Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Met of zonder e-start  (gelezen 8092 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Met of zonder e-start
« Reactie #45 Gepost op: 27-02-2007, 23:05 »
En die van mij doet het zonder accu, met lege accu, met-zonder elektriek (of toch bijna geen elektriek), met-zonder contactslot. Maargoed, ik sta niet negatief tegenover een knoppie, maar nu ben ik natuurlijk gewoon stoer als ik hem ff aantrap naast het terras of bij het tankstation  8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Met of zonder e-start
« Reactie #46 Gepost op: 28-02-2007, 00:00 »
maar nu ben ik natuurlijk gewoon stoer als ik hem ff aantrap naast het terras of bij het tankstation  8)

Ik gebruik dat altijd om medelijden van toekijkend volk op te wekken, want altijd als er iemand staat te kijken wil-ie niet meteen. ::)

Verder vervloek ik die kickstarter alleen als ik mezelf in een akelige positie gebracht heb, of als de motor plat gelegen heeft. Dan moet ik soms het riedeltje droogtrappen-kicken een aardig aantal keren achter elkaar uitvoeren.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Met of zonder e-start
« Reactie #47 Gepost op: 28-02-2007, 08:40 »
Even voor the record: als je alleen een kickstarter hebt omdat dat stoerder staat...Begrijp ik het goed dat bij het starten van je motor je dus ook al aan je imago denken?  ;D
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Yammie's XT500, XT600Z Ténéré
  • *****
  • Berichten: 259
Re: Met of zonder e-start
« Reactie #48 Gepost op: 28-02-2007, 08:46 »
Mijn Ténéré-etje heeft standaard geen kickstarter. Maar vooral 's winters startte hij beroerd met het knopje en heb ik hem vaak aan moeten duwen waarbij hij meteen aansloeg. Daarom, en omdat ik het bij reizen in de woestijn gewoon een veilig gevoel vind, heb ik er een kickstarter opgezet.
Met de kickstarter start hij vrijwel altijd in een trap of twee drie. Met de knop blijft het, zeker als het wat kouder is, geen feest. Het lijkt erop dat de startmotor dan zo veel stroom trekt dat er niet genoeg meer overblijft voor de bougie.

Ik ben "opgegroeid" op een XT500 en kickstarten is een soort tweede natuur geworden. Belangrijkste reden om op "knopjes zijn voor watjes" te stemmen is dat een kickstarter het gewoon altijd doet, en dat vind ik - zeker bij reizen in afgelegen gebieden - het belangrijkst. En het ziet er ook wel erg stoer uit idd. Maar voor woonwerk kan ik een een knopje wel erg waarderen hoor, geen mens die me ziet ploeteren in de fietsenstalling op het werk of in de tuin thuis :) .

Peter
"I love to travel, but hate to arrive"  (Albert Einstein)
http://www.peterenhanneke.nl
http://abbekerk.wordpress.com

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Met of zonder e-start
« Reactie #49 Gepost op: 28-02-2007, 08:52 »
Even voor the record: als je alleen een kickstarter hebt omdat dat stoerder staat...Begrijp ik het goed dat bij het starten van je motor je dus ook al aan je imago denken?  ;D
:stupid:
De relatie tussen kicken en stoer heb ik nooit gelegd in ieder geval.
Sterker nog, ik heb me wel eens op een camping helemaal leeg staan te trappen, terwijl een andere motorrijder "lekker stoer" met een knopje startte.

Ik hoor er wel van op, dat het toch als stoer ervaren wordt om te kicken.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Met of zonder e-start
« Reactie #50 Gepost op: 28-02-2007, 11:10 »
Ik hoor er wel van op, dat het toch als stoer ervaren wordt om te kicken.

Psies. En ik maar denken dat het om het rijden ging en niet om het starten...hoe naief... ;)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Met of zonder e-start
« Reactie #51 Gepost op: 28-02-2007, 11:13 »
nee joh, boulavard offroad, voor het terras kicken, dan volgas met open uitlaat wegrijden om om de hoek heel stoer te stoppen en weer op het terras een capocino te drinken en na een uur of 3 het zelfde riltueel herhalen.

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Met of zonder e-start
« Reactie #52 Gepost op: 28-02-2007, 11:41 »
Desalniettemin,
Ik ga voor het model zonder knopje, ik leg de uitslag van de poll (op dit moment 17 voor - 6 tegen) dus naast me neer. De offroadeigenschappen (vering, hoogte) geven de doorslag.
Ik heb al gekeken op eBay.
Overigens zag ik wel iets geks bij twee advertenties. Gedeeltelijk dezelfde tekst, zelfde woonplaats, andere verkoper  ???
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=320085536232
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=110096576881

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Met of zonder e-start
« Reactie #53 Gepost op: 28-02-2007, 16:23 »
Bolski zocht een TT, daar zijn de verschillen tussen het model met en zonder groter dan alleen maar een knopje

TTR met e-start is bijna 30 kilo zwaarder dan een TTR zonder (vraag me niet waar dat zit), de achterveer is niet van Ohlins (maar van Sachs, geloof ik), en de veerwegen zijn korter op een TTRE.

Ik zou in dit geval een TTR zonder e nemen.
Mag ik er van uit gaan, dat als ik er een koop uit 2000-2003, en hij heeft alleen kick, dat hij in principe ook voorzien is van betere vering en een grotere zithoogte dan de modellen met e-start?
Deze bijvoorbeeld:

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3432
Re: Met of zonder e-start
« Reactie #54 Gepost op: 28-02-2007, 16:58 »
Daar mag je wel van uitgaan.
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Met of zonder e-start
« Reactie #55 Gepost op: 28-02-2007, 17:00 »
Daar mag je wel van uitgaan.
En dat is dan, als ik het goed begrepen heb, de DJ01?

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Met of zonder e-start
« Reactie #56 Gepost op: 28-02-2007, 19:24 »
Ik hoor er wel van op, dat het toch als stoer ervaren wordt om te kicken.

It ain't what you do it's the way that you do it:

Heb eens een boom van een kerel een prachtige ouwe Harley zien aantrappen, een woest apparaat met een kickstarter die op zij gaat (net als ouwe BMW's). Wachtte tot er genoeg publiek was en ie z'n peuk op had, ging op z'n buik op het zadel liggen met z'n benen op een bepaalde manier gekruisd, een poot op de kickstarter. Je zag 'm een tijdje voelen en klooien tot de zuigers in de goeie stand stonden. Daarna diep ademhalen en een vette trap. Diepe knal en het gevaarte kwam tot leven.
Reken maar dat dat er "sub zero" uit zag.....
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Met of zonder e-start
« Reactie #57 Gepost op: 28-02-2007, 19:26 »
Even voor the record: als je alleen een kickstarter hebt omdat dat stoerder staat...Begrijp ik het goed dat bij het starten van je motor je dus ook al aan je imago denken?  ;D

Hahaha, ach, wat zal ik zeggen?

De belangrijkste reden bij mij is dat er gewoon alleen maar een trapstok op zit. Simpel as that  :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Met of zonder e-start
« Reactie #58 Gepost op: 28-02-2007, 19:34 »
met Klei.
Er was gewoon nog geen KTM 2takt met een knoppietoen ik mijn 300 kocht. Maar ik mis het knoppie ook niet.
Nog iets beter afstellen bij stationair en dan ben ik helemaal tevreden.
1 trap, en lopen. Maar anderen hebben er wat meer moeite mee :-*

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Met of zonder e-start
« Reactie #59 Gepost op: 28-02-2007, 19:44 »
Maar anderen hebben er wat meer moeite mee :-*

Hahaah, ik voel me niet aangesproken.  ;D  ;D

Ding had @#$#%@!! een half jaar stilgestaan ja.