Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: BMW 450 Enduro  (gelezen 15367 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
BMW 450 Enduro
« Gepost op: 04-03-2007, 19:28 »
En daar ist ie dan.
Vandaag al meegedaan met de Duitse Enduro in Uelsen en rijdt in klasse 2. Onder team BMW Motorrad AG.

BMW is dus duidelijk al een tijdje bezig dit te onwikkelen. Zie frame opbouw en positie van het tandwiel voor.






Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: BMW 450 Enduro
« Reactie #1 Gepost op: 04-03-2007, 19:35 »
Heeft Max hem al in bestelling?? :D

Hoe hebben ze gereden in die Enduro? Beetje competatief?? Zij er meer specs van of wordt dat allemaal nog "geheim" gehouden?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: BMW 450 Enduro
« Reactie #2 Gepost op: 04-03-2007, 19:40 »
wat is de reden dat de ene enduro de achtervering recht heeft staan en de andere schuin?(zoals deze bmw)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 81
Re: BMW 450 Enduro
« Reactie #3 Gepost op: 04-03-2007, 19:50 »
Hier nog iets meer piccies en info

http://www.honest.nl/04-03-bmw.htm
Pimped AT 1996

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: BMW 450 Enduro
« Reactie #4 Gepost op: 04-03-2007, 20:53 »
waarom geen bmw badge?
Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: BMW 450 Enduro
« Reactie #5 Gepost op: 04-03-2007, 21:15 »
Ist allemaal nog zoepergeheimniss meijn freund!

Bißchen geduld haben.  ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: BMW 450 Enduro
« Reactie #6 Gepost op: 04-03-2007, 21:33 »
Hmmm, ik ben niet onder de indruk.
Sterker nog, als ze geen heeeel erg goede verklaring hebben voor dat blok dat zo ver naar achteren staat en dat voortandwiel dat op een zo belachelijke plaats zit, dan zakken ze bij mij wel heel erg diep als constructeur.
Maar goed, daarom ook geen embleem natuurlijk.
En misschien is het wel gemaakt om iets heel anders te testen......
Voorlopig denk ik echter dat het een oplossing is voor een probleem dat er niet is.

Fr@venture
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: BMW 450 Enduro
« Reactie #7 Gepost op: 04-03-2007, 21:48 »
De best verklaring is natuurlijk: als hij maar goed rijdt. Cylinder is trouwens voorover gekanteld en de achterbrug lijkt me vrij lang zo op het eerste oog.

Anyway dat zullen we pas weten als we een proefrit kunnen maken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: BMW 450 Enduro
« Reactie #8 Gepost op: 04-03-2007, 21:53 »
Dit maakt de G650Xchallenge een stuk minder interressant voor mij.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: BMW 450 Enduro
« Reactie #9 Gepost op: 04-03-2007, 22:10 »
VTW in het draaipunt van de achtervork heeft 1 groot voordeel/effect: De ketting spant nu niet meer op bij het inveren. Hierdoor krijt de versnellingsbak veel minder klappen als je neerkomt na een sprong.

De vraag is echter of het echt een voordeel is: Je krijgt (t.o.v. een 'gewone' kettingfiets) een beetje het effect van een cardan: De moter veert achter niet in bij het accelereren ... dit is echter wel een gewenst effect!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: BMW 450 Enduro
« Reactie #10 Gepost op: 05-03-2007, 08:09 »
De vraag is echter of het echt een voordeel is: Je krijgt (t.o.v. een 'gewone' kettingfiets) een beetje het effect van een cardan: De moter veert achter niet in bij het accelereren ... dit is echter wel een gewenst effect!

Als je het achterwiel vast zo zetten wil de motor nog steeds omhoog. Dus zal deze inveren. Het effect zou weleens sterker kunnen zijn. Omdat de schanierpunten op 1 lijn liggen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: BMW 450 Enduro
« Reactie #11 Gepost op: 05-03-2007, 08:15 »
mmm ja, daar heb je ook gelijk in.


Anyway: Voor de kettingspanning is het natuurlijk ideaal (ps.: Veel tandriemfietsen hebben het zo).  En het zal invloed hebben op het rijgedrag en dat zal op zijn minst onwennig aanvoelen.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: BMW 450 Enduro
« Reactie #12 Gepost op: 05-03-2007, 08:31 »
Kvinnum best mooi...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: BMW 450 Enduro
« Reactie #13 Gepost op: 05-03-2007, 08:33 »
de KTM staat te koop ;D

ech nog nie



Eerst in real life zien, dan kijken wat kosten zijn voor onderdelen en dan nog bepalen of tandwiel wissel eenvoudig is.
Dan proefrit en daarna zien we wel verder.

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: BMW 450 Enduro
« Reactie #14 Gepost op: 05-03-2007, 09:52 »
Is misschien leuk tegen de tijd dat ik mijn volgende fietje zat ben.  :-X