Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Gezocht voor Honda XL: stuurprop en gashandle  (gelezen 1124 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Gezocht voor Honda XL: stuurprop en gashandle
« Gepost op: 18-03-2007, 13:07 »
Zo, gister een aluminium stuurtje gemonteerd op mijn XL (thanks GezwindeSpoed :) ). Dat zit inmiddels, maar ik begin me weer ernstig te storen aan de gashandle. Het binnenwerk van dat ding waar de kabels overheen lopen is versleten, zodat er nog wel eens ooit eentje afschiet. Bloedirritant. Verder loopt de boel nogal stroef, dus een setje andere gaskabels kan ook geen kwaad.

Ik pak die ellende dus een keer aan. Gaskabels heb ik nog liggen, een handle niet.

Wie heeft er nog iets bruikbaars liggen?

Verder passen, vanwege het alu stuur, de stuurproppen niet meer. Eentje zat er nog in, nu nog eentje voor de andere kant.
Heeft iemand toevallig nog een stuurprop liggen voor een 7/8"  alu stuur?

Oja, en dan nog iets: heeft er iemand nog een origineel Honda koppelingshandletje liggen? Ik heb er nu eentje opzitten van een Suzuki. Die past goed genoeg om geen zin te hebben om veel euro's neer te tellen voor een nieuw origineel, maar het origineel past beter.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Gezocht voor Honda XL: stuurprop en gashandle
« Reactie #1 Gepost op: 18-03-2007, 15:19 »
Motozoom/louis heeft goedkope hendeltjes evt. Kosten iets van 7 of 8 euro, evt.
Gashendel heb ik niet over.

Stuurproppen heb ik wel eens afgedraaid, maar dat wordt logistiek een beetje lastig ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Gezocht voor Honda XL: stuurprop en gashandle
« Reactie #2 Gepost op: 18-03-2007, 18:43 »
Hebben die Louis hendeltjes dezelfde vorm als de originele Honda? Ik heb nu een Suzuki-hendeltje. Die past ook, alleen is-ie iets te lang (op te lossen met een zaag en wat Durafix) zodat-ie tegen m'n handkap komt, staat het oogje wat te ver naar buiten, en mist-ie de kromming waarmee de Honda handle om de schakelaarunit heen kromt.

Of afdraaien logistiek onhandig is? Kweenie; ik denk dat als ik weer een beetje normaal motor kan rijden dat ik wel weer een keer naar Terneuzen mag/moet. En daar zat jij volgens mij niet ver vandaan.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Gezocht voor Honda XL: stuurprop en gashandle
« Reactie #3 Gepost op: 18-03-2007, 18:48 »
Dan kom je ff langs, draai ik die propjes even af en ga je verder. Geen punt.

Louis heeft ene heel assoriment, zitten volgens mij niet alleen Suzuki-hendeltjes bij, maar ook die van Honda ;). Is wel geen topkwaliteit.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Gezocht voor Honda XL: stuurprop en gashandle
« Reactie #4 Gepost op: 18-03-2007, 18:50 »
De brommer is ook lowbudget, dus wat dat betreft past het wel bij mekaar dan :D

Ik zal zo'n hendeltje mee laten komen als ik toch bij Louis wat ga bestellen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4278
Re: Gezocht voor Honda XL: stuurprop en gashandle
« Reactie #5 Gepost op: 18-03-2007, 21:24 »
proppies denk ik nog wel te hebben, moet het ff meten en een gashandel heb ik ook nog wel liggen. Met of zonder kabels.
Waar woon je ergens?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Gezocht voor Honda XL: stuurprop en gashandle
« Reactie #6 Gepost op: 18-03-2007, 21:45 »
Oss, nogal een eindje bij jou vandaan dus.

Als het goed is heb je trouwens ook nog voorpoten en een achterdemper liggen waar ik interesse in had. Alleen met een gebroken poot is het niet handig oppikken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4278
Re: Gezocht voor Honda XL: stuurprop en gashandle
« Reactie #7 Gepost op: 19-03-2007, 10:35 »
Doe dan ook voorzichtig man!!

 ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Gezocht voor Honda XL: stuurprop en gashandle
« Reactie #8 Gepost op: 19-03-2007, 21:47 »
Komt goed. Afgelopen zondag m'n eerste ritje gemaakt sinds eind oktober vorig jaar :D

Kunnen die prop en gashandle met de post mee? En zo ja, wat is dan de totaalschade? Die pootjes pik ik nog wel een keer op (als je ze nog hebt), maar daarvoor ben ik nog net niet mobiel genoeg.