast nummer in nl (dus gewoon vanuit je belbundel, normaal nl-tarief), en vanauit dat vaste nummer wordt je doorverbonden naar het buitenland, tegen het tarief alsof je vanaf een vaste telefoon belt: Bijv 1 cent naar belgie.

Het probleem zit hem in IN het buitenland met een mobiel Naar nederland bellen.

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Mobiel bellen en kosten??
« Reactie #12 Gepost op: 24-04-2007, 18:37 »

Het probleem zit hem in IN het buitenland met een mobiel Naar nederland bellen.

En gebeld worden als je in het buitenland zit........

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: Mobiel bellen en kosten??
« Reactie #13 Gepost op: 24-04-2007, 18:59 »
kijk ik moest eten anders had ik dat allemaal zelf kunnen uitpluizen
maar alvast bedankt
als we weer wat zien melden we het gewoon weer