Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: niet offroad  (gelezen 3289 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 914
niet offroad
« Gepost op: 20-02-2007, 20:24 »
Wie gaat de oost europa rally rijden, maar gaat niet offroad.  mijn vrouw Ans wil misschien wel mee maar wil niet offroad rijden. Dus zijn er nog meer vrouwen die gaan?
Als je nooit valt, ga je niet hard genoeg!’

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 39
Re: niet offroad
« Reactie #1 Gepost op: 20-02-2007, 20:31 »
Hey Arthur,

ik heb een beetje hetzelfde probleem. Mijn echtgenote wil wel achterop op het asfalt. Daarom had ik het volgende plan. Misschien is er iets te combineren.

Ik had volgend stukje reeds naar Gerjan gestuurd.

Aan het eind van de rit zou ik de met de organisatie meegegeven allroad banden monteren om terug naar de startlocatie in Krakow te rijden. Ik zou echter een omwegje maken en mijn echtgenote oppikken op maandagavond 4/6 in Budapest. Er zijn op dit moment zeer goedkope vluchten te boeken via www.brusselsairlines.be naar Budapest (49,99 euro oneway ticket). Samen willen we dan eerst en vooral een dagje spenderen in Budapest en daarna langzaam retour naar Krakow eventueel gespreid over een paar dagen met nog een dag of 2 in Krakow. Retour vanuit Krakow naar België met de wagen op vrijdag of zaterdag. Kan jij tips geven van interessante dingen die te bezoeken zijn in Budapest en tussen Budapest en Krakow. In Krakow willen we zeker eens tot in Auswitch rijden.

Groetjes,

Marc

Offline member

  • *****
  • Berichten: 914
Re: niet offroad
« Reactie #2 Gepost op: 20-02-2007, 20:47 »
Hey Marc,

Ans wil de rally rijden maar niet offroad en ik had begreeppen dat er meer mensen zijn die op deze manier de rally gaan doen, dus      s avonds gewoon met zijn allee in het bivak en s ochtends gaan de as valt rijders op pad en de offroad rijders doen hun ding.
Als je nooit valt, ga je niet hard genoeg!’

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: niet offroad
« Reactie #3 Gepost op: 20-02-2007, 20:55 »
en dus gewoon gezellig meegaan 8)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 39
Re: niet offroad
« Reactie #4 Gepost op: 20-02-2007, 20:59 »
In hoeverre word er een alternatief puur asfalt roadbook opgesteld?? Mijn schoonbroer had in eerste instantie veel interesse maar heeft afgehaakt toen hij zag dat dit een  offroadrit is.
kan Gerjan dit verduidelijken?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: niet offroad
« Reactie #5 Gepost op: 20-02-2007, 21:03 »
stuur ff een berichtje aan gerjan

Offline member

  • Africa Twin XRV 750 Rally
  • *****
  • Berichten: 571
Re: niet offroad
« Reactie #6 Gepost op: 20-02-2007, 21:46 »
Zover ik weet wordt er wel iets geregeld voor de asfaltridders en jonkvrouwen  :D (geloof ik....... :confused:)

Inge gaat in iedergeval (waarschijnlijk samen met de Harold/Margrieta die met de zijspan gaan) van plekkie naar plekkie over het asfalt. Dus Ans heeft in iedergeval gezelschap.
"Man is distinguished from all other creatures by the faculty of laughter."
"Confuse people... Quote from the WRONG message!"

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: niet offroad
« Reactie #7 Gepost op: 20-02-2007, 21:56 »
Irene gaat ook mee, niet in het klassement maar ook niet alleen asfalt. Ze heeft niet voor niks zo'n mooie XT  ;)


Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: niet offroad
« Reactie #8 Gepost op: 20-02-2007, 22:08 »
Er is een route die alleen over het asfalt gaat, van bivak naar bivak. Dus er is zeker een mogelijkheid om de rally verhard te volgen.
Big Blue, ik stuur je morgenochtend even een berichtje.

Gr. Marcel

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 24
Re: niet offroad
« Reactie #9 Gepost op: 21-02-2007, 10:13 »
Wij gaat de oost europa rally rijden, maar gaat niet offroad.  mijn vrouw Ans wil misschien wel mee maar wil niet offroad rijden. Dus zijn er nog meer vrouwen die gaan?

He Arthur Super man, Hierbij de gevraagde info ik houd het wat in steno:

Allereerst jullie snappen het allen goed het is een toeristisch evenement, Waarbij het oude Oost Europa ontdekken voor op staat. Als goede bijkomstigheid kun je met deze trip je all of offroad  gebruiken waar deze dingen voor gebouwd zijn, sterker nog je hebt hem nodig op de roadbook route.
Het Rally gedeelte is een mooi element daar het super mooi rijden is daar. De Korte rally proef kan echter makkelijk worden overgeslagen maar ook kan je duo hier op je wachten. Zodat je toch deel kan nemen aan het wedstrijd element. De regelmatigheids proef moet je wel met duo rijden en is goed te doen, wel zal het resultaat dan tegenvallen daar wij een vrij krappe tijd gaan neerzetten . Dit om toch lekker te kunnen sturen en toch de snelheids duivels elimineren.
Als de Duo een is met de rijder raadt ik de roadbook route aan, per dag geef ik goed aan waar de route zwaar is, deze stukken zijn te mijden en door asfalt te overbruggen. Maar let op!
Asfalt en Oost Europa rukt op! Nu heb je nog de kans om Oost Europa echt te ontdekken  en hiervoor moet je van de hoofdwegen af.
De route is voor mij goed te rijden met Duo zeker als je over een Adventure Transalp GS e.d beschikt. Vergeet niet dat wij de bagage vervoeren. Anders gezegd je duo moet plaats hebben stabiel kunnen zitten de rijder durven vast te pakken en een vering die dit aankan. De Standaard vering van bovengenoemde fietsen zijn perfect. Per dag wordt 300 km gereden wat inhoud dat je 6 uur in het zadel zit of je duo hier zin aan heeft ?. De helft van de tijd rijdt je over zeer kleine asfalt wegen, de onverharde passen zijn hobbelige denk niet aan graffel roads zoals in Finland. Dat zijn race banen vergeleken bij onze hoofdzakelijke berg routes. Voordeel is weer dat de snelheid laag ligt. Kortom vindt je duo een zand of graffel weg geen probleem en zit ze ook nog eens ontspannen achterop, gewoon de roadbook route rijden!
 
Concreet,
Moeilijke stukken zijn over te slaan via asfalt.

Route zonder roadbook wel omschrijving en evt. Tracks
Er is een mooie asfalt route iedeaal voor wegmotor.
Ook op deze route kun je veel zien en bezoeken
Ook is er een saaie snelle asfalt route.

Groetjes Gerjan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 914
Re: niet offroad
« Reactie #10 Gepost op: 21-02-2007, 10:45 »
Hoi Gerjan,

Mijn vrouw gaat zelf rijden, maar extreem offroad zit helaas niet in haar bloed maar gravel wegen dat moet lukken.
Wij nemen na de Heroes Legend kontact met je in welke form we gaan rijden.

Normaal rijd ze op een funduro iedere dag naar haar werk. In Italie heeft ze voor het eerst op de TTR met noppen gereden.
Als je nooit valt, ga je niet hard genoeg!’

Offline member

  • *****
  • Berichten: 963
Re: niet offroad
« Reactie #11 Gepost op: 21-02-2007, 10:59 »
Klinkt goed! voldoende ervaring lijkt mij. iemand die woon werk verkeer rijdt op een funduro kan gewoon mee, zeker als het droog is.
met nat weer gewoon de asfalt route nemen.
een trainings dagje bij mij kan ook, kan ik zien of het gaat lukken of niet. en een paar trukjes zijn nooit weg.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: niet offroad
« Reactie #12 Gepost op: 21-02-2007, 11:04 »
Gezellig Arthur!
Wij rijden met het span grotedeels asfalt.
Zullen af en toe naar een proef rijden om te kijken en/of rijden.
We zullen de asfalt route op ons gemakkie rijden en regelmatig stoppen (voor de honden en ons zelf)
Dus gewoon meegaan.
Wordt echt super!!
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 914
Re: niet offroad
« Reactie #13 Gepost op: 21-02-2007, 12:10 »
een trainings dagje bij mij kan ook, kan ik zien of het gaat lukken of niet. en een paar trukjes zijn nooit weg.

Zeg maar waar en warneer, trucjes zijn altijd welkom.

Een Oost Europa trucjes dag zeg maar klinkt goed. :)
Als je nooit valt, ga je niet hard genoeg!’

Offline member

  • *****
  • Berichten: 914
Re: niet offroad
« Reactie #14 Gepost op: 21-02-2007, 12:14 »
Gezellig Arthur!
Wij rijden met het span grotedeels asfalt.
Zullen af en toe naar een proef rijden om te kijken en/of rijden.
We zullen de asfalt route op ons gemakkie rijden en regelmatig stoppen (voor de honden en ons zelf)
Dus gewoon meegaan.
Wordt echt super!!


Wij gaan elkaar spreken, is er nog plaats in of op het span voor mijn honden 1x 20 kg en 1x 50 kg als dit tezwaar is kan ik ze nu nog op een Sonja Bakker dieet zetten ;D
Als je nooit valt, ga je niet hard genoeg!’