Zo, vandaag de KTM gestript. Reden is dat de olie door de keerring van de kickstart lekt. Dit wordt steeds erger en helaas moet het hele blok uit elkaar. Was oorspronkelijk alleen van plan het blok te splitsen, maar gaandeweg besloten dat het een heeeele grote service beurt wordt. Nu ligt ie dus tot het laatste schroefje uit elkaar. Ik moest wel de as van de swingarm (die loopt ook door het frame en het blok) er met een 100 ton's pers uitdrukken.... Nou ja, die 100 ton had ie niet nodig, maar een beetje drukken was wel noodzakelijk. Voorlopige conclusie: balhoofdlagers droog, veel roestige boutjes, de bedrading is een zooitje (GPS, handvat verwarming, roadbook etc...) motor ziet er op het eerste gezicht perfect uit. De bak is niks aan te zien, nokkenas OK, zuiger perfect, cilinder perfect, kleppen perfect etc. Zonde van de lekkage eigenlijk want het blok hoeft nog lang niet uit elkaar. Misschien ga ik een zakenrelatie wel ff porren om het frame te laten moffelen. Dan is ie weer klaar voor nog 50.000 km.
Arjen