Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Airoh S4 Enduro  (gelezen 12944 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 55
Re: Airoh S4 Enduro
« Reactie #15 Gepost op: 08-06-2007, 17:35 »
Inmiddels ben ik eruit. Heel simpel als je de truc doorhebt!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Airoh S4 Enduro
« Reactie #16 Gepost op: 08-06-2007, 22:07 »
Mijn handleiding daarintegen is gesneuveld in de regen.

Crashmove, hoe beviel dat vizier verder in de regen????
Ik ben zelf brildragend en dan is een crossbril gewoon zwaar shit in de regen.
Zou deze helm daar een oplossing voor kunnen zijn?
Heb je ook een idee over de krasvastheid van dat vizier?

Ben heel benieuwd. Eventueel een leuke besteding van m'n vakantie geld :-)

Groeten,

Fr@venture
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 55
Re: Airoh S4 Enduro
« Reactie #17 Gepost op: 08-06-2007, 23:36 »
Hoi Fr@venture,

Nou....ik denk dat dit inderdaad wel een oplossing voor je kan bieden.

Mijn integraalhelm heeft een pinlock, dus daarmee vergeleken vind ik dit vizier erg gemakkelijk beslaan. Maar ik gebruik die S4 juist express op warme dagen, omdat die veel beter doorlucht is dan mijn integraal helm.

Er bestaan crossbrillen voor brildragende mensen, dan kan je hem als crosshelm met crossbril én eigen bril gebruiken. Maar de combinatie van regen en open helm is weer niet aan te raden.

Mocht je met bril op willen rijden in de regen met het vizier, dan kun je gebruik maken van een foggymask. Een soort van mondkap die je in je helm plaatst, waardoor het vizier/je bril minder snel beslaat.

Krasvastigheid heb ik geen idee van, maar ik ben ook eigenlijk erg zuinig met mijn viziertjes (behalve dan die ene waarmee ik bewust iets minder zuinig ben).

Ikzelf rij trouwens zonder problemen met zonnebril icm deze helm.



Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Airoh S4 Enduro
« Reactie #18 Gepost op: 17-06-2007, 21:50 »
Nou ben ff bij de locale Airoh dealer wezen kijken, maar helaas, niet op voorraad.
Volgende week heeft ie hopelijk een blauw / grijs model in de maat M op het schap liggen.
Ben heel benieuwd.

Fr@venture


Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4276
Re: Airoh S4 Enduro
« Reactie #19 Gepost op: 18-06-2007, 15:12 »
Ik heb vorige week de Marushin, nog twee andere modellen gepast, maar met crosbril past het gewoon echt niet wanneer ok het vizier nog aan de helm zit.
Hebben de dragers van vizier + crossbril een heel compacte crosbril ofzo? Ook viel het vizier best tegen, hij zit geheel open toch nog links en rechts een stukje in je zichtveld, bij alle 3 merken die ik gedragen heb.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Airoh S4 Enduro
« Reactie #20 Gepost op: 21-06-2007, 23:39 »
Heb 'm vandaag gepast in maat M (maat 57-58).
Zit mij als gegoten en is een prima afgewerkte helm.
Ik had m'n Scott OTG ook even meegenomen en idd, wat Steve opmerkt is wel een beetje waar.
De bril past wat moeilijker als het vizier nog gemonteerd is.
Maar bij mij past het wel degelijk!
Voor wie het weten wil, het vizier gaat ook niet dicht met de bril op...............zucht,
maar dat is ook niemand van plan.

Misschien een puntje van kritiek is de klep.
Deze is behoorlijk afgerond aan de voorkant en steekt ook niet zo ver naar voren.
Hierdoor verwacht ik dat ie niet zo goed als zonneklep zal werken als mijn andere cross helmen

Uiteindelijk was ik wel degelijk overtuigd van de helm en heb ik 'm dus gekocht!!
Mooi blauw met grijs metalic (mooie onder de lak overigens!)
Morgen ofzo eens een proefritje maken.

Groeten,

Fr@venture
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Airoh S4 Enduro
« Reactie #21 Gepost op: 22-06-2007, 22:02 »
Afgeprijsd bij Jos Smit motoren.  EUR 158,50

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Airoh S4 Enduro
« Reactie #22 Gepost op: 27-06-2007, 12:39 »
Ik heb vorige week de Marushin, nog twee andere modellen gepast, maar met crosbril past het gewoon echt niet wanneer ok het vizier nog aan de helm zit.
Hebben de dragers van vizier + crossbril een heel compacte crosbril ofzo? Ook viel het vizier best tegen, hij zit geheel open toch nog links en rechts een stukje in je zichtveld, bij alle 3 merken die ik gedragen heb.

ik rij altijd met het vizier erop en mijn crossbril past gewoon
ook met de oer mee gereden,wel makkelijk met regen gewoon ff je vizier dicht 8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Airoh S4 Enduro
« Reactie #23 Gepost op: 08-07-2007, 22:08 »
Door omstandigheden vandaag pas voor het eesrt wezen proefrijden met m'n nieuwe helm, maar het was het wachten wel waard!!! :-)  :-)  :-)  :-)

Heerlijk groots en helder vizier, kijkt echt veel prettiger dan een bril.
De gehele rit met vizier dicht gereden!
Gelukkig was het warm en vochtig buiten en dat zal de reden wel geweest zijn dat het vizier niet is gaan beslaan.
Hoewel, ik had er van die nano smeersel van de ANWB opgesmeerd en misschien heeft dat er ook wel mee te maken.
Verder is de helm lekker stil en heeft ie veel minder dan m'n andere integraal helm last van vreemde geluiden als ik 'm'n hoofd een beetje draai.

Voorlopig niets dan lof ovder deze helm.
Benieuwd hoe die bevalt in de winter en met regen.

Jullie horen nog van me,

Fr@venture
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 38
Re: Airoh S4 Enduro
« Reactie #24 Gepost op: 09-07-2007, 14:27 »
En Hans, hoe bevalt ie??

Ben heel benieuwd.

Fr@venture

Prima helm, had hem via Louis.de besteld en gelukkig direct de goede maat. Past goed.
Enig nadeel is dat met gesloten vizier je een lichte giertoon hoort van de wind. Doe je hem een halve cm open is het opgelost.
Doe'k sowiezo met nat weer i.v.m. beslaan.

Maar voor het geld geen slechte koop, ben er wel tevreden mee.

Och, ik zie dat je al een hebt, nou prima toch.
Had alleen je reply met je vraag gezien.  :-X

Hij is idd wel aan te raden.

XTZ750 SuperTénéré

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 11
Re: Airoh S4 Enduro
« Reactie #25 Gepost op: 27-02-2008, 19:22 »
Dit draadje even terug naar boven halen.
Hoe bevalt de S4 nu?
Zou het mogelijk zijn om hier een pinlock in te laten monteren?
Volgens de lokale motordealer, die ook airoh levert zou er een universeel pinlock ingezet kunnen worden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Airoh S4 Enduro
« Reactie #26 Gepost op: 27-02-2008, 19:53 »
Ik zou niet weten waarom er geen pinlock op gemonteerd kan worden.
Laat het anders door de dealer doen :-)
Kost niks extra (bij een goede dealer) en dan weet je het meteen.

Hoe de helm verder bevalt kan ik je helaas nauwelijks zeggen.
Ik rij veel meer offroad dan op de weg en dan neem ik altijd m'n ander helm en crossbril.
Een paar krassen op m'n bril zijn niet erg, maar op dat vizier......

Dadelijk naar Libie weet ik meer :-)
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Airoh S4 Enduro
« Reactie #27 Gepost op: 28-02-2008, 08:46 »
Op de Arai TourX kan (ook) geen pinlock. Omdat de kromming in het vizier te sterk is. Niet dat je een pinlock niet genoeg kunt buigen maar hij zou buiten je vizier gaan steken.

Best jammer want Arai vizieren zijn goed in beslaan.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Airoh S4 Enduro
« Reactie #28 Gepost op: 28-02-2008, 11:36 »
Ik heb laatst de Airoh Tiger gekocht. Ik denk dat het de voorloper is van de S4.



Bij www.fc-moto.de was het een van de laatste en ging daarom voor maarliefst 80 EURO weg!!

Ik ben er iig erg blij mee, heb de afgelopen 3 jaar alleen nog maar met crosshelmen rondgereden, dus is wel weer eens lekker om een vizier te hebben.
Deze klep biedt in ieder geval uitstekende hulp bij lage zon (rij 's ochtends nog wel eens tegen de opkomende zon in)
Bij herrie ben ik alleen nog crosshelmen gewend dus ik vind het geluid bij deze prima.
Is inderdaad lekker luchtig, moest 's ochtends rond vriespunt toch echt wel een helmmutsie op, om niet met een bevroren voorhoofd op het werk aan te komen... :-X (geen probleem dus)
Mijn gewone crossbril heb ik nog niet geprobeerd, maar ik had ook nog een skibril liggen en dat gaat prima samen.

Zo 's ochtends als het gevroren had beslaat ie idd makkelijk (en dat vriest dan gelijk aan op het vizier) dat is dan wel weer een voordeel van een crossbril, maar dan moet je weer andere delen van je gezicht warm houden... Zo'n goedje wat je tegen beslaan aan je vizier kan smeren heb ik nog ergens dus ga dat ook maar eens proberen (alhoewel het nu niet meer vriest)

Daarnaast ga ik nog eens op zoek naar een helder vizier, want in het donker met donker vizier is wel errug donker... Iemand een idee waar ik die kan bestellen?

Offline member

  • fear is a mind killer,therefore I must not fear
  • *****
  • Berichten: 631
Re: Airoh S4 Enduro
« Reactie #29 Gepost op: 28-02-2008, 13:22 »
Waarschijnlijk bij Airoh ,voor 240,-€  ;D ;D