Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Rallybroeken  (gelezen 13615 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Rallybroeken
« Reactie #30 Gepost op: 12-05-2007, 09:14 »
tis maar net wat voor eisen je aan een broek stelt.

En trouwens dat een crossbroek niet slijtvast is. Ik heb afgelopen zomer een aardige schuivergemaakt en ben zelf een aantal meters over het asfalt geschoven. Het enige wat kapot was was een stiksel. die herstelt is en de broek is nog steeds piekfijn.
Dit was met een Acerbis Impact broek (wat je al niet voor die naam moet doen ;D )

IK zou gewoon gaan voor en crossbroek. armen en benen kun je veel aan hebben qua temp. je borst niet en het is lekker als die tegen de elementen beschermd is.
Wordt het extreem dan maar een regenbroek erover. Een crossbroek zit en draagt  zo lekker licht daar kan een willekeurig rallybroek voor mij niet tegen op.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 420
Re: Rallybroeken
« Reactie #31 Gepost op: 12-05-2007, 10:12 »
@double b: kheb al veel te lang een fox over-de-laars broek. echt zeer goed bevallen, helaas niet meer kunnen vinden dus nu een hein gericke witte tuareg (?) broek zoals je die wel vaker ziet onder arm'ers.

...................

En die tuareg van HG, bevalt ook goed??? (net zo goed of beter)

Ik heb nog wat gegoogeld en gezocht op ebay of ergens in de VS mer geen lichtgekleurde over de LAARZEN vallende Fox broek meer gevonden, erg jammer
Sweaty, muddy, but happy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Rallybroeken
« Reactie #32 Gepost op: 12-05-2007, 10:31 »
Voor mij zat de crux erin om een broek te vinden die genoeg flex/stretch in de knieƫn had om mijn kniebraces kwijt te kunnen, genoeg lengte had en verstelbaar was in de taille. Daarnaast check ik altijd met braces aan of ik in de winkel kniebuigingen kan maken. Niet dat ik dat tijdens het rijden doe, maar vaak sta je in rare situaties te sjorren aan andermans motor en een beetje flexibiliteit is dan wel handig.

Waterdicht is meestal in strijd met luchtigheid. Daarom heb ik een losse goretex liner die ik onder mijn niet waterdichte HG rallybroek kan dragen :) Die liner is ook van HG.

Noppy

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 94
Re: Rallybroeken
« Reactie #33 Gepost op: 12-05-2007, 11:54 »
Rev'It heeft nu ook een Dakar-broek. http://www.revit.nl. Ik heb hem nog niet in het echt gezien.

Fit: pre-shaped fit
Adjustability: adjustable waist, stretch panels at the knee
Ventilation: ventilation zippers on the upper leg
Features: short and long connection zipper
Pockets: slit pockets, 2 waterproof pockets




Hoe zit het trouwens met het schoonmaken van die broeken? Ik heb nog niet zo vaak door de modder gereden en heb daarom de broek meestal schoon kunnen houden. Maar lossen jullie dat op door niet te vallen? Een crossboek kun je waarschijnlijk zo na elke rit in de wasmachine gooien.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Rallybroeken
« Reactie #34 Gepost op: 12-05-2007, 12:33 »
Hoe zit het trouwens met het schoonmaken van die broeken? Ik heb nog niet zo vaak door de modder gereden en heb daarom de broek meestal schoon kunnen houden. Maar lossen jullie dat op door niet te vallen? Een crossboek kun je waarschijnlijk zo na elke rit in de wasmachine gooien.

De zwarte uitvoering van deze broek nemen ::)

Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 392
Re: Rallybroeken
« Reactie #35 Gepost op: 12-05-2007, 12:54 »
De wasmachine staat braaf te draaien indien nodig. Die broeken en jassen zijn allemaal van kunstofvezel dat nauwelijks water vasthoudt en dus ook weinig vuil. Modder en zand spoelt er redelijk makkelijk uit, kettingvet vlekken blijven wel zitten. Als je warmere gebieden gaat opzoeken om te all-roaden is lichte kleding beter vanwege warmte.
Nog steeds een allroad liefhebber... I'll be back...

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Rallybroeken
« Reactie #36 Gepost op: 12-05-2007, 15:10 »
De zwarte uitvoering van deze broek nemen ::)

Inderdaad geen zwarte nemen. Veel te warm als je daarmee echte rallyes gaat rijden, zeker die in Afrika.

De kaki-kleur is niet voor niets een kleur die je vaak bij reizigers terug ziet, zeker in de woestijn: dat is omdat je op den duur het vuil er bijna niet meer op ziet. Ga voor kaki!
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Rallybroeken
« Reactie #37 Gepost op: 13-05-2007, 18:24 »
geen zwarte jas. persoonlijk vind ik het voor de broek niet veel uitmaken (ik heb een zwarte broek, en daar geen last van).

ik vind waterdicht bij die dingen juist onzin!, dat waterdicht maakt dat je ze niet goed kan wassen, dat ze te warm zijn etcetc (hooguit een los waterdicht binnenjasje/broekje, wat uitneembaar is).

juist omdat ze van grof synthetisch materiaal zijn zonder moderne laagjes etc, gaan ze zo in de wasmachine en komen ze er zo goed al sdroog weer uit.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Rallybroeken
« Reactie #38 Gepost op: 13-05-2007, 22:54 »
Mijn rally kleding is ook niet waterdicht, gewoon stevig Cordura materiaal, dat gaat zo de wasmachine in.
(en als je niet tevreden bent over de kleur kun je het ook nog... 8))

Verder heb ik dunne Goretex kleding (jas en broek) bij me wat zowel onder als over mijn rallykleding aan kan. En dat kan ik ook nog los dragen op de camping of tijdens een dagje niet brommeren.

Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Rallybroeken
« Reactie #39 Gepost op: 05-06-2007, 21:33 »
Heeft iemand enig idee waar men GROTE maten crossbroeken verkoopt? Ik heb wel zin in iets luchtigers namelijk. Ik heb nu een XXXXL Alpinestars broek, waterdicht, maar bij offroadgebruik is ie errug warm. Dat luchtige van een crossbroek staat mij wel aan.

Een echte winkel zou al mooi zijn, een webwinkel helemaal.

Offline member

  • fear is a mind killer,therefore I must not fear
  • *****
  • Berichten: 631
Re: Rallybroeken
« Reactie #40 Gepost op: 05-06-2007, 22:39 »
Ik heb nog een motorhoes ( waterdicht ook nog)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Rallybroeken
« Reactie #41 Gepost op: 05-06-2007, 22:52 »
nou die alpine maatjes wordt ik nerveus van zijn die gemaakt voor alleen kleine tengere itakkers.

Offline member

  • Noppe hef moor vun
  • *****
  • Berichten: 1304
Re: Rallybroeken
« Reactie #42 Gepost op: 05-06-2007, 23:32 »
nou die alpine maatjes wordt ik nerveus van zijn die gemaakt voor alleen kleine tengere itakkers.
Nou, er was geen enkel ander merk destijds dat een beetje grote maten kon leveren. Ze gaan zelfs tot XXXXXl (5XL)!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 212
Re: Rallybroeken
« Reactie #43 Gepost op: 06-06-2007, 10:26 »

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Rallybroeken
« Reactie #44 Gepost op: 06-06-2007, 17:06 »
ik heb na lang zoeken een alpinestars crossbroek gevonden die me past maar het was volgens mij wel de grootste .... ik heb ook weer zo'n prima HG tuareg broek gekocht voor 50 e bij de Hg factory outlet in dusselforf ..... zit naast de polo outlet en voor 50 tot 70 euries hanget er zat ..... ook lekkere grote "rally' broeken, ook lekker luchtige. wat ik er heel fijn aan vind t.o. een crossbroek is dat ze over de laarzen vallen en je dus zo je laarzen niet met ducttape aan je broek hoeft te plakken om er geen zand etc. in te vangen.
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007