Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Met of zonder e-start  (gelezen 8084 keer)

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Met of zonder e-start
« Reactie #30 Gepost op: 27-02-2007, 17:30 »
Die bij safe Amsterdam is verkocht!
Dat was toch zo'n k#tding met knoppie ;-)


Hoeveel is er van de vraagprijs af gegaan, als ik vragen mag?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1454
Re: Met of zonder e-start
« Reactie #31 Gepost op: 27-02-2007, 17:40 »
Onbekend, ik heb 'm niet. Ga later in 't jaar voor een oranje motor.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Met of zonder e-start
« Reactie #32 Gepost op: 27-02-2007, 19:23 »
Ik heb ja gestemd, maar vind het moeilijk: beide zijn waar: een knopje is voor watjes, maarja, een watje zijn is ook wel lekker :)

Ik dnek dat het erg afhangt van waar de motor voor is en wat je er mee doet.
(een trialmotor met e-start zie ik het nut niet van in bijv.)

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Met of zonder e-start
« Reactie #33 Gepost op: 27-02-2007, 19:35 »
Ik heb ja gestemd, maar vind het moeilijk: beide zijn waar: een knopje is voor watjes, maarja, een watje zijn is ook wel lekker :)

Ik dnek dat het erg afhangt van waar de motor voor is en wat je er mee doet.
(een trialmotor met e-start zie ik het nut niet van in bijv.)
Het punt is, ik heb een XTZ660 in noppenuitvoering. Leuk, maar erg zwaar. Met volle tank weegt ie over de 200 kg, en da's best veel als je hem moet optillen. Ik spreek uit ervaring.
Ik wil wel iets erbij wat een stuk lichter is. Ik heb ook een paar XT500's, maar daar ben ik zuinig op.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Met of zonder e-start
« Reactie #34 Gepost op: 27-02-2007, 19:43 »
tja.. een XTZ is ook gewoon lomp zwaar.

Probleem is dat zo'n motor best lichter kan, maar danmoeten ze kwaliteitsstaan, duur aluminium etc gaan gebruiken, en dan is ie gewoon 4000 euro duurder.

Vroeger was een electrostarter + Accu + relais + dikkere draden etc al snel 30 kg, nu lukt het ze om dat rond de 10 a 15 kg te houden, zeker niet meer.
Als je dan staat met je 'zware' motor.. dan hoef je tenminste niet te kicken.

Van mijn 950 (die overigens ook 200kg is... zonder volle tank wel), kunnen best wel wat dingen lichter, maar de startermotor zou ik toch niet willen missen! ook al kan die 4,5kg accu dan misschien een 1,5kg accu worden.

Bijna iedere motor kan overigens best nog een 10 a 20 kg lichter: Gewoon even kritisch kijken naar wat jij nouniet nodig vind, en dat er af laten.

(oja.. veel berijders/sters kunnen ook best 10 kg lichter  :P :-X)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Met of zonder e-start
« Reactie #35 Gepost op: 27-02-2007, 19:51 »
Heel soms vervloek ik die trapstok, maar het is zo een lammetje om aan te trappen dat ik het wel best vind zo. Behalve als je doodop bent.. maargoed, voorlopig is het zo.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Met of zonder e-start
« Reactie #36 Gepost op: 27-02-2007, 19:52 »
als je in het water staat en bijna verzuipt... of in een diep spoor staat en er 30 man achter je staan...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Met of zonder e-start
« Reactie #37 Gepost op: 27-02-2007, 19:57 »
IK bedoelde met mijn opmerking
dat ik de keuze van een motor niet  zal laten afhangen of er wel of geen knopje op zit.
Afhankelijk wat het prijs verschil of de andere opties zijn.
30 kilo verschil is best veel voor wel of geen knopje, ook de veerweg.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Met of zonder e-start
« Reactie #38 Gepost op: 27-02-2007, 20:06 »
als je in het water staat en bijna verzuipt... of in een diep spoor staat en er 30 man achter je staan...

Klopt.... Maargoed, ik heb gewoon een e-start, zal het zo moeten redden ;) :D

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Met of zonder e-start
« Reactie #39 Gepost op: 27-02-2007, 20:22 »
, nu lukt het ze om dat rond de 10 a 15 kg te houden, zeker niet meer.

Startsetje voor CRF-X: minder dan 5 kg!
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Met of zonder e-start
« Reactie #40 Gepost op: 27-02-2007, 20:41 »
ja..de startmotor, en het relais. Maar je zult toch ook aan een grotere accu moeten denk ik. en die heeft weer een steviger bakje nodig etc.

Die tenten die je in de winkel koopt zijn ook altijd 2 kg...  Maar als je op nat gras staat moet je wel een grondzeiltje meenemen en als je niet wil dat de tent wegwaait als je er niet in ligt dan moet je er ook haringen bij hebben => 4kg. IK geloof het pas als het op de weegschaal staat/ligt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: Met of zonder e-start
« Reactie #41 Gepost op: 27-02-2007, 21:02 »
Mark Wassink heeft zijn 300 EXC E ontmanteld. Accu,overbrenging,startmotor en een stukje kabelboom,whoppa eraf.

Het leverde bij de KTM 3,2 Kg op.  Zo'n stukje gemak weegt niet veel.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11363
Re: Met of zonder e-start
« Reactie #42 Gepost op: 27-02-2007, 21:30 »
Ik vind het eigenlijk wel jammer dat er geen kicker op mijn DRZ zit  :(

Koop er dan toch eentje: 199 Euro bij www.overveldparts.nl . Als je aardig tegen 'm doet zet hij er 'm misschien nog wel voor je op ook!

Noppy
P.S. Ik ken TTR's die na omvallen BIJZONDER slecht starten. Is dat typisch voor de TTR?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Met of zonder e-start
« Reactie #43 Gepost op: 27-02-2007, 22:21 »
Ik heb 2 jaar met een TTR nooit startproblemen gehad (kickend) maar diegene die hem na mij had wel. Hij was wat minder lang en kon daardoor misschien niet zo hard trappen of wat ook, of gebrek aan onderhoud zou ook kunnen (geen bekende hier)

Een TTR zou ik niet met E start kopen, 8cm verlagen is ongeveer hetzelfde als castratie. Door elk spoor op het maisland je motor moeten duwen terwijl het carter klem zit in de modder is vermoeiender dan af en toe aantrappen.

Ik heb proefgereden op een DRZ met en zonder e starter (K en E). Daarbij zou ik sterk twijfelen of ik die 5 kg extra zou willen hebben (bij die motor was het 5 kg) maar heb toen lekker een Huskie gekocht.

In het begin zal je een startmotor vaker missen/gebruiken dan later, gewoon omdat je hem dan niet meer zo vaak af laat slaan. Maar als ie afslaat is dat weer vaak op een punt waar je niet makkelijk kunt trappen. Bv omdat je de slag niet af kunt maken omdat je te diep in het spoor staat.

PS. bij een 2 takt zit het laagste punt van de kickstarter veel hoger, heb je daar ook geen last van.

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Met of zonder e-start
« Reactie #44 Gepost op: 27-02-2007, 22:39 »
Geen startmotor heeft ook voordelen, vooral als je motor soms langere tijd ongebruikt in de schuur staat. Geen accu die onverwacht leeg is.