Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: 1 April: Enclaverit  (gelezen 10347 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: 1 April: Enclaverit
« Reactie #60 Gepost op: 02-04-2007, 07:28 »
Dit was nou een fijne dag, heerlijk gereden met Margrieta en Maarten .... beetje in't zonnetje gezeten .... beetje geauwe... SUPER!

ik heb wat foto's die ik spoedig ergens zal opladen ...... nu moet ik helaas naar mijn werk
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 477
Re: 1 April: Enclaverit
« Reactie #61 Gepost op: 02-04-2007, 07:54 »
Inderdaad lekker gereden met Booom en Adventure rider.
Ik heb nog wat foto's. Dus ik weet niet of iemand intresse heeft , dan hoor ik het wel.

mzzl Jeroen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 166
Re: 1 April: Enclaverit
« Reactie #62 Gepost op: 02-04-2007, 09:45 »
Ja, dat was weer heerlijk rijden !

Helaas ben ik wel mijn zwarte rugzakje verloren met daarin een blauwe regenjas. Is iemand die toevallig nog tegen gekomen ?

Robert

Offline member

  • *****
  • Berichten: 750
Re: 1 April: Enclaverit
« Reactie #63 Gepost op: 02-04-2007, 10:22 »
Ria, Bitkid en ik hebben gister ook weer genoten van de rit en we hebben `m zelfs uitgereden (nou ja, relatief).
Het was even de vraag hoe een en ander zou gaan omdat Ria vorige week nogal een harde smak op het asfalt had gemaakt na het GS-salland-allroadritje (ze was een hele week krakkemikkig, moeilijk lopen enzo maar ze moest en zou de enclaverit rijden) maar toen we eenmaal op pad waren reed ze als vanouds (wat goed was want zij is de navigatrice). Bitkid reed vanaf Terneuzen met ons mee maar omdat hij nogal moeilijk kan zijn met op tijd komen hadden we hem maar gevraagd hier te blijven slapen en op zaterdag z`n meissie mee te nemen om de volgens hem broodnodige WAF-factor(woman acceptancy factor) te vergroten. Werd een gezellige avond.

Om half 6 ging de wekker en om half 7 stipt reden we weg. Onderweg de boel nog even afgetankt (dat zouden meer mensen moeten doen, Klei  ;D ) en om 20 over 8 in Esbeek gearriveerd. Dakar trucks, profi busjes en al dat soort spul op het sportveldje, slik!!! Nou ja, het gaat om het lekker rijden, toch? Gewoon goed de spiegels in de gaten houden als er 1 langs wil..

Inschrijven, roadbookplakken en koffiedrinken. Roos en Co. schoven bij aan tafel, en ook Klei arriveerde met Rubberfretter.
Was even schrikken toen we er achter kwamen dat het de 225 route (tocht 1) was  ::) maar goed, toch lekker op pad.
Het ochtend gedeelte was redelijk kruipdoorsluipdoor met korte stukken en veel aanwijzingen waardoor je wel het idee had dat je hard ging en veel kms aflegde maar dit in de praktijk niet zo bleek te zijn. Voor mij (km-tellerkabel stuk en geen roadbook of imo) was het gewoon leidzaam volgen van Ria en Bitkid wat prima ging. Onderweg nog wat contact met 2 KTMers op een Adventure die ook nog een stukje aanhaakten. Na het tanken gingen we weer ieder ons weegs. Toen we op een gegeven moment stil stonden (tussen 12 en 1) bleek volgens roadbook dat we nog 150 km moesten en dus nog maar 75 gereden hadden, bummer, dit redden we nooit. Nou ja, ons daarbij neergelegd. Na de middag kregen we enorm lange zand en grindpaden, woohooo, erg leuk! De gemiddelde snelheid ging omhoog. Hier en daar leuke passages (een diagonale boom waar we onderdoor moesten, wat fotografisch werd vastgelegd door als ik me niet vergis 2 yamaha rijders (TTR/TT350)), wegen met putten in waar je zowat in kon verdwijnen, weggetjes met enorme plassen, bij Arendonk de motorcross goed en duidelijk kunnen horen  :D en zo belanden we rond half 5 in Esbeek. Het laatste stuk door het bos was al duidelijk dat Bill er doorheen kwam te zitten en ik begon wat meer last van m`n gewrichten te krijgen dus een euforisch gevoel dat we er al waren. Ria maakte ff duidelijk dat er nog een lus van ongeveer 30 km aan vast zat dus dat dit strikt genomen nog niet het einde was.  Alles mooi en wel maar we hadden de rit tot nu toe zonder ongelukken uitgereden en het was al half 5 dus zagen we wijselijk af van het extra lusje en konden we in ontspannen toestand terug naar de startplaats.

Veel mensen waren al weg maar er stonden reeds wat bekenden de boel op te laden of te praten. Erg gezellig werd het nog. Ons plan er nog wat te eten werd door de wachtrij bij de frietfaciliteit doorboord en we besloten hongerig maar voldaan huiswaards te keren. Bill maar gelijk naar huis gebracht in Vlissingen en daar dan toch friet gegeten (wat erg snel ging). Heerlijk thuis gedouched en goed geslapen. Zo is het leven goed!
J-P

Honda VFR1200X DCT crosstourer

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: 1 April: Enclaverit
« Reactie #64 Gepost op: 02-04-2007, 11:35 »
Mooi verhaal, JP :)

De heenweg was zoals gewoonlijk weer stervenskoud. Vanuit Den Haag tegen de oostenwind in >:(. Samen met Margrieta en Martijn ook een lekker dagje gehad. Rustig aan gedaan want dit was het eerste echte ritje voor mij met MD en ICO. Vooral dat nullen is even wennen. Soms nul ik niet en ga over op hoofd(b)reken-mode. En anders op indianen-mode: volg de sporen :D. Gaat ook wel. Die MD werkt perfect behalve dat de schakelaar precies naast de toeter zit. Dit leidt een paar tot communicatie stoornissen en onnodige stops binnen de groep.

Margriete rijdt ook regelmatig op kop. Pfff, die kan tegenwoordig wel doorrijden zeg! Martijn doet het laatste stuk en als rooky gaat het niet slecht. Zijn stijl van rijden doet me alleen wel een beetje denken aan Richard: wat nou staan op de stepjes, je hebt toch een zadel :-X

Na 140 km zit Margrieta's rug er een beetje doorheen. Ze wil terug naar de camping. Ok, een vrouw laat je niet alleen achter in de rimboe dus samen op GPS terug naar de start. Dit ritje blijkt een stuk langer te zijn dan het stukje roadbook wat we nog voor de boeg hadden. Maar daar zal de rug van Margrieta geen probleem mee gehad hebben.

Terug is Esbeek nog lekker gezellig na geklept met een hoop ARM-ers. Kortom een mooi dagje. En met een lekker straf windje in de rug terug naar huis ;) En vandaag lekker spierpijn...

@ Martijn: laat de foto's maar komen. Ben benieuwd naar het resultaat van de SW-725 :o
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: 1 April: Enclaverit
« Reactie #65 Gepost op: 02-04-2007, 12:02 »
Wel jammer dat jullie Margrieta beschadigd hebben terug gebracht.......
Gelukkig kan Paracetamol veel. :)

Ik heb lekker gereden (op de MTB) en geglibberd in de omgeving van Spa. (was dus ook genieten vooral de downhill stukken  8))
In 4.5 uur de 65 km gereden en nog iemand geholpen met zijn fiets, waardoor wij nog 2 maal op hem gewacht hadden.
Goede pittige training dus.
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: 1 April: Enclaverit
« Reactie #66 Gepost op: 02-04-2007, 12:16 »
Wel jammer dat jullie Margrieta beschadigd hebben terug gebracht.......
Gelukkig kan Paracetamol veel. :)

Ik heb lekker gereden (op de MTB) en geglibberd in de omgeving van Spa. (was dus ook genieten vooral de downhill stukken  8))
In 4.5 uur de 65 km gereden en nog iemand geholpen met zijn fiets, waardoor wij nog 2 maal op hem gewacht hadden.
Goede pittige training dus.

hmmm Harold toch ..... ik heb iets gehoord over een ritje in het span vrijdag ...
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: 1 April: Enclaverit
« Reactie #67 Gepost op: 02-04-2007, 13:41 »
ehhhh.  ja maar was wel een mooi ritje door het zand alleen die gaten in de weg hè...... 8)
Was alleen niet zo goed voor d'r rug. :-\
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: 1 April: Enclaverit
« Reactie #68 Gepost op: 02-04-2007, 18:20 »
Nét thuis, ben gaar. Pffff..

Wist je dat een grote tank ook héél leeg kan zijn  :D Pfoei, was warm in de helm na 500 meter duwen.
wel een leuk gezicht 8)
ook nog ff gesleuteld(2x en alleen aan de suzuki s  ;D ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: 1 April: Enclaverit
« Reactie #69 Gepost op: 02-04-2007, 20:38 »
(dat zouden meer mensen moeten doen, Klei  ;D )

Blablabla.. Een mens ziet wel eens een tankstation over het hoofd, kan de beste gebeuren (en deed het ook  ;) :D kuchkuchproest)
Ja, stom, heel stom.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: 1 April: Enclaverit
« Reactie #70 Gepost op: 02-04-2007, 21:22 »
wel een leuke afwisseling ;D
maar het rijden ging goed en daar gaat het om 8)
nog ff dan knallen we weer op het circuit ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
Re: 1 April: Enclaverit
« Reactie #71 Gepost op: 03-04-2007, 19:03 »
Goed zo Martijn.
Mijn rug deed het best goed (voor mijn rug dan zeg maar). Vrijdag was het span eindelijk weer klaar (blok gereviseerd) dus savonds lekker rijden, ik mocht in de bak :). Harold vroeg nog kan dat zandpad wel met je rug? Ach ja, een beetje lol is wel goed voor mijn rug. Nou is dat pas best te doen, er loopt een auto spoor over wat best redelijk glad is. Maar ja, wij zijn iets smaller dan een auto. De motor heeft goede vering, het bakje niet zoveel zeg maar. Galant als mijn echtgenoot is rijdt hij met 60 km/uur met de motor over het gladde stuk en laat mij hobbel de bobbel door enorme gaten denderen. Staan helpt dan ook niet echt meer voor de rug zeg maar. Dat was dus einde best wel goede rug :(
Zondag morgen al vroeg op, Martijn was op tijd, motor op de kar en hup naar het zuiden. Even inschrijven, roadbookje plakken (ik vind trouwens dat dat voor 18 euro best voor je gedaan kan worden :D). Maarten kwam er ook al aan, die moest nog even opwarmen en om een uur of 10 gingen we rijden. Maarten navigeerde en wij hobbelden er vrolijk achteraan. Het weer nodigde uit voor een mooi plekje in de zon en een uurtje later ging het weer verder. Ik heb nog een tijdje voorop gereden en kwam toen Maarten en Martijn in tegengestelde richting tegen ???. Bleek dat ze al een tijdje niet achter me reden, maar ik had ze niet gemist. Handig hoor zo zonder spiegels zeg maar.
SMiddags nog weer van de zon genoten, toen had mijn rug het al niet zo fijn meer. Maar ja, niet zeuren, doorrijden. Na een tijdje en veel knippepaden en wat paracetamol, was het echt niet fijn meer en de heren bleken heren en hebben me keurig "thuis" gebracht.
Nog ff een pataje, bedankt Klei voor het eindeloze wachten en dan je eigen eten niet krijgen, en weer naar huis.
Moe maar voldaan vroeg naar bed, maandags best wat spierpijn! Ik moet dus echt weer eens gaan trainen!

Het was errug gezellig en altijd een mooie rit. Grtz, Margrieta

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: 1 April: Enclaverit
« Reactie #72 Gepost op: 03-04-2007, 20:57 »
Hier vast een linkje naar mijn foto's van de enclaverit ...... er komt denk ik wel een albumpje in de gallery, dan zal ik ze daar ook in zetten.

http://adventure640.smugmug.com/gallery/2662492

btw .... gemaakt met de Olympus 725SW
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 110
Re: 1 April: Enclaverit
« Reactie #73 Gepost op: 03-04-2007, 21:32 »
Tof zeg, mooie plaatjes!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 524
Re: 1 April: Enclaverit
« Reactie #74 Gepost op: 03-04-2007, 22:00 »
'K heb weer wat gemist zie ik al  :-\ .