Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: BMW 450 Enduro  (gelezen 15391 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: BMW 450 Enduro
« Reactie #45 Gepost op: 09-03-2007, 20:30 »
Waar zit die startmotor eigenlijk bij deze BMW?

Voorop, vindt op zich niet zo goed gekozen. Electriek daar en we weten dat bij BMW F electriek niet altijd zo best is geweest. Andere kant als je plaatjes bekijkt is er een goede andere plaats moeilijk te vinden

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: BMW 450 Enduro
« Reactie #46 Gepost op: 07-05-2010, 19:04 »
Bump.

Bij www.acerbisshop.com is er een leuk Safaritankje van te koop:


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: BMW 450 Enduro
« Reactie #47 Gepost op: 07-05-2010, 20:15 »
Of nog beter: http://www.berrt.nl/rallyparts.php



29 liter brandstof op de plek waar je het hebben wil: laag en in het midden.

... tested by Frans Verhoeven.

HJ
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: BMW 450 Enduro
« Reactie #48 Gepost op: 08-05-2010, 10:49 »
Nette site!
 
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: BMW 450 Enduro
« Reactie #49 Gepost op: 22-05-2010, 21:57 »

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: BMW 450 Enduro
« Reactie #50 Gepost op: 23-05-2010, 09:31 »
Ziet er goed uit Kim!!

Heb je een linkje?
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Re: BMW 450 Enduro
« Reactie #51 Gepost op: 23-05-2010, 10:36 »
Ziet er goed uit Kim!!

Heb je een linkje?

www.speedbrain.de
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: BMW 450 Enduro
« Reactie #52 Gepost op: 28-05-2010, 19:57 »
speedbrain is now offering purpose-built rally kits to be used in pro competition. All parts have been race-tested by speedbrain pilot Frans Verhoeven during the Dakar 2010 and other marathon rally events.
Centerpiece of the kit is the thoroughly CAD-constructed plastic tank made of PE. This speedbrain part offers several advantages compared to divided units, among them less weight and advanced weight distribution. The tank holds 30 liters, replaces the original reservoir and rear frame, fitting seamlessly below the seat. BMW´s 450 X in this way becomes a highly capable rally bike and superb adventure machine, as its range is dramatically extended. The improved tank capacity is sufficient at the Dakar and similar events of the FIM Rally World Championship. Because of the compact design, the tank accepts even the harshest landings. And because of the well-integrated design, the fuel doesn´t heat up. Rally professionals know that this often causes problems when the tank is too close to the engine or radiator. Won´t happen with the speedbrain item. The system doesn´t need additional fuel pumps or hoses, either.

The tank may only be used in addition with the related speedbrain seat and speedbrain rally exhaust. A modification of the rear fender is required or included in the kit. The seat is available in two different heights, standard or high. The exhaust is available in a 94 db version or without noise reduction. For those wishing to protect their speedbrain exhaust system, we offer an alloy engine guard or a carbon rally guard with included water tank.

Another component of the kit is the fairing: a light-weight, robust and good-looking part with an alloy stem. The incorporated materials provide stability at race speed. The stem is laid out to fit head lights, instruments and bear the fairing. A low-rise front fender rounds out the package. The mounting procedure for all parts is easy to conduct.

There are two seperate kits available:

1. speedbrain G 450 RR Rally Kit: speedbrain rally tank, rally seat, rally rear fender, rally exhaust, carbon rally guard with included water tank, rally fairing incl. alloy stem, head light and wiring loom, front fender, Graphics Sticker Kit G 450 RR 

2. speedbrain Desert Kit: speedbrain rally tank, rally seat, rally rear fender, rally exhaust, alloy engine guard

Please note: all speedbrain rally parts are also available individually.
speedbrain rally activities and the speedbrain rally kit are a distinctive speedbrain initiative and development and not part of the BMW Factory Motorsport program.
www.speedbrain.de
 

 
 
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: BMW 450 Enduro
« Reactie #53 Gepost op: 29-05-2010, 16:41 »
5500 en je hebt een rallye machine.....
alleen nog de ico's en roadbook en je bent klaar met je 450x.

hmmm, gaat het dan toch een 450x worden volgend jaar? Jammer dat er geen goede BMW offroad dealer meer is. Dat is toch iets wat me tegen houd, in tegenstelling tot Yamaha 450 of een KTM 450

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: BMW 450 Enduro
« Reactie #54 Gepost op: 29-05-2010, 16:57 »
klopt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: BMW 450 Enduro
« Reactie #55 Gepost op: 30-05-2010, 09:28 »
Waar heb je een goede offroad-dealer voor nodig dan?

Speedbrain/BERRT kan je helpen met de rallyspecifieke G450X-zaken, en anders het RBC wel. Voor de vering zijn er ook specialisten genoeg. Onderdelen kun je overal krijgen. En het gewone onderhoud doe je toch zelf.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: BMW 450 Enduro
« Reactie #56 Gepost op: 30-05-2010, 09:52 »
de lokale bmw dealer doet het met het werpplaas handboek, die krijg je erbij.
Als je enbigzins ervaren bent weet je zelf wel wat de "probleem"gebieden zijn van ene enduro.
 
Ik heb de mijne net bij mijjd ealer gehaalt, klepcontrolle evt stllen, dat heb ik zelg nog nooit gedaan en ik heb geen voelertjes etc. de rest van het klien onderhoud doe ik zelf.
blok revisie.... tja dat zal toch ook bij de dealer gedaan worden want ik heb er niet zoveel ervaring mee , anders zijds als je het nooit doet komt eht er nooit van, helaas speel de factor tijd ook mee.
 
Mooie van de bmw met zijn 2 jaar garantie is toch wel dat ik nu een compleet nieuw licht toeter unit heb gekregen.  de oude  deden de toeter en lichtschijn knop moeilijk(heb je wellicht niet nodig maar toch als het erop zit moet ie het ook goed doen. de start knop moet je ook wat harder indrukken dan normaal en soms wat wiebelen , dus voor eind september gaat ook de onder garante vervangen worden.
kwa betrouwbaarheid van het blok... 100 offroad/enduro uren en alles loopt goed, geen olie verbruik.
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1311
Re: BMW 450 Enduro
« Reactie #57 Gepost op: 30-05-2010, 10:26 »
Appie N., die nu in Tsjechië gidst, heeft ook een 450X. Vorige maand al 18.000 op de klok en nog nooit een mankementje gehad. Alleen is hij niet zo te spreken over de prijs van het onderhoud (revisie). Toen hij het zelf ging doen was het nog een boel geld, omdat de onderdelen zo duur zijn. Hij wil 'em trouwens wel verkopen Oossie. Ik heb zijn nr. mocht je geïnteresseerd zijn. mooie fiets hoor.
KTM 790 Adventure R - KTM 250EXC

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: BMW 450 Enduro
« Reactie #58 Gepost op: 30-05-2010, 10:35 »
18000km ::)  ik zit net op 3500-4000.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: BMW 450 Enduro
« Reactie #59 Gepost op: 30-05-2010, 11:15 »
Normaal onderhoud doe je zelf. Kleppen stellen dan misschien niet, maar da's ook geen rocket science. Als je als monteur al eens ooit 5 andere blokken gezien hebt, dan is dat G450X blok ook geen probleem.

Blokrevisie is een operatie die veel ingewikkelder klinkt dan het is. Daarvoor is er best een zaak te vinden die dat uitstekend kan.