Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Prikkeldraadmoord  (gelezen 2700 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 437
Prikkeldraadmoord
« Gepost op: 24-04-2007, 09:37 »
In mijn maandelijkse Italiaanse vakblad "Fuoristrada" stond een artikel over iets waar we allemaal bang voor (moeten) zijn.

Een off roader is omgekomen door in een bewust opgezette prikkeldraadval te rijden. De man was een ervaren kerel die veel van de omgeving wist en daar ook routes uitzette. Als je hem op foto's ziet, op z'n knieën met een kaart op schoot en genietend van de omgeving gaan de rillingen over je rug.  De politie is een onderzoek begonnen om de prikkeldraad spanner op te pakken voor moord met voorbedachte rade. Het prikkeldraad was duidelijk voor dit doel op de "juiste" hoogte gespannen. Ook mensen die het off road motorrijden niet toejuichen hebben geschokt gereageerd.

Nu is Italië een motorsportland en is men er toleranter dan hier in NL. Je mag er niet aan denken als een freak in NL op het idee komt.
- Of ze asfalteren het of ze verbieden het.

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Prikkeldraadmoord
« Reactie #1 Gepost op: 24-04-2007, 09:52 »
Had Toine niet laatst een verhaal over een bewust gegraven "valkuil" bij hem in de buurt?

Erg triest als mensen op deze manier te werk gaan en het recht in eigen hand nemen op een wel erg bizarre manier..  :-\  :'(

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Prikkeldraadmoord
« Reactie #2 Gepost op: 24-04-2007, 10:12 »
Vorig jaar bijna het zelfde gezien alleen was dit niet met opzet nl.
Een draad door de bomen getrokken om het en met het andere weiland te verbienden voor stroom.
Maar ja een tak kan ook afbreken hè. :confused:
Gelukkig had die gene (van dit forum) alleen z'n klep van z'n helm gebroken.........
Was wel schrikken. :o
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Prikkeldraadmoord
« Reactie #3 Gepost op: 24-04-2007, 11:08 »
Vorig jaar bijna het zelfde gezien alleen was dit niet met opzet nl.
Een draad door de bomen getrokken om het en met het andere weiland te verbienden voor stroom.
Maar ja een tak kan ook afbreken hè. :confused:
Gelukkig had die gene (van dit forum) alleen z'n klep van z'n helm gebroken.........
Was wel schrikken. :o

Dit overkwam ons vorig jaar ook tijdens de MS1000. Een boer had het pad afgezet met prikkeldraad om zijn koeien de wei in te krijgen. Om dat we opeens een hoop koeien voor onze neus zagen zijn we in de remmen gegaan; dat prikkeldraad had ik zelf zonder die koeien nooit op tijd gezien...



Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Prikkeldraadmoord
« Reactie #4 Gepost op: 24-04-2007, 11:29 »
het recht in eigen hand nemen

En over welk "recht" denken die mensen het dan over te hebben?
En welk "onrecht" denken ze dan dat hun is aangedaan?

Ik vind het ook niet leuk dat er regelmatig een stadsbus door mijn straat rijdt.....
Ben ik nou ook gerechtigd om daar spijkermatten te gaan leggen, met als gevolg dat die bus misschien een ernstig ongeluk krijgt........

Ik snap die mensen gewoon ECHT NIET!!

Overigens kan ik mij een soortgelijk geval in nederland ook nog wel herrineren, van mensen die een draad hadden gespannen over een looppad waar regelmatig brommers door reden.... Ook een draad gespannen die bij een brommerrijder het strottehoofd heeft geraakt... Weet niet meer precies hoe dat afgelopen was....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: Prikkeldraadmoord
« Reactie #5 Gepost op: 24-04-2007, 11:46 »
En over welk "recht" denken die mensen het dan over te hebben?
En welk "onrecht" denken ze dan dat hun is aangedaan?

Ik vind het ook niet leuk dat er regelmatig een stadsbus door mijn straat rijdt.....
Ben ik nou ook gerechtigd om daar spijkermatten te gaan leggen, met als gevolg dat die bus misschien een ernstig ongeluk krijgt........

Ik snap die mensen gewoon ECHT NIET!!

Overigens kan ik mij een soortgelijk geval in nederland ook nog wel herrineren, van mensen die een draad hadden gespannen over een looppad waar regelmatig brommers door reden.... Ook een draad gespannen die bij een brommerrijder het strottehoofd heeft geraakt... Weet niet meer precies hoe dat afgelopen was....

slecht
net nog over gehad in de motorzaak
hij leeft nog maar ken niet meer normaal praten en moet ademhalen door een "gaatje"in zijn keel :'(

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Prikkeldraadmoord
« Reactie #6 Gepost op: 24-04-2007, 12:51 »
Nu is Italië een motorsportland en is men er toleranter dan hier in NL. Je mag er niet aan denken als een freak in NL op het idee komt.

Tijdens de rallye van croatie ook zo'n gek tegengekomen. Die had Fons te pakken met zijn draad...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 524
Re: Prikkeldraadmoord
« Reactie #7 Gepost op: 24-04-2007, 13:21 »
Dit overkwam ons vorig jaar ook tijdens de MS1000. Een boer had het pad afgezet met prikkeldraad om zijn koeien de wei in te krijgen. Om dat we opeens een hoop koeien voor onze neus zagen zijn we in de remmen gegaan; dat prikkeldraad had ik zelf zonder die koeien nooit op tijd gezien...





We hadden geluk dat het niet zo'n snel pad was anders had het idd anders af kunnen lopen..

Ik dacht trouwens dat Jan (Adventurerider) zich op die plek onderuit geremd heeft. (toen er nog geen koeien liepen dus)
Een rood/wit lintje kan veel leed besparen  :-\

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: Prikkeldraadmoord
« Reactie #8 Gepost op: 24-04-2007, 17:44 »
We hadden geluk dat het niet zo'n snel pad was anders had het idd anders af kunnen lopen..

Ik dacht trouwens dat Jan (Adventurerider) zich op die plek onderuit geremd heeft. (toen er nog geen koeien liepen dus)
Een rood/wit lintje kan veel leed besparen  :-\

een markering van zoiets is wettenlijk verplicht

Offline member

  • *****
  • Berichten: 524
Re: Prikkeldraadmoord
« Reactie #9 Gepost op: 24-04-2007, 18:48 »
een markering van zoiets is wettenlijk verplicht

Nouja, ik denk niet dat die boer ons (of ander verkeer) daar verwacht had. Als je het paadje in de andere richting zou zien zou je begrijpen waarom  8)
Hij had alvast het prikkeldraad omgelegd en ging daarna  100m verderop zijn koeien halen.
Verder was hij heel vriendelijk, die koeien trouwens ook  ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1681
Re: Prikkeldraadmoord
« Reactie #10 Gepost op: 25-04-2007, 12:59 »

Overigens kan ik mij een soortgelijk geval in nederland ook nog wel herrineren, van mensen die een draad hadden gespannen over een looppad waar regelmatig brommers door reden.... Ook een draad gespannen die bij een brommerrijder het strottehoofd heeft geraakt... Weet niet meer precies hoe dat afgelopen was....


Ergens in '86 of '87 (brommertijd :D) heeft een gestoorde in Heerenveen een soort visdraad gespannen in een brom/fietstunnel. Is toen een dame op haar brommertje tegen aan gereden en een hele lelijke en vooral diepe jaap thv haar strottehoofd opgelopen. Zo ver ik mij kan herinneren is ze er wel weer bovenop gekomen. Moest zelf ook dagelijks door deze tunnel richting school. Niet prettig de eerste weken.....
Gerrit :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Prikkeldraadmoord
« Reactie #11 Gepost op: 25-04-2007, 13:10 »
In tegelen vroeger in mijn schooljaren ook zulke idioten, idd visdraad en ijzerdraad over het fietspad op keel hoogte.

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Prikkeldraadmoord
« Reactie #12 Gepost op: 25-04-2007, 16:46 »
Over stenen-van-het-viaduct-gooiers zeg ik altijd:
In een auto zetten, 100km/h rijden en een stoeptegel door die voorruit. Kunnen ze eens zien wat dat doet.

Zo iets moet voor deze knurften toch ook wel te verzinnen zijn, lijkt me...
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 305
Re: Prikkeldraadmoord
« Reactie #13 Gepost op: 25-04-2007, 20:10 »
Mensen die daden zoals de prikkeldraadmoord plegen, doen dat vanuit een overtuiging, overtuigd van hun gelijk.  Ze vinden daarom dat ze het recht in eigen hand mogen nemen en kennen daarin geen grenzen. Dat maakt ze fundamentalistisch en feitelijk tot terrorist. Het is niet hun schuld dat er slachtoffers vallen! Eigen schuld vinden ze: "had je daar maar niet moeten zijn....."
Stenen gooien vanaf een viaduct of draden spannen op een fietspad is doorgaans ziekelijk en gewoon dom vanuit sensatiezucht zonder na te denken over de gevolgen.
In een samenleving heb je nu eenmaal te maken met mensen die onverantwoordelijk handelen. Je kunt ook aangereden worden door alcomobilist.
En de LC8? Die ploegt onverdroten voort......

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: Prikkeldraadmoord
« Reactie #14 Gepost op: 26-04-2007, 23:05 »
We hadden geluk dat het niet zo'n snel pad was anders had het idd anders af kunnen lopen..

Ik dacht trouwens dat Jan (Adventurerider) zich op die plek onderuit geremd heeft. (toen er nog geen koeien liepen dus)
Een rood/wit lintje kan veel leed besparen  :-\
Onderuit remmen is een beetje te veel gezegd, maar ik kon nog net op tijd stoppen, om vervolgens simpelweg om te vallen....tja. En inderdaad, er liepen toen nog geen koeien. Die kwamen iets verder plotseling de hoek om. Helemaal verbaast als dat ze waren toen ze ons zagen, durfden ze gelijk niet meer verder te lopen. Was een heuse opstopping.

Dit draadje was laag bij de grond opgehangen, maar ik ben ook wel eens ergens een draad op grotere hoogte tegengekomen, ik geloof dat dat van een schrikdraad was. Het blijft opletten in de bossen!