Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Met of zonder e-start  (gelezen 8078 keer)

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Met of zonder e-start
« Gepost op: 26-02-2007, 23:59 »
Ik ben me aan het orienteren op een TT600 uit Duitsland om te spelen in de blub. Aanbod genoeg. Ik weet wel ongeveer wat ik wil. Maar waar ik nog niet uit ben is of ik er eentje wil met of zonder e-start. Er is een behoorlijk prijsverschil hiertussen. Het is luxe, maar ook zwaarder.

Kan iemand met argumenten komen waarom je nou juist wel of niet een knopje moet hebben?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1454
Re: Met of zonder e-start
« Reactie #1 Gepost op: 27-02-2007, 00:07 »
Jaap, je hebt 't over spelen in de blub! Als je dan eens lekker aan het vechten bent is het erg lekker als je kunt starten met een knopje ipv trappen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 233
Re: Met of zonder e-start
« Reactie #2 Gepost op: 27-02-2007, 00:12 »
Knopje is errug fijn als je vast in de blub zit of de motor voor een bochtje "dood"remt, en wanneer je op een heuvel/berg staat probeer dan maar eens te kickstarten.
Ben zelf ook bezig met nwe motor en vind het prijsverschil ook te groot en ga voor een kicker, ktm 600 lc4
Een echte mannen motor zeggen ze dan. Maar ik hoef dan ook niks te winnen, wil alleen maar lekker spelen en dan volstaat zo`n beest prima. Wil je enduro`s en rally gaan rijden zou ik er een met knopje kopen met de reden van mijn eerste zin.
Succes en laat ons weten wat je besloten hebt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 750
Re: Met of zonder e-start
« Reactie #3 Gepost op: 27-02-2007, 00:12 »
Met ESS!
J-P

Honda VFR1200X DCT crosstourer

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Met of zonder e-start
« Reactie #4 Gepost op: 27-02-2007, 00:16 »
knopje/ trappen
maakt mij niet zoveel uit.
knopje is wel lekker, maar trappen gaat ook wel.
als je niet voor tijd hoeft te rijden ach.
maar ik denk wat wil je met die fiets doen.
met knopje heb je een accu, dus daar kan een roadboek en andere dingen op als je dat wilt.
met trappen gaat dat niet(zo makkelijk)


Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Met of zonder e-start
« Reactie #5 Gepost op: 27-02-2007, 07:33 »
Hoe ouder je wordt hoe lekkerder knopjes zijn toch?? :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Met of zonder e-start
« Reactie #6 Gepost op: 27-02-2007, 07:51 »
Hoe ouder je wordt hoe lekkerder knopjes zijn toch?? :-X
En ik heb weleens met een stakend knopje een Husaberg proberen aan te trappen in het zand van Steenwijk ..... daar wordt je niet jonger van
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Met of zonder e-start
« Reactie #7 Gepost op: 27-02-2007, 08:46 »
knopje/ trappen
maakt mij niet zoveel uit.
knopje is wel lekker, maar trappen gaat ook wel.
)

Ik heb ze zien staan. Motor net ondersteboven gelegen, met moeite weer overeind getrokken, en dan halverwege een heuvel of in ander ongelijk terrein waarbij je eigelijk niet zo makkelijk op je motor kunt zitten, laat staan goed trappen....(of misschien was dit wel een slecht startende motor).

Voor het gewicht hoef je het niet te laten, tenzij je een echte wedstrijdcrack ben. Scheelt hooguit 5 kilo...

Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 13
Re: Met of zonder e-start
« Reactie #8 Gepost op: 27-02-2007, 08:49 »
Doet mij maar een knopje. ben het helemaal eens met Ferd...hoe oude hoe gekker, des te stijver de Stekker...dat wat het knopje van ferd betreft...
Wanneer je op een stevige helling staat met een uitgevallen motor en je wil nog niet naar beneden, dan is een knopje wel heeeeel erg lekker..
van de andere kant....als het heuveltje heeeeeel erg stijl is....zul je toch naar beneden moeten...kicker of knopje. Er zijn van die heuveltjes waar de brommer alleen op compressie blijft staan.
Hou de gepoetste kant boven.

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Met of zonder e-start
« Reactie #9 Gepost op: 27-02-2007, 09:20 »
Knopje graag. Eén keer klooien op een helling en je weet waarom...

Wat die vijf kilo extra betreft, ik heb er zelf zeker tien teveel, dus ik kan beter een boterhammetje minder eten dan mijn startmotor thuislaten.  :P

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Met of zonder e-start
« Reactie #10 Gepost op: 27-02-2007, 09:31 »
Op een helling en naar beneden moeten is op zich nog niet zo'n probleem met een motor die niet wil starten, naar boven is echter iets anders ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Met of zonder e-start
« Reactie #11 Gepost op: 27-02-2007, 09:41 »
Knoppie!!

Heb een XT600 met kickstart gehad, startte echt heel makkelijk onder normale omstandigheden, zou haast gaan denken waarom er uberhoupt startknopjes uitgevonden waren.....

Buiten het stilvallen op de meest onmogelijke plaatsen.....
Ook als je dan eens gevallen was!!!! Ding verzopen, eerst droogtrappen, dan nog weer aan zien te krijgen.....
Allemaal leuk en aardig met een gemiddelde niet al te zware rit, maar als je ritten gaat rijden waarbij je al je energie al nodig hebt om de rit te rijden, dan kan het niet willen starten met een kicker je echt de das om doen....
En dan heb ik het nog niet eens om een echte rally ofzo, maar een leuke belgische natte klei rit, of een offroadrit van MON of KNMV....

Maar met de TT600 speelt helaas nog meer mee dan alleen het startknopje. Degene met het knoppie is meer op straat gericht en heeft daardoor affabriek mindere vering dan degene met kicker, ook nog iets om mee te nemen in de overweging.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3432
Re: Met of zonder e-start
« Reactie #12 Gepost op: 27-02-2007, 11:32 »

Voor het gewicht hoef je het niet te laten, tenzij je een echte wedstrijdcrack ben. Scheelt hooguit 5 kilo...

Bolski zocht een TT, daar zijn de verschillen tussen het model met en zonder groter dan alleen maar een knopje

TTR met e-start is bijna 30 kilo zwaarder dan een TTR zonder (vraag me niet waar dat zit), de achterveer is niet van Ohlins (maar van Sachs, geloof ik), en de veerwegen zijn korter op een TTRE.

Ik zou in dit geval een TTR zonder e nemen.
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 914
Re: Met of zonder e-start
« Reactie #13 Gepost op: 27-02-2007, 11:44 »
Ik heb zelf een TT600R zonder knopje, maar ik mis het knopje soms wel :-X voor de rest vind ik het een dijk van een motor standaard goede vering. En inderdaad zoals Roos en Steve al schrijven, het verschil tussen de R en de RE is ook de veerweg. De E is meer voor op straat.
Als je nooit valt, ga je niet hard genoeg!’

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Met of zonder e-start
« Reactie #14 Gepost op: 27-02-2007, 12:08 »
Bolski zocht een TT, daar zijn de verschillen tussen het model met en zonder groter dan alleen maar een knopje

TTR met e-start is bijna 30 kilo zwaarder dan een TTR zonder (vraag me niet waar dat zit), de achterveer is niet van Ohlins (maar van Sachs, geloof ik), en de veerwegen zijn korter op een TTRE.

Ik zou in dit geval een TTR zonder e nemen.
Dan is er dus nog een groot verschil. Want ik vind de rode TT (zonder knopje) mooier dan de blauwe (die vaak wel een knopje hebben). De rode zijn van rond 2000, de blauwe (die ik zie) van 2003-2004. En daar komt dan nog een behoorlijk prijsverschil bij kijken.