Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Do even uitgeschakeld  (gelezen 8578 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 274
Do even uitgeschakeld
« Gepost op: 25-03-2007, 20:52 »
Wij hebben ook allebei zo'n nekbrace. Maar wanneer doe je die dan om ? Offroad, woon werk verkeer , supermotard training.... nah das asfalt.

We zijn nu een week verder.
Een niet eens zo'n heftig schuivertje.
De volgende dag toch maar even naar de huisarts. Door naar t ziekenhuis voor een foto....en ineens lig je er zo bij. Met een gebroken nekwervel. Niet ver van een dwarslaesie.  :o


Voorlopig zit Do 6 tot 12 weken in een nekbrace om zn hoofd te fixeren. Hopen dat het voldoende helpt en er niet alsnog geopereerd moet worden.
Geen autorijden, niet fietsen...niets...Alto Turia is al afgezegd.

Lekker ALTIJD omdoen die kraag op de motor !!!  dan maar wat meer geld en minder gemak!

Maar weer eens opstappen......

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Ongeluk Do
« Reactie #1 Gepost op: 25-03-2007, 20:56 »
Heel veel sterkte met het herstel. Hoop dat het snel goed komt. Ik draag sinds ik hem heb bij elke keer offroad maar denk dat ik hem vaker ga omdoen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 274
Re: Nekbescherming
« Reactie #2 Gepost op: 25-03-2007, 21:23 »
Bij een gezamelijke inkoop zijn wij ook wel geinteresseerd.  (de KTM/BMW/Leath) 2x
Maar weer eens opstappen......

Offline member

  • *****
  • Berichten: 392
Re: Nekbescherming
« Reactie #3 Gepost op: 25-03-2007, 22:05 »
Nu het draadje afgesplitst is: Beterschap Do (had je ook al via het GS forum) en zal ik mijn commentaar op de nekbrace even verplaatsen.

Nog steeds een allroad liefhebber... I'll be back...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 499
Re: Nekbescherming
« Reactie #4 Gepost op: 26-03-2007, 13:38 »
Bryan, weet jij waar deze carbon braces te koop zijn?
Ik heb nu al een paar zaken gevraagd, maar niet een kan ze leveren ???

Ben benieuwd,

Fr@venture

Ik zal even kijken . Ze werden ook al voor 495 aangeboden aan de dakar rijders vlak voor de start in Lisabon. Dat was meende ik een duuitse firma. Ik kan het eens navragen. Als we gezamenlijk inkopen doe ik zeker mee.

Wat betreft aanpassen kleding kan ik je zeggen dat je de brace onder je shirt en body protectors draagt. dat houd in dat je je crossshirts en jassen aan moet passen om 1 ze kunnen aan te trekken en 2 tochtdicht te maken.

groetjes

Bryan
www.juniorridingexperience.com         bookings@juniorridingexperience.com
www.motox-travel.com           info@motox-travel.coml
www.motox.nl                         info@motox.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 751
Re: Nekbescherming
« Reactie #5 Gepost op: 26-03-2007, 21:19 »
Zou toch wel graag eens vergelijkende tests zien van de diverse kragen. Wat zijn nu de verschillen in protectie tussen een relatief simpele 'schuimrubber' kraag, de meer geavanceerde kragen en ultimo het Leatt systeem. Nek is een kwetsbaar deel van het menselijk lijf en ik wil wel weten wat ik om mijn nek doe en in dit geval geloof ik niet in: beter iets dan niets. 'Iets' dat niet goed is kan erger zijn dan wat je wilt voorkomen.

Precies! testen die dingen op een dummie.

Maar   'Iets' dat niet goed is kan erger zijn dan wat je wilt voorkomen.   Dat is net zo als wanneer je de sloot in rijdt met je auto en je hebt je gordel om.
Elke brace heeft nut, daar zijn ze op ontworpen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Nekbescherming
« Reactie #6 Gepost op: 27-03-2007, 16:47 »
ik ben ook erg voor die nekbrace en ervan overtuigd dat ze helpen!

Tijdens de Tuareg dus mooi over de kop in een duin gegaan: vol kop-first in het zand, klep van mijn Arai gebroken en van verf ontdaan, de bek vol zand: Geen pijnje aan mijn nek niks... echt niks. Snelheid was dan misschien niet hoog, maar ik had niet eens spierpijn in mijn nek/schouders.

Ik had een 'gewone'hardschuim verzie van Evo. Deze is wel gevormd en blijft daardoor goed zitten, maar natuurlijk heel simpel in vergelijk met die nieuwe dingen.
Ik zou wel graag willen weten of die dingen echt goed/beter zijn.

o.a. vraag ik me bijv af hoe veilig dat carbon is: Carbon neigt tot scheuren en wordt dan vlijmscherp. Vormt dat een risico?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 963
Re: Nekbescherming
« Reactie #7 Gepost op: 27-03-2007, 17:34 »
Hoi Do en Inge,

Shok Do, heb je nou pech of geluk gehad. Ik hou het maar op geluk en zeg van harte man!!
Hoe je de komen weken door moet komen weet ik ook niet hopelijk hou je van muziek!
Inge ook sterkte meid, wanneer geven we de strijd op, helemaal nooit!!

Sterkte en beterschap! Gerjan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Nekbescherming
« Reactie #8 Gepost op: 27-03-2007, 17:41 »
Met Gerjan...
Ik hoop dat je er snel weer bovenop bent Do en vooral zonder blijvende schade en/of vervelende operaties....
Ik geloof ook niet dat je zo'n stilzitter bent, maar laat het maar goed en rustig genezen, anders zit je straks misschien met overdadig littekenweefsel wat tegen je zenuwen gaat drukken, dan liever jezelf nu maar lekker laten vertroetelen door je meissie ;)
Inge succes met vertroetelen  ;)

(enneh, er blijven nog zat rallies te rijden hoor, hoe langer je erop moet wachten hoe leuker ze worden  ;))

Ik ga me toch ook eens verdiepen in die nekkragen.....
Toen ik net begon dacht ik ook dat een bodyprotector overbodig was, nu denk ik dat ik vaak goed ben weggekomen door dat ding.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1119
Re: Nekbescherming
« Reactie #9 Gepost op: 27-03-2007, 19:23 »
Do en Inge sterkte met het herstel!

Wij hebben ook wel interesse in een gezamelijke inkoop aktie

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1454
Re: Nekbescherming
« Reactie #10 Gepost op: 27-03-2007, 21:39 »
Verdorie,dan moet ik er twee kopen want zoontje is student.
Ik doe mee hoor!

btw, ik wens Do een voorspoedig herstel toe!

Offline member

  • Africa Twin XRV 750 Rally
  • *****
  • Berichten: 571
Re: Nekbescherming
« Reactie #11 Gepost op: 27-03-2007, 22:09 »
Do en Inge sterkte met het herstel!

 :stupid:

Wij hebben ook wel interesse in een gezamelijke inkoop aktie

 :stupid:
"Man is distinguished from all other creatures by the faculty of laughter."
"Confuse people... Quote from the WRONG message!"

Offline member

  • *****
  • Berichten: 392
Re: Nekbescherming
« Reactie #12 Gepost op: 27-03-2007, 23:35 »
Wederom ff aangepast: discussie nekbrace hoort hier niet terecht.

Nog steeds een allroad liefhebber... I'll be back...

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 39
Re: Nekbescherming
« Reactie #13 Gepost op: 27-03-2007, 23:36 »
Hey Do en Inge
Sterkte met het herstel. Rustig herstellen en dan komt alles wel weer goed. 5 jaar geleden ruggewervel verbrijzeld (werkongeval) en ook 6 weken plat gelegen. Ik weet wat het is maar uiteindelijk gaat ook dit snel voorbij.
Heb in mijn lijstje van nog aan te kopen spullen voor de volgende grote trip ook een nekbeschermer staan.

Groetjes,
Marc

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Nekbescherming
« Reactie #14 Gepost op: 27-03-2007, 23:48 »
Sooo hey Do en Inge, dat is ff een confronterende foto zeg!!!
Heel veel sterkte!

Fr@venture
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt